Even een vraag:
ik lees hier idd allemaal namen voorbij komen veelal 'net niet' spelers (citaat Eef) en vraag me dan af: heeft Ajax daar dan geen jeugdspelers voor? Of heeft Ajax het afgelopen jaar al zoveel jeugdspelers laten doorstromen dat wat er nu in bv Jong Ajax zit geen verbetering is?
Eiting, Mazraoui, Ekkelenkamp kloppen toch op de deur of is dat nog te vroeg voor hen?
De huidige lichting is niet zo briljant en de talenten (De Ligt, Kluivert, De Jong) zijn al vroeg doorgeschoven naar Ajax 1. Waardoor Jong Ajax dit seizoen een zooitje is met een aantal (te oude spelers) die het nooit in Ajax 1 gaan redden. De A en met name B-jeugd is wel weer een goede lichting, maar daarvan zijn er al een paar naar het buitenland vertrokken (zoals Redan en die gast naar Monaco). De A1 is de lichting waarvoor Ajax de afgelopen jaren een hoop buitenlanders heeft aangetrokken (Jensen, Danilo, Kotarski, Pasquali enz.). Een paar daarvan hebben dit seizoen wat speeltijd gekregen bij Jong Ajax en kunnen gelijk mee met het niveau. Wat ook weer genoeg zegt over de Jupiler League.
Mazraoui en Matusiwa die gisteren speelden schaar ik onder de spelers die het nooit in Ajax 1 gaan redden. Tenminste, het zijn vooral harde werkers dus wellicht weten ze zich zo staande te houden. Eiting weet ik niet zeker. Ekkelenkamp is de uitblinker bij de A-jeugd en is het type middenvelder dat je graag bij Ajax ziet; technisch vaardig, drang naar voren en scorend vermogen. Daar heb ik hoge verwachtingen van.