Ajax Transfertopic

Fregge

Well-known member
Ajax heeft van oudsher een dramatisch scoutings- /aankoopbeleid dus je kunt niet claimen dat het nou zo goed gaat op de manier waarop we bezig zijn. Maar goed, deze ouwe reus gaat daar verandering in brengen natuurlijk.

Echt? Zie jij scoutrapporten in? Zo ja: Is die scouting echt zo dramatisch? Of is de scouting goed, maar luistert Overmars daar niet naar?

Batigoal

Well-known member
En hij is 55 jaar ouder dan de gemiddelde messageboarder.

Ik denk niet dat het potentieel inschatten van spelers zoiets moeilijks is en dat iedere club wel volgers heeft die dat vrij realistisch doen. Uiteraard hebben we het dan niet over de stereotype Ajax-jeugdvolgers die ieder jaar roepen dat wat er dan in de A1 zit de wereldtop gaat halen, maar over types die door de hype heenkijken en al wat meer gezien hebben. En over de vaardigheden beschikken om spelers accuraat te beoordelen. Je kunt wel wat ouder zijn, maar dat zegt nog niet alles.

Ajax heeft van oudsher een dramatisch scoutings- /aankoopbeleid dus je kunt niet claimen dat het nou zo goed gaat op de manier waarop we bezig zijn. Maar goed, deze ouwe reus gaat daar verandering in brengen natuurlijk.

Haessaert is jeugdscout he. Die rol gaat hij ook vervullen bij Ajax. En dat is een wat ander vakgebied dan scout voor een eerste elftal.

Maar ik heb wel een nieuw ergernisje voor je, want na de jetski van vorig jaar is Overmars nu weer lekker op vakantie terwijl er transfers gedaan moeten worden. ;)

Dfb09XrX0AA1Iwd.jpg

Gezellig samen met Peter Bosz op Cura?ao.

ElSimao

Active member
Schat jij jezelf in als zo'n volger die daarvoor geschikt zou zijn ElSimao?

Barcelona zou volgens de berichten tot 35 miljoen willen gaan voor Frenkie de Jong, die 4 goede wedstrijden bij ons gespeeld heeft.

Wellicht heeft men zich laten overtuigen door de posts van een connaisseur ter plaatse die het vrij vaak goed gezien heeft in het verleden? ;)

Echt? Zie jij scoutrapporten in? Zo ja: Is die scouting echt zo dramatisch? Of is de scouting goed, maar luistert Overmars daar niet naar?

Als Overmars niet naar de scouting luistert, is het al helemaal vrij pointless om een nieuwe scout te halen.

Of niet?

Maar ik heb wel een nieuw ergernisje voor je, want na de jetski van vorig jaar is Overmars nu weer lekker op vakantie terwijl er transfers gedaan moeten worden. ;)

Gezellig samen met Peter Bosz op Cura?ao.

Als Overmars straks terugkomt van die vakantie en meteen Bosz aanstelt als nieuwe trainer, is dit een knap staaltje relatiemanagement gebleken.

Vraag me echter af of dat erachter zit. Denk dat ie gewoon vakantie aan het vieren is en dat straks dat spraakgebrek nog gewoon trainer is. Daarnaast, was die vent niet Boca keihard aan het aanpakken omdat ze die deal over Magallan niet rond wilden maken? Zou wel wat zijn, de ene dag eis je binnen 72 uur een antwoord, en de volgende dag ga je lekker op vakantie en laat je de boel de boel.

Abubakari

Well-known member
Barcelona zou volgens de berichten tot 35 miljoen willen gaan voor Frenkie de Jong, die 4 goede wedstrijden bij ons gespeeld heeft.

Wellicht heeft men zich laten overtuigen door de posts van een connaisseur ter plaatse die het vrij vaak goed gezien heeft in het verleden? ;)

Ik vraag niet of in jou een politicus schuilt met je ontwijkende antwoorden op directe vragen. Ik vroeg
Schat jij jezelf in als zo'n volger die daarvoor geschikt zou zijn ElSimao?
Hou het lekker simpel voor ons voetvolk, ja of nee.

Abubakari

Well-known member
En maar ontkennen dat je een obsessie hebt.

Ik stel gewoon een serieuze vraag aan jou, geef gewoon eens antwoord ipv weer met die ongein te beginnen.

Zie jij in jezelf iemand die voldoet aan
serieuze en verstandige posters te vinden die een vrij accuraat beeld van hun club, de spelers of de competitie als geheel hebben. Selecteer die posters, zet een webcrawler op die hun posts eruit filtert

of niet?
En zijn er uberhaupt mensen op dit forum die daar volgens jou aan voldoen en zo ja wie dan?

ElSimao

Active member
En zijn er uberhaupt mensen op dit forum die daar volgens jou aan voldoen en zo ja wie dan?

In het verleden had je types als 3hoek en AFCA_Mokum die vaak toch wel right on the money zaten, daar zou ik als buitenlandse club wel een Scraper op inzetten.

Van de huidige ploeg Ajax-posters vind ik Batigoal de beste. Veel inhoudelijk en als ie wil dissen houdt ie het subtiel. Komt ook met suggesties vaak. Hij droeg bijvoorbeeld Bande aan die ook gekomen is. Ik ken zijn verleden niet, dus misschien dat ie heel veel missers heeft, maar zo op het oog kan ik het me wel voorstellen dat hij op een aantal lijstjes staat.

gevegt

Well-known member
Ik ken zijn verleden niet, dus misschien dat ie heel veel missers heeft, maar zo op het oog kan ik het me wel voorstellen dat hij op een aantal lijstjes staat.
Ik wel, en gezien zijn verleden kan ik me niet voorstellen dat hij op een lijstje staat.

ElSimao

Active member
Misschien gaat hij het dan wel doen, omdat het 'zijn' scout is? Maar beantwoord m'n vraag eens?

Mij gaat het er in het algemeen veel meer om dat we de huidige technologie moeten gebruiken om bepaalde processen (zoals in dit geval de scouting) te verbeteren. Ik ben ervan overtuigd dat als je een goed, geautomatiseerd proces hebt om alle meningen op het internet te filteren en te peilen, dat dat een schat van bruikbare informatie oplevert waarmee scouts min of meer overbodig worden.

Kijk, wij sturen een ouwe vent in een regenjas en met zonnebril naar Colombia en noemen dat een scout. Terwijl zo'n club 40.000 man op de tribune heeft en honderdduizenden die op tv/internet kijken en nu met social media ook hun meningen uiten. Veel daarvan is natuurlijk rommel, maar ik zou er op inzetten om die wereld te verkennen en in kaart te brengen. Als je bijvoorbeeld per club 20 intelligente mensen op diverse manieren volgt terwijl ze hun mening over de spelers geven, zijn dat er 20x meer dan de ene scout. En het kost niks, terwijl die ouwe gewoon zn salaris wil iedere maand.

"Community Scouting" noem ik het. Binnen 5 jaar een trend.

Ik wel, en gezien zijn verleden kan ik me niet voorstellen dat hij op een lijstje staat.

Nouja, wie weet heb je gelijk. Staat ook wat dommig "Batigoal" terwijl (bijna) iedereen weet dat het "Batigol" is.

Spelfouten in je naam hebben, dat staat wel echt heel dommig. Of niet, gevegt ;)

Bovenaan