Ajax Transfertopic

Batigoal

Well-known member
Niet verrassend als Labyad komt natuurlijk. Hopelijk blijft het daar bij en komt hij niet met een Willem Janssen om de verdediging te versterken.

Overigens in Duitsland genoeg clubs die een aanvaller zoeken komende zomer. Ik vermoed dat het Leipzig is die het bod heeft gedaan. Neres zou daar ook goed passen. En het bod is aantrekkelijk, alleen ben je dan met hem en Kluivert je beide vleugels kwijt. Aangezien Ajax niet zo succesvol is met het aantrekken van buitenspelers moet je je afvragen of die winst zo belangrijk is als je geen goeie vervanger weet te halen.

Eef de Kip

Well-known member
Ik lees dan ook weer allemaal verhalen over de afgelopen winter dat Tottenham bereid was 50 miljoen voor 'm te betalen, wellicht is er nog wat ruimte maar goed, ik heb liever dat hij blijft.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat vinden jullie Ajacieden eigenlijk van Kluivert? Ik vind hem een aardig talent, maar niet exceptioneel. Ik had het nog maar moeten zien of er zo'n hype ontstaan was als hij een andere achternaam had. Ik heb dan meer met De Ligt, die ik zonder meer de absolute top zie halen.

zwammy

Well-known member
Helemaal mee eens. Ik zie bij Kluivert echt niet wat hem zo goed maakt dat je hem koste wat kost moet behouden.

Max

Administrator
Forumleiding
Ajax Transfertopic

Kishna en El Ghazi begonnen hun carri?re ook aardig. Ik denk dat hij een beetje in die categorie zou passen zonder die achternaam. Het is even afwachten hoe het zich gaat voortzetten.

Ik heb persoonlijk het idee dat generatiegenoot Chong een groter talent is. Alleen die is voor een eredivisie debuut al naar het buitenland vertrokken, dus daar gaan we wellicht niet achter komen. Die loopt nu natuurlijk achter in ontwikkeling ten opzichte van Kluivert.

Batigoal

Well-known member
Wat vinden jullie Ajacieden eigenlijk van Kluivert? Ik vind hem een aardig talent, maar niet exceptioneel. Ik had het nog maar moeten zien of er zo'n hype ontstaan was als hij een andere achternaam had. Ik heb dan meer met De Ligt, die ik zonder meer de absolute top zie halen.

Ik heb altijd aangegeven dat hij veel te wisselvallig is voor de top. Kan wel echt van hem genieten hoor met zijn bravoure en acties als ze lukken, maar van een exceptioneel talent is geen sprake. Zou er meer van balen dat er (weer) een speler uit de eigen jeugd zo makkelijk weggaat, dan vanwege het sportieve aspect.

Overigens lijkt er een oorlog tussen Ajax en Raiola te ontstaan, die dreigt dat andere Ajax-talenten in zijn stal zoals Bakker en Gravenberch gaan vertrekken. Hij mag dan veel geld met zijn baan verdienen, maar wat een verdorven vent is het zeg, bah.

Batigoal

Well-known member
Daar gaan die jongens toch zelf over?

Je kunt niet van zulke jonge gasten (jaar 15, 16) verwachten dat ze bij hun standpunt blijven als een succesvolle en ervaren zakenman als Raiola ze probeert te overtuigen dit of dat te doen.

Max

Administrator
Forumleiding
Blijft toch de beslissing van de ouders/spelers zelf. Ik ben uiteraard verder ook geen fan dit soort praktijken.

Unregistere

Well-known member
Nu weer wat Mexicanen die aan Ajax gelinkt worden. Rodolfo Pizarro (Chivas) en Erick Guti?rrez (Pachuca), allebei middenvelders.

Compleet ander team straks als Magall?n, Angeli?o, Mount, Pizarro, Guti?rrez, Jensen, Tadic, Labyad, Assaidi en Carranza allemaal binnen zijn.

Bovenaan