Ajax Transfertopic

JMD

Well-known member
Daarnaast mag je als je zo verschrikkelijk de competitie bent ontgroeid ook best eens met tien vingers in de neus kampioen worden ala Bayern M?nchen. Is Ajax dat deze eeuw al gelukt?
De laatste keer dat Ajax 'met een straatlengte' kampioen werd was in 1998. Sindsdien lukte dat ook Feyenoord (1999), PSV (2000, 2001, 2005, 2006, 2015) en AZ (2009).
'Een straatlengte' is natuurlijk subjectief, maar dat betekent wat mij betreft dus minstens 3 speelrondes voor het eind. Dat is (zo uit mijn hoofd) bij bovenstaande titels gebeurd.

Hankie

Well-known member
Van Ten Hag mogen spelers met een vertrekwens vertrekken. Van Overmars mogen ze niet weg.

Mooi man, dat de 2 belangrijkste mannen bij de club op technisch beleid het zo oneens zijn met elkaar. :eek:mg:

Dat is toch niet zo gek, Overmars wil de prijs hoog houden

Pascallovic

Well-known member
De laatste keer dat Ajax 'met een straatlengte' kampioen werd was in 1998. Sindsdien lukte dat ook Feyenoord (1999), PSV (2000, 2001, 2005, 2006, 2015) en AZ (2009).
'Een straatlengte' is natuurlijk subjectief, maar dat betekent wat mij betreft dus minstens 3 speelrondes voor het eind. Dat is (zo uit mijn hoofd) bij bovenstaande titels gebeurd.
Nu was het gezien het puntenaantal van de kampioenen van de laatste 4 jaar ook wel relatief onmogelijk geweest voor Ajax om met een straatlengte kampioen te worden. Of Ajax had letterlijk elke wedstrijd moeten winnen(en dat zou voor afgelopen seizoen ook niet eens voldoende geweest zijn).

Max

Administrator
Forumleiding
Twee keer winnen van degene die kampioen is geworden cre?ert al een gat van zes punten.

Pascallovic

Well-known member
Twee keer winnen van degene die kampioen is geworden cre?ert al een gat van zes punten.
PSV heeft heel lang afgekoerst op een puntentotaal van 89. Als je daar dan een straatlengte boven wilt eindigen, moet je al richting de 100 punten gaan en dus alles winnen. Dat is praktisch onmogelijk.

JMD

Well-known member
PSV heeft heel lang afgekoerst op een puntentotaal van 89. Als je daar dan een straatlengte boven wilt eindigen, moet je al richting de 100 punten gaan en dus alles winnen. Dat is praktisch onmogelijk.

De afgelopen seizoenen inderdaad ja. Maar de De Boerjaren leenden zich er toch wel voor...

ElSimao

Active member
Ik vind het niet handig om zo kort na elkaar twee totaal verschillende geluiden te laten horen.

Dat kale heerschap zou taktisch zo ongelofelijk sterk zijn. Nou, in elk geval niet wat betreft onderhandelingstaktiek :eek:mg:

Wanneer trekt men hier de stekker toch eens uit zeg. De man wordt overal belachelijk gemaakt, spelers nemen hem niet serieus, willen en masse weg , weigeren in te vallen en zijn uitspraken zijn naast hilarisch ook nog eens oliedom.

Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Laat Ajax eerst maar eens gewoon kampioen worden, dat is al lastig genoeg.

ElSimao

Active member
Daarnaast mag je als je zo verschrikkelijk de competitie bent ontgroeid ook best eens met tien vingers in de neus kampioen worden ala Bayern M?nchen. Is Ajax dat deze eeuw al gelukt? Die De Boer jaren waren succesvol, maar niet per se indrukwekkend.

Waar staat dat Ajax de competitie ontgroeid is?

Ik stel alleen maar dat de Eredivisie veel beperkingen brengt voor Ajax. Dat is ongeacht of je die competitie nou domineert of niet. PSV is de laatste tijd het vaakst kampioen geworden maar die groeien ook niet naar een hoger niveau, sterker nog, Europees zijn ze minder dan wij. Net zoals wij tijdens de jaren van de Boer. Ok, 4x kampioen op rij, maar je blijft gebonden aan de beperkingen die de Eredivisie met zich meebrengt. Structureel kom je niet naar een hoger niveau omdat de spelers die daarvoor nodig zijn niet (langere tijd) in de Eredivisie willen spelen.

Ik vind desondanks wel dat Ajax met de middelen die het heeft onderpresteert. Ben dan ook de enige hier die vindt dat dat personele consequenties moet hebben daar waar de rest vindt dat het wel prima is zo. Dus in die zin zie ik je punt wel.

Als je dan ook maar een paar succesvolle Europese campagnes hebt gehad deze eeuw, dan valt het wel mee in hoeverre je de eredivisie bent ontgroeid.

Oh, dus in hoeverre je de Eredivisie ontgroeid bent, wordt bepaald aan de hand van Europese resultaten? Beetje rare logica, and again, Ajax is ook de laatste jaren de meest succesvolle ploeg van Nederland in Europa.

ElSimao

Active member
Naar verluidT vallen er in jouw schrijfsels ook nogal wat foutjes te bespeuren.

Kwakzalver.

Weer een geobsedeerde Fries die al mn posts volgt in de hoop dat ie er "wat van kan zeggen".

Er is echt iets mis met het leidingwater in Dokkum. Je bent al de tweede..

Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
Oh, dus in hoeverre je de Eredivisie ontgroeid bent, wordt bepaald aan de hand van Europese resultaten? Beetje rare logica, and again, Ajax is ook de laatste jaren de meest succesvolle ploeg van Nederland in Europa.

Nee, maar als je naar een hogere competitie wil omdat je Nederland ontgroeid bent moet je dat ook wel een beetje laten zien in Europa. Anders gaan die competities waarvan je denkt dat je past je niet aannemen.

ElSimao

Active member
Nee, maar als je naar een hogere competitie wil omdat je Nederland ontgroeid bent moet je dat ook wel een beetje laten zien in Europa. Anders gaan die competities waarvan je denkt dat je past je niet aannemen.

Kom nou.

We hebben het over voetbal he, niet over American Idol.

Bovenaan