Ajax Transfertopic

ElSimao

Active member
Kommaneuken is ook niet inhoudelijk. Je weet prima dat ik Krohn Dehli bedoel.

Mathias Jensen heeft nog geen minuut gespeeld in de fodboldlandshold terwijl spelers als Lasse Schone en ene Mike Jensen van Rosenborg die er volgens mij geen zak van kan regulars zijn. Krohn-Dehli zie ik er niet meer bij staan, maar die heeft recent wel gespeeld.

We willen mag ik aannemen iets beters dan Schone, dus dan neem je niet iemand die zoveel lager staat in de pikorde dan hij. Het zal namelijk een reden hebben.

ElSimao

Active member
Hoe weet jij dan dat Mike Jensen er geen zak van kan?

Jarenlang bij Brondby gespeeld, jaartje uitgeleend geweest aan Malmo en nu dan jaren bij Rosenborg. En ja, daar verloren we van, maar individueel zijn die mannen echt niet best. Nogmaals, de types waartegen Mathias het aflegt zetten de wereld niet direct in vuur en vlam.

Abubakari

Well-known member
Wikipedia wijsheid dus. Ik heb geen idee wat die Jensen wel of niet kan, jij dus ook niet.

Zelfde als bij Tagliafico, had je je mening ook al klaar voordat ie maar een tel in Ajax 1 had gespeeld.

Maasveld

Well-known member
Jarenlang bij Brondby gespeeld, jaartje uitgeleend geweest aan Malmo en nu dan jaren bij Rosenborg. En ja, daar verloren we van, maar individueel zijn die mannen echt niet best. Nogmaals, de types waartegen Mathias het aflegt zetten de wereld niet direct in vuur en vlam.
Maar goed dan dat voetbal een teamsport is.

Wikipedia wijsheid dus. Ik heb geen idee wat die Jensen wel of niet kan, jij dus ook niet.

Zelfde als bij Tagliafico, had je je mening ook al klaar voordat ie maar een tel in Ajax 1 had gespeeld.

En die wordt nu in hetzelfde rijtje als Sanchez genoemd.

ElSimao

Active member
Maar goed dan dat voetbal een teamsport is.

Ok dan, welke teamprestaties heeft Mike Jensen dan allemaal op zijn naam staan? Behalve Ajax uitschakelen dus.

En die wordt nu in hetzelfde rijtje als Sanchez genoemd.

Niet omdat ie van dezelfde kwaliteit is, maar omdat ie net als Sanchez tot dusver een geslaagde aankoop is. Dat klopt, als mijn voorspelling ernaast zit, ben ik de eerste om dat toe te geven.

Satyr

Administrator
Forumleiding
ElSimao is iemand die meent dat elf (heel) goede spelers het beste team vormen. Ik neem altijd Rakitic van Barcelona als voorbeeld, die is op papier de minste, maar speelt als hij fit is altijd. Is onmisbaar. Op Eredivisie niveau heb je bijvoorbeeld die Noor van AZ, Midsjo. Is geen wereldwonder, maar wel belangrijk voor het spelletje dat AZ speelt. Bij Ajax vind ik Schone zo'n speler, die is niet geweldig, maar wel heel nuttig.

Het hoeft maar te klikken tussen spelers, daar heb je meer aan dan 11 Messi's. De keeper van Real Madrid komt uit Costa Rica, de beste speler van Liverpool komt uit Egypte en ene Pierre-Emerick Aubameyang komt uit Gabon, of all places.

Jij, ElSimao, bent iemand die spelers op naam en/of reputatie beoordeelt. Je hebt vast een ongelofelijk dom mokkeltje naast je liggen, maar met was plastic en verf is ze best mooi. En daar gaat het om, toch?

ElSimao

Active member
ElSimao is iemand die meent dat elf (heel) goede spelers het beste team vormen. Ik neem altijd Rakitic van Barcelona als voorbeeld, die is op papier de minste, maar speelt als hij fit is altijd. Is onmisbaar. Op Eredivisie niveau heb je bijvoorbeeld die Noor van AZ, Midsjo. Is geen wereldwonder, maar wel belangrijk voor het spelletje dat AZ speelt. Bij Ajax vind ik Schone zo'n speler, die is niet geweldig, maar wel heel nuttig.

Ik ben inderdaad van mening dat elf heel goede voetballers het beste team vormen. Kijk maar naar de beste teams op aarde en je ziet dat die spelers hebben die individueel ook uitmuntend zijn. Een "team" zijn is wel een dingetje, maar uiteindelijk gaat dat ook maar zo ver.

De tot nu toe matige staat van dienst van Jensen is zorgwekkend. Niet dat het allesbepalend is, maar het tempert de verwachtingen wel.

Het hoeft maar te klikken tussen spelers, daar heb je meer aan dan 11 Messi's. De keeper van Real Madrid komt uit Costa Rica, de beste speler van Liverpool komt uit Egypte en ene Pierre-Emerick Aubameyang komt uit Gabon, of all places.

Geen idee welk punt je hiermee wil maken.

Jij, ElSimao, bent iemand die spelers op naam en/of reputatie beoordeelt.

Ik beoordeel spelers op hun spel bij Ajax. Echter baseer ik mijn verwachtingen op wat een speler in het verleden gepresteerd heeft. Je zou bijna zeggen dat het logisch is.

ElSimao

Active member
Ik weet niet waar dit cynisme op gebaseerd is.
Nee Tagliafico is geen Sanchez, maar ook niet de zoveelste niksnut zoals ES de meeste aankopen al bij voorbaat ziet.

Heb al meerdere malen aangegeven dat Tagliafico het beter doet dan ik vooraf ingeschat had. Snap dan ook niet zo goed wat het idee is om dat weer aan te halen.

Unregistere

Well-known member
Ik weet niet waar dit cynisme op gebaseerd is.
Nee Tagliafico is geen Sanchez, maar ook niet de zoveelste niksnut zoals ES de meeste aankopen al bij voorbaat ziet.

Ik gok dat Maasveld meer doelt op de tegenstelling. Eerst kon Tagliafico er volgens ES niets van, was het een nutteloze, overbodige aankoop en nu zet hij hem in een rijtje met spelers die hij wel geslaagd vindt. Zoiets.

Bewijst eens te meer dat je het maar moet afwachten.

ElSimao

Active member
Ik gok dat Maasveld meer doelt op de tegenstelling. Eerst kon Tagliafico er volgens ES niets van, was het een nutteloze, overbodige aankoop en nu zet hij hem in een rijtje met spelers die hij wel geslaagd vindt. Zoiets.

Toto ook maar afschaffen dan?

Maasveld

Well-known member

Je hebt goed gegokt.

Abubakari

Well-known member
Snap dan ook niet zo goed wat het idee is om dat weer aan te halen.
Note to myself:
Voor ElSimao moet ik dingen wat simpeler neerzetten. Hapklare brokjes.

ElSimao zet Tagliafico natuurlijk niet in een rijtje met Sanchez, dat is weer te veel eer voor Overmars, dus vond ik dat cynisme vreemd.
(Snap je het zo wel ElSimao?).

Laatst bewerkt:

ElSimao

Active member
Note to myself:
Voor ElSimao moet ik dingen wat simpeler neerzetten. Hapklare brokjes.

ElSimao zet Tagliafico natuurlijk niet in een rijtje met Sanchez, dat is weer te veel eer voor Overmars, dus vond ik dat cynisme vreemd.
(Snap je het zo wel ElSimao?).

Ik heb het altijd al begrepen. Dat geldt echter niet voor jou, maar goed, anderen hebben het je al uitgelegd.

Bovenaan