Ajax Transfertopic

gevegt

Well-known member
Nouja, wie weet heb je gelijk. Staat ook wat dommig "Batigoal" terwijl (bijna) iedereen weet dat het "Batigol" is.

Spelfouten in je naam hebben, dat staat wel echt heel dommig. Of niet, gevegt ;)

Ten eerste heb ik altijd gelijk, ten tweedst is het heel dom op accounts in te gaan terwijl je de achtergrond niet weet.

Fregge

Well-known member
Mij gaat het er in het algemeen veel meer om dat we de huidige technologie moeten gebruiken om bepaalde processen (zoals in dit geval de scouting) te verbeteren. Ik ben ervan overtuigd dat als je een goed, geautomatiseerd proces hebt om alle meningen op het internet te filteren en te peilen, dat dat een schat van bruikbare informatie oplevert waarmee scouts min of meer overbodig worden.

Kijk, wij sturen een ouwe vent in een regenjas en met zonnebril naar Colombia en noemen dat een scout. Terwijl zo'n club 40.000 man op de tribune heeft en honderdduizenden die op tv/internet kijken en nu met social media ook hun meningen uiten. Veel daarvan is natuurlijk rommel, maar ik zou er op inzetten om die wereld te verkennen en in kaart te brengen. Als je bijvoorbeeld per club 20 intelligente mensen op diverse manieren volgt terwijl ze hun mening over de spelers geven, zijn dat er 20x meer dan de ene scout. En het kost niks, terwijl die ouwe gewoon zn salaris wil iedere maand.

"Community Scouting" noem ik het. Binnen 5 jaar een trend.

Mjah, dit idee gaat niet aanslaan denk ik. Maar goed, mijn punt was een beetje dat we de scouting niet kunnen aanvallen dat deze niet goed genoeg is of zo. We zien de rapporten niet, dus weten niet wie er allemaal wel of niet besproken zijn.

ElSimao

Active member
De FM Database is sinds kort voor ?9,99 verkrijgbaar in de app-store. https://itunes.apple.com/nl/app/football-manager-mobile-2018/id1199550750?mt=8

Opzich is het een interessante bron, omdat de ratings voor spelers worden samengesteld uit rapporten die mensen in kunnen sturen. Er zit echter geen filter op wie die rapporten toezendt, dus lokale Fregges, Pascallovicjes en andere non-connaisseurs worden geen strobreed in de weg gelegd als zij op enter willen drukken om hun foutieve mening tot scoutingsrapport te bombarderen.

Uiteindelijk moet je toe naar AI, waarbij een computer dus wedstrijden kan zien en aan kan geven wie er wel wat van kan en wie niet. Heb je die ouwe kerels die op bijveldjes naar jonge kinderen staan te gluren ook niet meer nodig.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Elk land heeft clubwatchers, zelfs een club als Heerenveen heeft er drie, die allemaal hun data inleveren. Zo filter je genoeg extremen eruit. Het is geen geheim meer dat de database op z'n minst bekeken wordt door clubs.

Natuurlijk zit je dan met de kale, kille cijfers, maar een indicatie is het zeker.

Fregge

Well-known member
Opzich is het een interessante bron, omdat de ratings voor spelers worden samengesteld uit rapporten die mensen in kunnen sturen. Er zit echter geen filter op wie die rapporten toezendt, dus lokale Fregges, Pascallovicjes en andere non-connaisseurs worden geen strobreed in de weg gelegd als zij op enter willen drukken om hun foutieve mening tot scoutingsrapport te bombarderen.

Ha, mooi Pascallovic! Wij worden non-conaisseurs genoemd door iemand die spelers beoordeelt zonder dat hij die spelers grondig heeft bekeken! *insert high-five gif*

Hankie

Well-known member

Uiteindelijk moet je toe naar AI, waarbij een computer dus wedstrijden kan zien en aan kan geven wie er wel wat van kan en wie niet. Heb je die ouwe kerels die op bijveldjes naar jonge kinderen staan te gluren ook niet meer nodig.
Volledig eens met het laatste stuk, maar zoeken we tegen die tijd nog menselijk talent?

Batigoal

Well-known member
Maar goed, Ajax is het beu dat Boca Juniors nog steeds geen vervanger van Magallan heeft en wil doorschakelen. Daarom zou er bij Tottenham ge?nformeerd zijn naar Juan Foyth, eveneens een Argentijnse centrumverdediger. Deze zou in een deal met De Ligt kunnen worden betrokken en anders worden gehuurd aangezien Tottenham zelf vorige zomer €10 miljoen heeft betaald voor Foyth. Lijkt me een vrij beroerde deal als het om huur gaat.

Verder zou na De Ligt ook Frenkie de Jong een transferverzoek hebben ingediend n.a.v. de interesse van FC Barcelona. En AS Roma heeft zijn bod op Ziyech verhoogd.

Pascallovic

Well-known member
Ha, mooi Pascallovic! Wij worden non-conaisseurs genoemd door iemand die spelers beoordeelt zonder dat hij die spelers grondig heeft bekeken! *insert high-five gif*
Ik denk er toch over om mijn manier van spelers beoordelen aan te passen. Dijks had op Fifa nog best aardige ratings in het verleden.

ElSimao

Active member
Maar goed, Ajax is het beu dat Boca Juniors nog steeds geen vervanger van Magallan heeft en wil doorschakelen. Daarom zou er bij Tottenham ge?nformeerd zijn naar Juan Foyth, eveneens een Argentijnse centrumverdediger. Deze zou in een deal met De Ligt kunnen worden betrokken en anders worden gehuurd aangezien Tottenham zelf vorige zomer €10 miljoen heeft betaald voor Foyth. Lijkt me een vrij beroerde deal als het om huur gaat.

Verder zou na De Ligt ook Frenkie de Jong een transferverzoek hebben ingediend n.a.v. de interesse van FC Barcelona. En AS Roma heeft zijn bod op Ziyech verhoogd.

Vroeger (in de tijd van Vertonghen, Eriksen, Alderweireld, vd Wiel etc.) konden we redelijk talent tenminste nog 3 a 4 jaar vasthouden. Frenkie heeft er alles bij elkaar misschien een krap half jaar speeltijd opzitten. Nog minder dan Justin iig.

Kluivert werd voor van alles uitgemaakt omdat ie weg wilde, maar ik zei toen al dat het een trend zou gaan worden en nu met Frenkie lijkt dat inderdaad zo te zijn. Nu kan ik me voorstellen dat het ook met ten Hag te maken heeft, maar Ajax zal eens serieus na moeten denken wat het wil om dit soort jongens langer bij de club te houden.

Pascallovic

Well-known member
Kluivert werd voor van alles uitgemaakt omdat ie weg wilde, maar ik zei toen al dat het een trend zou gaan worden en nu met Frenkie lijkt dat inderdaad zo te zijn. Nu kan ik me voorstellen dat het ook met ten Hag te maken heeft, maar Ajax zal eens serieus na moeten denken wat het wil om dit soort jongens langer bij de club te houden.
Voorlopig is er nog helemaal niks concreets rond Frenkie, dus van wat voor trend dan ook is geen enkele sprake. Sowieso zijn Kluivert en de Jong onvergelijkbaar omdat de een vanuit de jeugdopleiding is gekomen en de ander gewoon opgehaald is bij Willem II en dit komende seizoen voor het vierde jaar onder contract staat. Dat Ajax in de vorige drie seizoenen weinig gebruik van hem heeft gemaakt, maakt niet dat hij een korte periode bij het eerste van Ajax heeft kunnen meedoen.

ElSimao

Active member
Voorlopig is er nog helemaal niks concreets rond Frenkie, dus van wat voor trend dan ook is geen enkele sprake. Sowieso zijn Kluivert en de Jong onvergelijkbaar omdat de een vanuit de jeugdopleiding is gekomen en de ander gewoon opgehaald is bij Willem II en dit komende seizoen voor het vierde jaar onder contract staat. Dat Ajax in de vorige drie seizoenen weinig gebruik van hem heeft gemaakt, maakt niet dat hij een korte periode bij het eerste van Ajax heeft kunnen meedoen.

Kluivert, de Ligt en naar verluid, de Jong. Allemaal spelers die net aan een half tot anderhalf jaar gespeeld hebben en nu al geen reden meer zien om bij Ajax te blijven. Sanchez wist ook niet hoe snel ie weg moest en Onana vindt het na 2 jaar ook wel mooi.

De club moet interessanter voor talent worden.

Batigoal

Well-known member

ElSimao heeft hierin wel een punt, hoor. Het is een teken aan de wand dat al die jonge gasten opeens weg willen. Zelfs De Ligt, die als een verstandige jongen overkomt, kiest er waarschijnlijk niet voor nog een jaar te blijven. Dan lijkt er wel meer mis dan dat het allemaal slechts ambitieuze jongens zijn.

Mocht de deal voor Frenkie de Jong inderdaad zijn, zoals de geruchten gaan, dat hij voor een smak geld naar Barcelona gaat en dat wij hem nog een jaar huren, dan moet je dat vooral doen.

Bovenaan