Ajax Transfertopic

ElSimao

Active member
Twijfels over miljoenenaankoop Ajax: ‘Hij is een doorsnee voetballer’

Ajax is dicht bij de komst van Lisandro Magall?n. De 24-jarige centrale verdediger van Boca Juniors komt uit de koker van zaakwaarnemerskantoor Essel Sports van oud-voetballer S?ren Lerby. Het Algemeen Dagblad meldt dat de invloed van het kantoor de laatste jaren alleen maar is toegenomen.

De Colombianen Mateo Cassierra en Luis Orejuela werden aangeraden door Essel en ook bij de transfer van Davinson S?nchez speelde men een rol. Doordat Ajax vaker samenwerkt met Essel, geeft men andere zaakwaarnemers uit Zuid-Amerika vaak ‘nul op het rekest’, zo valt er in de krant te lezen.

Het Algemeen Dagblad stipt echter aan dat er in Argentini? de nodige vraagtekens worden geplaatst bij de hoogte van het transferbedrag. Magall?n wordt namelijk ‘niet als een uitzonderlijke speler’, maar als een ‘doorsnee’ voetballer gezien.

Ajax betaalt waarschijnlijk zo’n acht miljoen euro voor Magall?n, een transfersom die door variabelen tot negenenhalf miljoen zou kunnen oplopen. In de Johan Cruijff ArenA ligt een vijfjarig contract klaar voor de voormalig jeugdinternational van Argentini?, die tot dusverre 58 wedstrijden voor Boca Juniors speelde.

---------------------------------

Niks nieuws natuurlijk voor degenen die zijn Wiki-pagina bestudeerd hebben.

Iemand stipte aan dat ie het wel fijn vindt, zo'n ervaren men naast de Ligt. Nou, hij heeft minder wedstrijden achter de rug bij Boca dan Matthijs bij Ajax. Met zijn verhuurperiodes komt ie wel iets boven de Ligt uit, maar veel is het niet. En deze meneer is dan al bijna 25. Het scheelt een jaar of 6, maar qua ervaring maakt het nauwelijks wat uit. Qua continentale finales moet hij ook gewoon passen, net zoals hij ook niet serieus in beeld is bij zijn nationale elftal.

Soort Veltman maar dan met een wat hoger IQ.

Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Niks nieuws natuurlijk voor degenen die zijn Wiki-pagina bestudeerd hebben.

Kijk, dat zijn de beste scouts.

Dat het sowieso veel geld is voor een verdediger, dat lijkt me duidelijk. En of hij er wat van kan weet niemand hier, maar je kunt mij niet wijsmaken dat als je geen minuut mist in een kampioenselftal van Argentini? dat je er niks van kan.

Batigoal

Well-known member
Overigens worden ook de geruchten over de komst van de Colombiaan Benedetti steeds sterker. In tegenstelling tot destijds zijn landgenoten Cassierra en Orejuela is hij wel onbetwist basisspeler en bovendien zeer creatief. Maar ja, zijn Wiki-pagina is niet indrukwekkend, dus ik ben bang dat het niks wordt.

Max

Administrator
Forumleiding
Overigens worden ook de geruchten over de komst van de Colombiaan Benedetti steeds sterker. In tegenstelling tot destijds zijn landgenoten Cassierra en Orejuela is hij wel onbetwist basisspeler en bovendien zeer creatief. Maar ja, zijn Wiki-pagina is niet indrukwekkend, dus ik ben bang dat het niks wordt.

Wat zijn zijn FIFA stats?

ElSimao

Active member
Overigens worden ook de geruchten over de komst van de Colombiaan Benedetti steeds sterker. In tegenstelling tot destijds zijn landgenoten Cassierra en Orejuela is hij wel onbetwist basisspeler en bovendien zeer creatief.

Welnee, die kerel kan er al helemaal geen reet van. Gisteren heb ik een filmpje van m gezien tegen de Millonarios. Nou, krijgt steeds zeeen van tijd en ruimte en iedere keer gaat het mis in de voortzetting. Te hard, te zacht, de verkeerde kant op. En dat is dan in Colombia. In het meer taktische en snellere Europa heeft ie al helemaal niks te zoeken. Daarna zag ik een soort van highlight reel die nog geen 4 minuten duurde en waarin een goede corner, een intikker en dat soort momenten eindeloos herhaald werken. There is not much there there.

Combineer dat met zijn lage Fifa-rating, het feit dat is niet in beeld is bij zijn nationaal elftal (overkomt al die "aanwinsten" van ons) en het feit dat Minnesota hem wilde en ik denk dat andere kenners hetzelfde beeld van deze jongen hebben als ik.

Bovenaan