Ajax Transfertopic

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ajax gaat voor Tadic als opvolger van Ziyech. Uitstekende speler natuurlijk, maar ik vraag me af of het realistisch is. Hij presteert al jaren prima in de Premier League, verdient daar een vorstelijk salaris. En al degradeert Southampton, dan denk ik dat hij de clubs voor het uitkiezen heeft. Kan me niet voorstellen dat hij miljoenen in gaat leveren om voor Ajax te gaan voetballen.

erka

Well-known member
Haha, van zijn leven niet gaat Tadic in de Eredivisie spelen. Die heeft zoals Jamel zegt de clubs in de PL voor het uitkiezen.

Pascallovic

Well-known member
Het begint met ambitie en het eindigt met die Deen die op zijn 22e drie doelpunten in de Deense competitie gemaakt heeft of Labyad.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Haha, van zijn leven niet gaat Tadic in de Eredivisie spelen. Die heeft zoals Jamel zegt de clubs in de PL voor het uitkiezen.

En als hij Engeland wil verlaten dan zijn er altijd nog wel clubs in Spanje, Duitsland of Itali? die hem willen hebben.

Eef de Kip

Well-known member
Echt weer zo'n goed nieuws showtje voor de b?hne.

"Jammer, we zijn heel ver gegaan maar hij koos uiteindelijk toch voor de ambitie van ....vul maar willekeurige club uit het rechterrijtje van de PL in ....."

En dan idd uitkomen bij Labyad, net niet speler nummer zoveel, en dat soort spelers hadden we nog niet genoeg.

Verder lijkt het er op dat Kluivert richting uitgang gaat. Die gaat natuurlijk geheid slagen bij MU :eek:mg:

JMD

Well-known member
Even een vraag:
ik lees hier idd allemaal namen voorbij komen veelal 'net niet' spelers (citaat Eef) en vraag me dan af: heeft Ajax daar dan geen jeugdspelers voor? Of heeft Ajax het afgelopen jaar al zoveel jeugdspelers laten doorstromen dat wat er nu in bv Jong Ajax zit geen verbetering is?

Eiting, Mazraoui, Ekkelenkamp kloppen toch op de deur of is dat nog te vroeg voor hen?

Eef de Kip

Well-known member
Even een vraag:
ik lees hier idd allemaal namen voorbij komen veelal 'net niet' spelers (citaat Eef) en vraag me dan af: heeft Ajax daar dan geen jeugdspelers voor? Of heeft Ajax het afgelopen jaar al zoveel jeugdspelers laten doorstromen dat wat er nu in bv Jong Ajax zit geen verbetering is?

Eiting, Mazraoui, Ekkelenkamp kloppen toch op de deur of is dat nog te vroeg voor hen?

In de jeugd zitten ook nog geen klinkende namen hoor, ook daar geldt dat het er op lijkt dat het "net niet" is maar goed, die zou ik dan eerder halen. En tuurlijk is Labyad een redelijk gearriveerde eredivisiespeler en een stuk verder dan een jeugdspeler maar ik zou die 10 miljoen die je dan minimaal kwijt ben t aan die jongen liever op een andere manier spenderen.

Pascallovic

Well-known member
Even een vraag:

Het zijn allemaal spelers die je zou kunnen doorschuiven, maar het zijn geen spelers die ooit het niveau van Ziyech gaan halen. Totaal andere types ook. Eiting heb ik weinig vertrouwen in dat het wat gaat worden. Krijgt wel erg weinig minuten voor iemand van zijn leeftijd. Mazraoui is geen Ajaxmateriaal voor op het middenveld. Wellicht kan ie zich laten omscholen tot back om daar nuttig te worden. Ekkelenkamp zie ik meer als opvolger Donny van de Beek. Opvolger van Ziyech was inprincipe Nouri, maar we weten hoe dat zit. Degene daarachter is nog niet klaar.

Batigoal

Well-known member
Even een vraag:

De huidige lichting is niet zo briljant en de talenten (De Ligt, Kluivert, De Jong) zijn al vroeg doorgeschoven naar Ajax 1. Waardoor Jong Ajax dit seizoen een zooitje is met een aantal (te oude spelers) die het nooit in Ajax 1 gaan redden. De A en met name B-jeugd is wel weer een goede lichting, maar daarvan zijn er al een paar naar het buitenland vertrokken (zoals Redan en die gast naar Monaco). De A1 is de lichting waarvoor Ajax de afgelopen jaren een hoop buitenlanders heeft aangetrokken (Jensen, Danilo, Kotarski, Pasquali enz.). Een paar daarvan hebben dit seizoen wat speeltijd gekregen bij Jong Ajax en kunnen gelijk mee met het niveau. Wat ook weer genoeg zegt over de Jupiler League.

Mazraoui en Matusiwa die gisteren speelden schaar ik onder de spelers die het nooit in Ajax 1 gaan redden. Tenminste, het zijn vooral harde werkers dus wellicht weten ze zich zo staande te houden. Eiting weet ik niet zeker. Ekkelenkamp is de uitblinker bij de A-jeugd en is het type middenvelder dat je graag bij Ajax ziet; technisch vaardig, drang naar voren en scorend vermogen. Daar heb ik hoge verwachtingen van.

Bovenaan