Ajax Transfertopic

Eef de Kip

Well-known member
Lijkt me niet meer dan normaal, voorzover je nog van normaal kunt spreken in de voetballerij. Hij wil niet bijtekenen dus dan maar de hoofdprijs betalen. Gaat natuurlijk niet gebeuren want die Italianen hebben niet zo veel meer te besteden tegenwoordig.

ElSimao

Active member
Lijkt me niet meer dan normaal, voorzover je nog van normaal kunt spreken in de voetballerij. Hij wil niet bijtekenen dus dan maar de hoofdprijs betalen. Gaat natuurlijk niet gebeuren want die Italianen hebben niet zo veel meer te besteden tegenwoordig.

Na Kluiverts publieke tirade jegens de club heb je natuurlijk geen enkele onderhandelingspositie meer. Het is te hopen dat er veel interesse is, want anders hou je er echt niks aan over.

De zoveelste keer dat Raiola ons naait. Met die vent in een goed vaarwater komen heeft de eerste prioriteit voor de club, het kost gewoon tientallen miljoenen.

Eef de Kip

Well-known member
Geld hoeft nu is een keer geen issue te zijn dunkt me, dan gaat hij maar lekker een jaartje banken bij jong Ajax. Met Raiola in goed vaarwater komen is een utopie, je bent een rmanticus.

Janssen

Well-known member
Inderdaad, waarom niet gewoon aan zijn contract houden en een jaar op de bank zetten? Al is het als voorbeeld naar de rest van die snotneuzen.

Batigoal

Well-known member

De Italiaanse topclubs hebben tegenwoordig bij veel transfers een huurconstructie met verplichte optie tot koop op een latere termijn. Zoiets zal het wel worden en dan gaat hij naar AS Roma ofzo.

ElSimao

Active member
Inderdaad, waarom niet gewoon aan zijn contract houden en een jaar op de bank zetten?

Omdat je daarmee op termijn je goede naam als opleidingsclub op het spel zet. Spelers gaan voor hun kans bij Ajax ipv het grote geld omdat ze hier kansen krijgen, beter worden etc. Als jonge spelers zien dat er hier meer en meer gezeik is met talenten, waarom dan niet gewoon direct de stap naar het grote geld zetten?

Janssen

Well-known member
Omdat je daarmee op termijn je goede naam als opleidingsclub op het spel zet. Spelers gaan voor hun kans bij Ajax ipv het grote geld omdat ze hier kansen krijgen, beter worden etc. Als jonge spelers zien dat er hier meer en meer gezeik is met talenten, waarom dan niet gewoon direct de stap naar het grote geld zetten?

In geval Kluivert is het toch precies andersom? Krijgt alle kans maar is uit op geld.

ElSimao

Active member
Of het hek is juist van de dam. Dan komen alle talenten voor een jaartje naar Ajax en chanteren dan gewoon de boel.

Zou het dan niet veel praktischer zijn om gewoon meteen op dat miljoenenbod van een Engelse club in te gaan?

Ik begrijp de emotie om Kluivertje even aan te pakken heel goed, want ik voel het zelf ook zo. Lekker een jaar banken waardoor zijn carriere schade oploopt, had ie maar niet zo vervelend moeten doen. Echter, denk je dat het volgende talent dan denkt "Leuke club man, ik wil best een paar jaar geld op de tafel laten liggen om hier te spelen"?

Bovenaan