Ajax Transfertopic

Eef de Kip

Well-known member
On topic dan maar, Cassierra naar Grunn. Lijkt me een goede ontwikkeling. Ik wil 'm nog steeds niet afschrijven en bij Groningen maar is kijken of die er wat van bakt.

Makanaky

Well-known member
Typische Eerste Divisie spits. Kan het alleen een niveau'tje lager. Groningen had 'm dus beter volgend seizoen pas kunnen halen.

ElSimao

Active member
Ryan Babel:

“Ik kan mezelf verwijten dat ik het in bepaalde periodes niet meer afdwong”, zegt Babel in gesprek met het Algemeen Dagblad. De aanvaller van Besiktas merkt wel dat er door de jaren heen wat veranderd is. “Ik ben vaak verbaasd hoe het nu gaat bij jonge jongens die ergens debuteren. Die roepen na twee, drie wedstrijdjes al in de media: Ik moet spelen. Toen ik net kwam kijken, liet ik me alles aanpraten.”

“Ik had nog tijd, zei men. Ik was nog jong, zei men. Ok?, dacht ik dan, gewoon mijn beurt afwachten”, vervolgt de aanvaller, die met interesse naar de situatie van Justin Kluivert kijkt. Hij weigert voorlopig zijn tot 2019 lopende contract bij Ajax te verlengen. “Die denkt: ik weet dat ik goed ben, dus vind ik dat ik ook moet spelen. Of: ik vind dat ik dat en dat verdien en dus zeg ik dat ook. Ik had dat totaal niet. Misschien had ik ook zo moeten zijn en mezelf meer moeten promoten. Daar heb ik soms wel spijt van.”

Als een vrij verstandige vent als Babel begrip heeft voor het gedrag en Kluivert en aangeeft dat ie ook zo had willen zijn...zegt toch wel iets.

Batigoal

Well-known member
Dat Kluivert een nieuw en verbeterd contract verdiend is ook niet het issue. Sterker nog, die onderhandelingen lopen als sinds oktober en een flinke salarisverhoging zou iedereen snappen. Het gaat er echter om dat Kluivert direct de best betaalde speler wil worden, terwijl hij dat sportief niet verdiend. En als Ajax dan weigert is Ajax de boeman die hem niet met respect behandeld.

ElSimao

Active member
Dat Kluivert een nieuw en verbeterd contract verdiend is ook niet het issue. Sterker nog, die onderhandelingen lopen als sinds oktober en een flinke salarisverhoging zou iedereen snappen. Het gaat er echter om dat Kluivert direct de best betaalde speler wil worden, terwijl hij dat sportief niet verdiend. En als Ajax dan weigert is Ajax de boeman die hem niet met respect behandeld.

Dat is even niet de issue, dat een verstandige jongen als Babel naar Kluivert kijkt en zegt "ja, dat had ik ook moeten doen" zegt toch wel iets.

JMD

Well-known member
Ryan Babel:

“Ik kan mezelf verwijten dat ik het in bepaalde periodes niet meer afdwong”, zegt Babel in gesprek met het Algemeen Dagblad. De aanvaller van Besiktas merkt wel dat er door de jaren heen wat veranderd is. “Ik ben vaak verbaasd hoe het nu gaat bij jonge jongens die ergens debuteren. Die roepen na twee, drie wedstrijdjes al in de media: Ik moet spelen. Toen ik net kwam kijken, liet ik me alles aanpraten.”

“Ik had nog tijd, zei men. Ik was nog jong, zei men. Ok?, dacht ik dan, gewoon mijn beurt afwachten”, vervolgt de aanvaller, die met interesse naar de situatie van Justin Kluivert kijkt. Hij weigert voorlopig zijn tot 2019 lopende contract bij Ajax te verlengen. “Die denkt: ik weet dat ik goed ben, dus vind ik dat ik ook moet spelen. Of: ik vind dat ik dat en dat verdien en dus zeg ik dat ook. Ik had dat totaal niet. Misschien had ik ook zo moeten zijn en mezelf meer moeten promoten. Daar heb ik soms wel spijt van.”

Als een vrij verstandige vent als Babel begrip heeft voor het gedrag en Kluivert en aangeeft dat ie ook zo had willen zijn...zegt toch wel iets.

Babel, dat was toch die speler die na 1 goed seizoen al direct wegging naar Liverpool en daarna nooit meer zijn oude niveau haalde? Die deed juist precies hetzelfde wat Kluivert nu ook lijkt te gaan doen. Ook hij had geen geduld.

ElSimao

Active member
Ik zou zeggen dat Babel bij Liverpool beter is geworden. Van een niet bijzondere speler bij Ajax die regelmatig speelde in Engeland en het helemaal niet slecht gedaan heeft.

Pascallovic

Well-known member
Dat is even niet de issue, dat een verstandige jongen als Babel naar Kluivert kijkt en zegt "ja, dat had ik ook moeten doen" zegt toch wel iets.
Ik weet niet of Babel meer zelfpromotie nodig had bij Ajax. Hij speelde ongeveer anderhalf jaar basis en vertrok op een nette manier voor een transfersom naar een grote club. Daar zaten geen perikelen over salaris, aflopende contracten of speeltijd aan vast.

ALenstra

Well-known member
Qua mentaliteit schat ik Kluivert hoger in dan Drenthe. Maar wie weet is Kluivert over een jaar of vijf een succesvol rapper nadat hij weggestuurd is bij een of ander clubje in Turkije.

Max

Administrator
Forumleiding
Hoewel je het in eerste instantie niet zou vermoeden, staat ook Royston Drenthe achter Kluivert:

https://youtu.be/RNwYw3f0eGk

Dan zie ik geen reden meer om het niet te doen.

Tot dusver onderscheid enkel zijn achternaam hem van de categorie Kishna en El Ghazi. Ik denk dat je je dan prima net als Drenthe voor een mooie club met een hoop geld kan gaan zodra die kans zich voordoet. Moet ik zeggen dat ik Real Madrid dan wel een tien keer mooiere stap vind dan AS Roma.

ElSimao

Active member
Ik weet niet of Babel meer zelfpromotie nodig had bij Ajax. Hij speelde ongeveer anderhalf jaar basis en vertrok op een nette manier voor een transfersom naar een grote club. Daar zaten geen perikelen over salaris, aflopende contracten of speeltijd aan vast.

En dat vindt hij achteraf dus niet de juiste situatie. Hij vindt dat hij eerder op zn strepen had moeten staan.

Max

Administrator
Forumleiding
Het had hem niet verder gebracht. Babel lijkt mij toch wel het maximale uit zijn carri?re halen.

Pascallovic

Well-known member
En dat vindt hij achteraf dus niet de juiste situatie. Hij vindt dat hij eerder op zn strepen had moeten staan.
Dat eerste staat er feitelijk niet. We kunnen uit de tekst niet eens opmaken of ie het over zijn tijd bij Ajax heeft of dat hij bij Liverpool meer speeltijd had moeten eisen. Misschien heeft hij het inderdaad over dat hij eerder meer salaris bij Ajax had moeten eisen. Wellicht heeft hij het over dat hij meer voor zichzelf had moeten opkomen dat ie in de spits had moeten spelen in plaats van linksbuiten. We weten niet waar hij precies op doelt.

ElSimao

Active member
Dat eerste staat er feitelijk niet. We kunnen uit de tekst niet eens opmaken of ie het over zijn tijd bij Ajax heeft of dat hij bij Liverpool meer speeltijd had moeten eisen. Misschien heeft hij het inderdaad over dat hij eerder meer salaris bij Ajax had moeten eisen. Wellicht heeft hij het over dat hij meer voor zichzelf had moeten opkomen dat ie in de spits had moeten spelen in plaats van linksbuiten. We weten niet waar hij precies op doelt.

Hij heeft het over jonge spelers die net hun debuut gemaakt hebben en dat die tegenwoordig meteen nogal wat eisen, zoals Justin Kluivert. Hij geeft aan dat hij zelf niet zo was, maar dat dat misschien wel beter is.

Dat zet de discussie rond Kluivert in een wat ander daglicht, vind ik. Meeste posters hier zijn furieus en doen alsof het idioot is, maar als een verstandige kerel als Babel die zelf bovendien gepokt en gemazeld in de business aangeeft dat dat de way to go is, zegt dat iets.

Bovenaan