Ajax Transfertopic

JMD

Well-known member
Met al die buitenlanders die komen ben ik toch echt zo benieuwd hoe het het komend seizoen met Ajax gaat. Het wordt ?f een seizoen als 1997/1998 toen al die aankopen samen fantastisch bleken te kunnen spelen als team en Ajax ruim kampioen werd (tevens geholpen door een PSV dat compleet uit elkaar viel omdat de basisspelers zo ongeveer allemaal weg wilden) en PSV in de bekerfinale met 5-0 opveegden. Maar als het niet goed samenvalt krijg je echt een explosieve situatie en dan zal het bij Ajax intern echt verschrikkelijk fout.

ElSimao

Active member
Er komt mogelijk weer een Colombiaan. Ene Nicol?s Benedetti, middenvelder. Speelt bij de club van Cassierra en Orejuela.

Is dat iets, ElSimao?

Speelt wel in de basis kennelijk sinds zijn 18e ofzo, maar is geen international en al 21. Komt ook van de club waar al 2 jongens vandaan gekomen zijn die het niet gemaakt hebben.

Slag om de arm maar ik denk van niet.

ElSimao

Active member
Tja, kunnen we lacherig over doen, maar hij is wel de enige echte insider bij Ajax. Dus het lijkt mij een slecht bericht voor de supporters!

Het schijnt dat we de galactico's van FC Minnesota af moeten troeven om deze gigant aan te trekken. Dus even nog een slag om de arm.

ElSimao

Active member
Overmars heeft nooit echt een begeisterde indruk gemaakt, maar het is duidelijk dat het vizier nu definitief op de B-garnituur gericht is. Schuurs vind ik qua profiel nog wel een aardige aankoop, maar Bande, Magallan, Mathias Jensen, Labyad, Benedetti..Buiten Bande allemaal begin / mid twintigers die niet (serieus) in beeld zijn voor de nationale selectie, een slecht cv hebben en niet door andere clubs begeerd worden. Nouja, buiten FC Minnesota dan. Niet dat daar iets mis mee is hoor, maar goed. Lekker zo snel mogelijk een stelletje random prutsers binnenfietsen voor wie de enige vereiste een werkende hartslag is en dan lekker met de dikke reet op de jetski.

Vorig jaar haalt Brands de ster van de Mexicaanse competitie naar PSV. Posters die verwachtten dat dit tot een "ok, hold my beer, bitch" reactie van Marc zouden leiden, waarna hij nog een grotere speler voor Ajax vastlegt die het in alles beter doet dan Lozano, zijn bedrogen uitgekomen. In werkelijkheid bleef netto zijn versnapering in zijn eigen knuistje vasthouden en het enige wat gebeurde, was dat hij glazig en dom voor zich uit staarde.

Maar goed, om maar met een positieve noot af te sluiten; wellicht meldt die lange jongen uit Turkije zich nu eindelijk aan de Amsterdamse frontlinie, waarna zaken eindelijk eens significant anders worden!

Abubakari

Well-known member
Vorig jaar haalt Brands de ster van de Mexicaanse competitie naar PSV. Posters die verwachtten dat dit tot een "ok, hold my beer, bitch" reactie van Marc zouden leiden, waarna hij nog een grotere speler voor Ajax vastlegt die het in alles beter doet dan Lozano, zijn bedrogen uitgekomen. In werkelijkheid bleef netto zijn versnapering in zijn eigen knuistje vasthouden en het enige wat gebeurde, was dat hij glazig en dom voor zich uit staarde.

Had ie al vastgelegd, nog voor Lozano kwam.

Neres 14 goals-12 assists (26)
Lozano 17 goals-8 assists (25)

Rode kaarten Lozano-Neres 2-0

Goed werk Marc.

Neres, was dat er ook eentje uit de categorie waar jij Bande, Magallan, Mathias Jensen, Labyad, Benedetti onder schaart?

ElSimao

Active member
Had ie al vastgelegd, nog voor Lozano kwam.

Neres 14 goals-12 assists (26)
Lozano 17 goals-8 assists (25)

Rode kaarten Lozano-Neres 2-0

Goed werk Marc.

Neres, was dat er ook eentje uit de categorie waar jij Bande, Magallan, Mathias Jensen, Labyad, Benedetti onder schaart?

Netjes, je quote mijn post.

Wat betreft Neres was ik blij verrast dat ze eens flink investeerden in iemand. Goedkoop is wel erg vaak duurkoop ; met die kruideniersmentaliteit kom je er niet. Het cv van Neres was niet echt best though en ik vind hem eigenlijk ook niet zo goed. Maar eerlijk is eerlijk, met zijn statistieken kun je hem waarschijnlijk wel met winst wegzetten en dan heb je het bedrijfskundig goed gedaan.

Ik voelde destijds aan mijn water aan dat het ongeveer zou gaan zoals het nu gegaan is.

zwammy

Well-known member
Kent beter 1 goal minder maken en 2 rode kaarten minder pakken. Heeft Overmars goed gezien :duim:

Batigoal

Well-known member
Netjes, je quote mijn post.

Wat betreft Neres was ik blij verrast dat ze eens flink investeerden in iemand. Goedkoop is wel erg vaak duurkoop ; met die kruideniersmentaliteit kom je er niet. Het cv van Neres was niet echt best though en ik vind hem eigenlijk ook niet zo goed. Maar eerlijk is eerlijk, met zijn statistieken kun je hem waarschijnlijk wel met winst wegzetten en dan heb je het bedrijfskundig goed gedaan.

Ik voelde destijds aan mijn water aan dat het ongeveer zou gaan zoals het nu gegaan is.

Spelers die wekelijks een 8 halen komen niet meer naar Ajax. Sanchez maakte ook slippertjes, net als dat De Ligt dat nu ook doet.

Aankopen van het niveau Neres-Tagliafico is waar Ajax het van moet hebben. Prima streven trouwens, want voorlopig lukt het Ajax nog niet om elf spelers van dat niveau op te stellen.

ElSimao

Active member
Of 91 minuten. Maar goed, dit is kommaneuken. Komt erop neer dat ze vergelijkbare cijfers kunnen overleggen.

Mindere cijfers, vergelijkbaar maar minder.

Uiteindelijk gaat het denk ik meer om de geest van de post. Brands had vaak best wel stunts qua het halen van spelers. Lozano bijvoorbeeld, maar ook Moreno en Guardado waren best knappe aankopen. Onder Overmars haalt Ajax geen enkele "high profile name" terwijl we financieel veel beter zijn dan PSV. Het aankoopbeleid is (behalve in dat jaar onder Bosz) nogal weinig ambitieus. Niet dat er geen enkele goede spelers gehaald is, maar over het algemeen is het te matig en het begint allemaal al bij ambitie en drive. Bij Overmars vind ik die zeg maar ontbreken.

Bovenaan