Ajax Transfertopic

Eef de Kip

Well-known member
"Vroeger" zaten spelers hier zeker 3/4 jaar waarna ze klaar voor de stap naar het buitenland waren en Ajax ze voor de hoofdprijs kon verkopen. Dat pad bewandelt bijna niemand meer, of we moeten het over mindere goden als Veltman hebben. Dat is een probleem en als dat zich doorzet denk ik dat talenten in de toekomst die 1/2 jaar bij Ajax ook lekker gaan skippen.

En jij denkt dat dit aan Ajax ligt? En niet aan het feit dat er iets meer geld om gaat dan "Vroeger" waardoor hun hoofd op hol wordt gebracht? En dat dit alleen bij Ajax speelt?

Eef de Kip

Well-known member
Dat beweer ik toch niet? Ik wil alleen maar aangeven dat er meerdere en andere redenen zijn om te verklaren waarom dit gebeurt.

Abubakari

Well-known member
Ik wil alleen maar aangeven dat er meerdere en andere redenen zijn om te verklaren waarom dit gebeurt.

Precies. Die gasten zijn ook niet gek, weten dat ze met langere contracten moeiljker weg komen, hebben matties die in het buitenland spelen en die om de eredivisie lachen, dus dan ga je natuurlijk in die eredivisie blijven. Zo snel mogelijk naar een grote competitie en dan op naar een topclub is hun idee. Helaas komen ze in de grote competities merendeels bij het rechterrijtje terecht en raken daar ook niet zo snel vandaan naar hun droomtopclub.

Ik weet niet wat Ajax daar aan kan of moet doen.

Welke grote talenten stonden de afgelopen jaren bij Ajax in de basis en wilden nog jaren blijven?

Het is niet zo dat al die gasten doorlopend op hun 18de weg zijn. Vroeger bleven ze tot hun 25ste, nu gaan ze meestal als ze 21 of 22 zijn. Ik denk niet dat dat aan Ajax ligt.

Laatst bewerkt:

ElSimao

Active member
Het is ook wel grappig hoe mensen hierop reageren. Dat Kluivert niet verder wil bij de club, komt bij sommigen hard binnen. Ze worden er boos van en voelen plaatsvervangende afwijzing, wat leidt tot onredelijke uitspraken, zoals dat Kluivert er niks van zou kunnen en alleen teert op zijn achternaam, dat hij in het buitenland toch nergens aan bod komt en dat het bovendien een gehersenspoeld jochie is dat alleen maar dom gelul uitkraamt. Of natuurlijk, "Justin wie?"

Nu unaniem is vastgesteld dat "wij" het morele hoogvlak hebben en dat Kluivert "less than scum" is en er bovendien geen zak van kan, doet de tevredenheid zijn herintrede. Dat er sprake zou zijn van een negatieve trend, wordt of ontkend (terwijl het duidelijk is dat ie er wel is) of wordt wel erkend, maar zou liggen aan de spelers die zich massaal laten verleiden door het lieve geldje terwijl de betere keuze altijd is om bij ons te blijven. Wij missen er niks aan want voor jou 10 anderen.

Dit emo-gedoe is begrijpelijk, maar leidt af van hoe de situatie daadwerkelijk is.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het is ook wel grappig hoe mensen hierop reageren. Dat Kluivert niet verder wil bij de club, komt bij sommigen hard binnen. Ze worden er boos van en voelen plaatsvervangende afwijzing, wat leidt tot onredelijke uitspraken, zoals dat Kluivert er niks van zou kunnen en alleen teert op zijn achternaam, dat hij in het buitenland toch nergens aan bod komt en dat het bovendien een gehersenspoeld jochie is dat alleen maar dom gelul uitkraamt. Of natuurlijk, "Justin wie?"

Nu unaniem is vastgesteld dat "wij" het morele hoogvlak hebben en dat Kluivert "less than scum" is en er bovendien geen zak van kan, doet de tevredenheid zijn herintrede. Dat er sprake zou zijn van een negatieve trend, wordt of ontkend (terwijl het duidelijk is dat ie er wel is) of wordt wel erkend, maar zou liggen aan de spelers die zich massaal laten verleiden door het lieve geldje terwijl de betere keuze altijd is om bij ons te blijven. Wij missen er niks aan want voor jou 10 anderen.

Dit emo-gedoe is begrijpelijk, maar leidt af van hoe de situatie daadwerkelijk is.

Misschien is het wel 'en en'. Ja, Kluivert is een over het paard getild ventje, die lang niet zo goed is als sommigen (vooral hijzelf) ons willen doen geloven. En er lijkt het ??n en ander niet helemaal lekker te lopen binnen de organisatie van Ajax.

ElSimao

Active member
Misschien is het wel 'en en'. Ja, Kluivert is een over het paard getild ventje, die lang niet zo goed is als sommigen (vooral hijzelf) ons willen doen geloven. En er lijkt het ??n en ander niet helemaal lekker te lopen binnen de organisatie van Ajax.

Beiden zijn punten die ik onderschrijf.

Gezien de met boosheid gevulde opmerkingen als "Hier kan Ajax niks aan doen" is dat besef niet bij iedereen present.

Maasveld

Well-known member
Beide.

Dat Kluivert met afstand het meest wil verdienen op basis van 5 leuke wedstrijden tegen de Roda's van deze wereld kan Ajax natuurlijk vrij weinig tegen doen.

Batigoal

Well-known member
Volgens De Telegraaf komt er na het weekend een delegatie van Boca Juniors naar Amsterdam om de transfer van Magall?n af te ronden. Even slag om de arm, want de komst van Richarlison was ook een aantal keren rond, maar goed. Zou mooi zijn als het lukt hem vast te leggen.

Verder zou een opvolger voor Ziyech de eerstvolgende prioriteit hebben. Wat positief is, want dat betekent dat Labyad dat niet is.

JFK

Well-known member
Verder zou een opvolger voor Ziyech de eerstvolgende prioriteit hebben. Wat positief is, want dat betekent dat Labyad dat niet is.

Dat houdt dan in dat je zeven miljoen op tafel gaat leggen voor een breedteaankoop.
Labyad dus.

Eef de Kip

Well-known member
Ik denk dat ze voor Labyad meer aan een positie links voorin denken. Daar ben je naast Youness dus nu ook waarscschijnlijk Kluivert al kwijt dus dat wordt wel erg karig.
Ik kan me niet voorstellen dat ze 'm voor het middenveld halen waar je met vd Beek en de Jong al 2 jongens hebt lopen.

ElSimao

Active member
Ik denk dat ze voor Labyad meer aan een positie links voorin denken. Daar ben je naast Youness dus nu ook waarscschijnlijk Kluivert al kwijt dus dat wordt wel erg karig.
Ik kan me niet voorstellen dat ze 'm voor het middenveld halen waar je met vd Beek en de Jong al 2 jongens hebt lopen.

De Jong zien de volgens mij als 6, dus als Ziyech vertrekt heb je alleen vd Beek nog als halfspeler. Het is ook mogelijk dat ze Labyad voor het middenveld halen, Bande linksbuiten gaan zetten en dat Tadic voor de buhne is.

Eef de Kip

Well-known member
De Jong zien de volgens mij als 6, dus als Ziyech vertrekt heb je alleen vd Beek nog als halfspeler. Het is ook mogelijk dat ze Labyad voor het middenveld halen, Bande linksbuiten gaan zetten en dat Tadic voor de buhne is.

Dat laatste daar was ik sowieso vanaf het begin al van overtuigd.

Abubakari

Well-known member
Het is een naar en arrogant mannetje.

Mooi stukje zelfreflectie ElSimao!:duim:

ElSimao

Active member
Mooi stukje zelfreflectie ElSimao!:duim:

Ik geef aan dat het weliswaar een lul is, maar dat dat niet relevant is en dat het om het zakelijke aspect gaat. En dat dit geval gewoon vervelend is en dit soort vervelende gevallen vaker en vaker voorkomt.

Dat is wat anders dan zoals jij in emotie blijven hangen en boos en met betraande oogjes roepen dat Justin op kan donderen. Zakelijk hebben we daar niet zoveel aan, maar kennelijk voelt t goed voor je.

Abubakari

Well-known member
Helaas, toch geen zelfreflectie.

Nee, ElSimao weet niet wat dat betekent, zijn geen hapklare brokken.

Maar laten we hem niet te hard aanpakken na zijn zoveelste knock out hier, kijk dat boze bolletje met die betraande oogjes, je zou bijna medelijden met hem krijgen.

Laatst bewerkt:

ElSimao

Active member
Nee, ElSimao weet niet wat dat betekent, zijn geen hapklare brokken.

Maar laten we hem niet te hard aanpakken na zijn zoveelste knock out hier, kijk dat boze bolletje met die betraande oogjes, je zou bijna medelijden met hem krijgen.

Ik weet niet over welke knockout je het hebt, maar jouw submission van eind vorig jaar staat me nog wel bij..

Abubakari

Well-known member
Van jou staat me vooral bij dat je altijd heel wat beweert om niet veel later precies het tegenovergestelde te beweren. Of je ijzersterke meningen over spelers die je nog nooit hebt gezien, maar die je op basis van wikipedia beoordeelt. Jij slaat jezelf dus eigenlijk telkens knock out.

Maar inhoudelijk, of niet ElSimao?

Unregistere

Well-known member
Er komt mogelijk weer een Colombiaan. Ene Nicol?s Benedetti, middenvelder. Speelt bij de club van Cassierra en Orejuela.

Is dat iets, ElSimao?

Bovenaan