Ajax Transfertopic

ElSimao

Active member
Even voor mijn beeldvorming he. Wie vind je een ruime voldoende halen binnen Ajax?

In een jaar waarin we niet eens Europees voetbal halen, door de degradant uit de beker gekegeld worden en op een straatlengte achter PSV eindigen? Heel weinig. De Ligt heeft ondanks vele fouten een aardig seizoen gedraaid, Neres heeft het cijfermatig goed gedaan en dat is het wel.

Fregge

Well-known member
Over het algemeen? De afgelopen jaren. Wie zijn voor jou de spraakmakende spelers geweest volgens jou?

ElSimao

Active member
Over het algemeen? De afgelopen jaren. Wie zijn voor jou de spraakmakende spelers geweest volgens jou?

Beetje doorzichtig dit, je wil me horen zeggen dat ik vrijwel niemand goed vind, wat je dan gaat gebruiken als ammunitie om prutsers als Jensen en Labyad er doorheen te fietsen / goed te praten. Volkomen legitieme bezwaren wil je dan onder het tapijt schuiven onder het motto "ja maar jij vindt toch niemand goed".

:)

Fregge

Well-known member
Nee, ik wil gewoon weten wat voor type voetballers jou nou aantrekt. Aangezien je Ziyech (die VER en VER uit de beste speler van Ajax was) een krappe voldoende vindt scoren.

ElSimao

Active member
Nee, ik wil gewoon weten wat voor type voetballers jou nou aantrekt. Aangezien je Ziyech (die VER en VER uit de beste speler van Ajax was) een krappe voldoende vindt scoren.

Mensen herinneren zich vooral de laatste 2/3 wedstrijden kennelijk. Ziyech was vorig jaar vrij aardig, maar dit seizoen was het lange tijd ondermaats. Vooral in de cruciale duels. Heeft na de winterstop een hele periode gehad waarin hij het balverliesrecord keer op keer aanscherpte en vrijwel niks beslissends deed.

Toen het kalf al verdronken was heeft hij, eerlijk is eerlijk, nog wat mooie dingen laten zien. Dus vandaar nog de voldoende, maar al te best was hij zeker niet.

Unregistere

Well-known member
DUoaoInW0AE5EPv.jpg

#WelcomeZakaria!

De transfer die je wist dat zou komen. Volgens Urby ook een prima zet:

Urby Emanuelson heeft in gesprek met De Telegraaf zijn mening geuit over een mogelijk vertrek van ploeggenoot Zakaria Labyad naar Ajax. De oud-Ajacied is lovend over de aanvallende middenvelder en denkt dat hij Ajax beter kan maken.

“Zakaria is een op en top prof. Iemand die altijd volle bak gaat, strijd levert en af en toe ook een tikkeltje smerig kan zijn,” aldus Emanuelson. “Ik denk dat er bij Ajax geen speler is met precies deze kwaliteiten. Ik denk dat hij daarin onderscheidend is ten opzichte van de rest.” De 31-jarige allrounder van FC Utrecht sprak al met Labyad over een volgende stap in zijn carri?re. “Zakaria is de afgelopen weken naar mij toegekomen om te overleggen en heeft me ook veel vragen gesteld,” geeft hij aan. “Kijk maar naar deze wedstrijd. Hoewel hij misschien niet geweldig in de wedstrijd zit, prikt hij wel weer twee goals binnen. In de competitie heeft hij twaalf goals gemaakt en acht assists gegeven. Dat is een bijzondere kwaliteit.”

Ook FC Utrecht-doelman David Jensen kan zich in de mening van Emanuelson vinden. “Iedereen weet dat Zakaria tot de beste spelers in Nederland behoort. Ik denk zelf dat hij een transfer naar Ajax verdient. Hij heeft er de kwaliteiten voor en hij is er nu ook klaar voor,” zegt Jensen over de middenvelder. “Hij is een speler die ook op dat niveau het verschil kan maken. Maar eerst moet hij nog drie duels belangrijk zijn voor ons. Ik weet zeker dat hij er alles aan gaat doen om dat te zijn.”

ElSimao

Active member
Ik ben ook wel benieuwd naar je antwoord op de vraag van Fregge. Nog concreter, wie (namen graag) moet Ajax volgens jou dan wel halen, in de categorie haalbaar en re?el.

Van de huidige selectie zie ik Frenkie de Jong het liefst voetballen. Verder niet echt relevant hoor, als het niet rendabel is, schiet het gewoon niet op. Het spel van Sanchez was misschien niet zozeer mooi om te zien, maar hij is makkelijk de beste speler van de laatste zoveel jaar. Uiteindelijk gaat t om kwaliteit.

Verder kijk ik buiten Ajax, een enkele wedstrijd in de CL en eindtoernooien geen voetbal. Dus kan ik niet zeggen dat ik erg bekend ben met de markt.

Unregistere

Well-known member
Verder kijk ik buiten Ajax, een enkele wedstrijd in de CL en eindtoernooien geen voetbal. Dus kan ik niet zeggen dat ik erg bekend ben met de markt.

En ondanks dat kun je wel van iedere speler die aan Ajax wordt gelinkt bepalen of die goed genoeg is?? Vind ik knap! :duim:

SanMark.

Well-known member

Lekker je oogkleppen op houden dan. Gelukkig kijk andere wedstrijden waar ik nog wel eens word verwend met mooi en attractief voetbal, want als het van Ajax had moeten komen , dan had ik de laatste jaren weinig van het voetbal genoten. ( op een half jaar Bosz na dan)

ElSimao

Active member
Lekker je oogkleppen op houden dan. Gelukkig kijk andere wedstrijden waar ik nog wel eens word verwend met mooi en attractief voetbal, want als het van Ajax had moeten komen , dan had ik de laatste jaren weinig van het voetbal genoten. ( op een half jaar Bosz na dan)

Eens met de stelling dat Ajax de laatste jaren niet erg attractief voetbalt.

Fregge

Well-known member
Het spel van Sanchez was misschien niet zozeer mooi om te zien, maar hij is makkelijk de beste speler van de laatste zoveel jaar. Uiteindelijk gaat t om kwaliteit.

Sanchez was opbouwend niet de beste (misschien wel de minste van de verdediging op Dijks en Tete na) en heel goed positioneren kon Sanchez ook niet goed. Kon dat wel heel goed compenseren met z'n snelheid.

Abubakari

Well-known member

Valt me (serieus) van je tegen, alles en iedereen de maat nemen en dan met zo'n antwoord komen.

Wat vind je er eigenlijk van dat veel kenners het er over eens zijn dat Ziyech een hele goeie voetballer is? Ondanks het risico wat hij in zijn spel legt en het balverlies wat daar bij komt kijken vinden ze het een erg goeie speler. Want volgens jou zitten al die kenners (veelal spelers die op topniveau gespeeld hebben) er dan dus ook allemaal hopeloos naast.
Komt er dan dus op neer dat jij vindt dat jij er meer kijk op hebt of zie ik dat verkeerd?

ElSimao

Active member
Valt me (serieus) van je tegen, alles en iedereen de maat nemen en dan met zo'n antwoord komen.

Waar neem ik mensen de maat?

Wat vind je er eigenlijk van dat veel kenners het er over eens zijn dat Ziyech een hele goeie voetballer is? Ondanks het risico wat hij in zijn spel legt en het balverlies wat daar bij komt kijken vinden ze het een erg goeie speler. Want volgens jou zitten al die kenners (veelal spelers die op topniveau gespeeld hebben) er dan dus ook allemaal hopeloos naast.
Komt er dan dus op neer dat jij vindt dat jij er meer kijk op hebt of zie ik dat verkeerd?

Over welke kenners hebben we het dan? Ronald Koeman?

Abubakari

Well-known member
Waar neem ik mensen de maat?

Op dit forum toch? Overmars en Sar en consorten, allemaal volkomen ongeschikt volgens jou. En je vindt de mening van andere forumleden hier ook vaak dom.

Over welke kenners hebben we het dan? Ronald Koeman?
Over heel veel oud-voetballers en trainers die in verschillende programma's/kranten/bladen zeggen dat Ziyech een geweldige voetballer is.
Ik kom in elk geval nooit iemand uit die kringen tegen die het een matige speler zegt te vinden.

ElSimao

Active member
Op dit forum toch? Overmars en Sar en consorten, allemaal volkomen ongeschikt volgens jou. En je vindt de mening van andere forumleden hier ook vaak dom.

Als je naar het Ajax van de laatste jaren kijkt, is het dan gerechtvaardigd om je vraagtekens te hebben bij de geschiktheid van diverse beleidsbepalers?

Over heel veel oud-voetballers en trainers die in verschillende programma's/kranten/bladen zeggen dat Ziyech een geweldige voetballer is.
Ik kom in elk geval nooit iemand uit die kringen tegen die het een matige speler zegt te vinden.

Oh, het gaat nu niet meer om het argument zelf, maar om wie het zegt. Ok dan, oud-topvoetballer Ronald Koeman dan:

"Je moet je afvragen of hij in beeld is bij de echte top. Dat geloof ik niet", zegt Koeman bij Rondo van Ziggo Sport. "Ik denk ook niet dat hij op het middenveld kan spelen in Engeland, dus dan gaat hij aan de rechterkant spelen. Ik denk dat hij voor clubs als Everton daar goed kan zijn. Ik vind het een goede speler. Hij heeft veel creativiteit in z'n spel."

Koeman zag Ziyech recentelijk op rechts spelen. "Ik was bij PSV - Ajax, daar ging hij het laatste moment aan de rechterkant spelen. Daar vond ik hem gevaarlijk en met heel veel dreiging spelen. Ik vraag me af of hij de teamspeler is die een elftal nodig heeft, maar hij heeft wel geweldige momenten in zijn spel. In het buitenland zie ik hem niet als middenvelder."

Abubakari

Well-known member
Je dwaalt af.

Dat dit seizoen mislukt is ben ik het mee eens. Maar vandaag precies een jaar terug haalde Ajax de EC finale. Dus het is schjinbaar niet enkel kommer & kwel wat ze ons brengen.

Koeman vindt het dus een goede speler met veel creativiteit in z'n spel.

Maar daar hadden we het niet over. We hadden het er over dat jij alles beter denkt te weten, veel mensen weg zet als ongeschikt, maar zodra je gevraagd wordt wie ze moeten halen volg je het voetbal niet genoeg om daar iets over te zeggen. Beetje opmerkelijk, vind je zelf ook niet?

En over dat je mening over Ziyech-die volgens jou niet al te best is- niet veel gedeeld wordt. Ik vroeg je of dat betekent dat die mensen er dan allemaal naast zitten en dat ze er te weinig kijk op hebben. En dan heb ik het er niet over dat ze hem allemaal rijp voor real achten maar over dat ze hem toch wel een goeie speler vinden. In tegenstelling tot jou dus.

ElSimao

Active member
Maar daar hadden we het niet over. We hadden het er over dat jij alles beter denkt te weten, veel mensen weg zet als ongeschikt, maar zodra je gevraagd wordt wie ze moeten halen volg je het voetbal niet genoeg om daar iets over te zeggen. Beetje opmerkelijk, vind je zelf ook niet?

Als ik het goed begrijp kun je professionals nergens op bekritiseren tenzij je het zelf beter weet / kan. Dus als jij een mislukte operatie hebt gehad mag je de chirurg niks kwalijk nemen tenzij je zelf haarfijn uit kunt leggen hoe het wel moet?

Ik heb geen scoutingsapparaat tot mijn beschikking en ben niet dedicated om de hele dag voetbal te kijken.

En over dat je mening over Ziyech-die volgens jou niet al te best is- niet veel gedeeld wordt. Ik vroeg je of dat betekent dat die mensen er dan allemaal naast zitten en dat ze er te weinig kijk op hebben. En dan heb ik het er niet over dat ze hem allemaal rijp voor real achten maar over dat ze hem toch wel een goeie speler vinden. In tegenstelling tot jou dus.

Mja, ik was dolblij toen Ziyech (in paniek, maar toch) gehaald werd. Het eerste seizoen vond ik hem redelijk aan de verwachtingen voldoen en ik hoopte dat ie dat door zou trekken, nou, ik heb het niet gezien. Vond hem heel lang heel matig. Eindigde dus wel sterk, maar goed, overall vond ik het geen sterk seizoen van hem.

Bovenaan