Ajax Transfertopic

Jamel

Administrator
Forumleiding
Stel dat je Kluivert een 5-jarig contract zou laten tekenen met 1,5M salaris per jaar, dan kost je dat wat geld uiteraard. Echter heb je dan ook weer een veel betere uitgangspositie bij de onderhandelingen voor een verkoop dan nu met nog 1-jaar looptijd en nog niet veel geleverde prestaties. En dat geldt ook voor andere spelers. Bovendien kun je zo beter aan een team werken. Natuurlijk zullen spelers alsnog weggaan, maar wellicht een jaartje later dan nu.

En daarnaast, wat moeten we anders met het geld? Goede aankopen doen we er nauwelijks van.

Dat is wellicht zo. Maar wat Pascallovic aangeeft is dat je dan met dat hele rijtje andere spelers ook een probleem cre?ert. Die presteren net zo goed of beter dan Kluivert en zouden dus niet onterecht ook aanspraak willen maken op een fors verbeterd contract. Bovendien lijkt het me sowieso geen gezonde situatie dat je je als club dermate onder druk laat zetten dat je je salarisplafond doorbreekt voor een 18-jarig ventje met misschien drie goede wedstrijden achter zijn naam.

Batigoal

Well-known member
Ben het wel eens met ElSimao. Je kunt een grote mond hebben over het gat verkleinen met de topcompetities, maar dan moet je dus afstappen van zoiets stoms als een salarisplafond, anders kun je nooit spelers behouden of betere spelers halen.

ElSimao

Active member
Dat is wellicht zo. Maar wat Pascallovic aangeeft is dat je dan met dat hele rijtje andere spelers ook een probleem cre?ert. Die presteren net zo goed of beter dan Kluivert en zouden dus niet onterecht ook aanspraak willen maken op een fors verbeterd contract. Bovendien lijkt het me sowieso geen gezonde situatie dat je je als club dermate onder druk laat zetten dat je je salarisplafond doorbreekt voor een 18-jarig ventje met misschien drie goede wedstrijden achter zijn naam.

Het gaat me niet specifiek om Kluivert, maar meer om een algemene discussie over het salarisplafond en de salariering van spelers. Stel je geeft de 5 beste spelers er een miljoen per jaar bij, dan kost je dat 5 miljoen per jaar. Is tegenwoordig peanuts en iets wat je er makkelijk uit kunt halen.

Het is een feit dat spelers, of ze nu presteren of niet, zo weer weg zijn bij Ajax omdat er zoveel betere opties zijn. Welk talent heeft nou echt nog het traject van ontwikkeling bij Ajax doorlopen sinds Eriksen? Niemand, iedereen is na of een goed seizoen of na een paar keer banken weg. Kun je wel heel boos op die spelers zelf worden maar het is de realiteit waar je mee te dealen hebt.

Max

Administrator
Forumleiding
Je moet dat soort beslissingen zakelijk zien. Tuurlijk is het een kutventje, maar als je met 1,5 miljoen euro 30 miljoen meer kan verdienen...

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het gaat me niet specifiek om Kluivert, maar meer om een algemene discussie over het salarisplafond en de salariering van spelers. Stel je geeft de 5 beste spelers er een miljoen per jaar bij, dan kost je dat 5 miljoen per jaar. Is tegenwoordig peanuts en iets wat je er makkelijk uit kunt halen.

Het is een feit dat spelers, of ze nu presteren of niet, zo weer weg zijn bij Ajax omdat er zoveel betere opties zijn. Welk talent heeft nou echt nog het traject van ontwikkeling bij Ajax doorlopen sinds Eriksen? Niemand, iedereen is na of een goed seizoen of na een paar keer banken weg. Kun je wel heel boos op die spelers zelf worden maar het is de realiteit waar je mee te dealen hebt.

Dat ben ik wel met je eens. Dat salarisplafond is in het leven gekomen toen Ajax het financieel moeilijk had. Dat is inmiddels allang niet meer zo. Inmiddels zijn de transfersommen die Ajax betaalt voor nieuwe spelers ook aan het verschuiven. Dan zou je ook iets kunnen doen in je salarishuis. Want de kans dat je potenti?le topspelers uit de eigen opleiding komen, is naar mijn idee nog altijd groter dan een topspeler uit het buitenland kopen. Ondanks Sanchez.

gevegt

Well-known member
Sanchez was toen ook geen topspeler.
Als je het salarisplafond wil loslaten om je talenten te behouden is 1 miljoen natuurlijk bij lange na niet voldoende.

ElSimao

Active member
Dat ben ik wel met je eens. Dat salarisplafond is in het leven gekomen toen Ajax het financieel moeilijk had. Dat is inmiddels allang niet meer zo. Inmiddels zijn de transfersommen die Ajax betaalt voor nieuwe spelers ook aan het verschuiven. Dan zou je ook iets kunnen doen in je salarishuis. Want de kans dat je potenti?le topspelers uit de eigen opleiding komen, is naar mijn idee nog altijd groter dan een topspeler uit het buitenland kopen. Ondanks Sanchez.

Zeker, helemaal eens.

ElSimao

Active member
Daarnaast ben ik van mening dat Overmars die Raiola eens flink moet feteren , beginnen hem met alle egards te behandelen en hem daarbij betere financiele beloningen in het vooruitzicht te stellen bij het realiseren van een verlenging. Overmars mag hem niet en vice versa, het resultaat is dat Raiola met alle liefde die jongens zo snel mogelijk wegbrengt waardoor Ajax geld misloopt.

Leuk om principieel en rechtlijnig te willen zijn, maar het werkt simpelweg niet.

JMD

Well-known member
Daarnaast ben ik van mening dat Overmars die Raiola eens flink moet feteren , beginnen hem met alle egards te behandelen en hem daarbij betere financiele beloningen in het vooruitzicht te stellen bij het realiseren van een verlenging. Overmars mag hem niet en vice versa, het resultaat is dat Raiola met alle liefde die jongens zo snel mogelijk wegbrengt waardoor Ajax geld misloopt.
Dat je idd iets moet aanpassen lijkt me logisch, maar om bovenstaand te doen lijkt me niet verstandig. PSV deed zoiets 10 jaar terug met Lemic, die was uiteindelijk zo ongeveer de beleidsbepaler van alles bij PSV... Moet je niet willen.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat je idd iets moet aanpassen lijkt me logisch, maar om bovenstaand te doen lijkt me niet verstandig. PSV deed zoiets 10 jaar terug met Lemic, die was uiteindelijk zo ongeveer de beleidsbepaler van alles bij PSV... Moet je niet willen.

Ja, ik moest ook denken aan Lemic. Dat soort figuren moet je nooit teveel privileges geven binnen je club. Uiteindelijk steken ze altijd een mes in je rug als het ze uit komt.

JMD

Well-known member
Ja, ik moest ook denken aan Lemic. Dat soort figuren moet je nooit teveel privileges geven binnen je club. Uiteindelijk steken ze altijd een mes in je rug als het ze uit komt.

Precies. Je kan ze wel lijmen, maar uiteindelijk willen ze steeds meer en verlaten ze je voor een ander die nog meer betaalt.

ElSimao

Active member
Precies. Je kan ze wel lijmen, maar uiteindelijk willen ze steeds meer en verlaten ze je voor een ander die nog meer betaalt.

Het doet je denken aan je huwelijk? :)

Ik heb het puur over dineren met die man en hem bij goede acties extra geld toestoppen. Niet over invloed over het beleid geven.

ElSimao

Active member
Met alleen iets extra's toestoppen lijkt me niks mis nee, maar je begeeft je op een hellend vlak. Die Raiola is een geldwolf, en zal steeds meer eisen, eerst geld, dan invloed.

Uiteindelijk is Ajax een veel te kleine speler voor Raiola om hier nou echt invloed uit te willen oefenen. Het is meer om de kou uit de lucht te halen en hem incentives te geven het juiste te doen. Gaat ie hele extreme dingen eisen kun je hem altijd nog weigeren.

ElSimao

Active member
‘Raiola speelt keihard spel met Ajax rondom Kluivert en De Ligt’

Mino Raiola speelt een ‘keihard spel’ met Ajax, zo schrijft het Algemeen Dagblad. De krant opent de sportkatern donderdag met het verhaal dat verdediger Matthijs de Ligt op weg is naar de stal van de Italiaans-Nederlandse zaakwaarnemer.

De Ligt laat zich formeel begeleiden door zijn vader en Barry Hulshoff, maar de vijftigjarige Raiola ‘helpt’ hem reeds in ‘het grote transferspel’. De vijfvoudig international van het Nederlands elftal heeft de Europese topclubs voor het uitkiezen en het dagblad verwacht dat Raiola ‘onherroepelijk aan zet’ komt wanneer er serieus onderhandeld moet worden.

De achttienjarige De Ligt heeft nu nog een contract tot medio 2021, met een optie op een extra jaar. Hij bevestigde in maart al dat hij ori?nterend heeft gesproken met Raiola: “Maar volgend jaar hoop ik ook nog in het rood-wit te staan. Ik ben erg gelukkig bij Ajax, speel hier alles en voel het vertrouwen van de club. En mijn intentie is gewoon om te blijven.”

Desondanks is een transfer niet ondenkbaar en dat geldt ook voor Justin Kluivert. Raiola schermt met een aanbod van onder meer Manchester United, ‘goed voor tientallen miljoenen euro’s’, schrijft het Algemeen Dagblad. “Daarmee zet hij Ajax voor het blok. Ofwel de club compenseert dat aanbod met salaris en tekengeld voor Kluivert, ofwel de voetballer vertrekt.” Kluivert ligt in de Johan Cruijff ArenA nog tot medio 2019 vast.

---------------

Zoals ik eerder al zei, met Raiola in een beter vaarwater komen zou prioriteit nr. 1 moeten zijn voor een TD van Ajax. Er is in het verleden wel eens openlijk discussie geweest tussen "kamp Raiola" en "kamp Ajax", bijvoorbeeld rond de situatie van Ricardo Kishna. Wie er gelijk had, doet niet terzake, Raiola deelt de lakens uit en straft Ajax keihard af door talenten weg te nemen. Onder spelers staat Raiola er uitstekend op; iedereen weet dat die man de beste optie is als je veel mogelijkheden wil hebben en het onderste uit de kan wil halen.

Uiteindelijk ligt het probleem dieper en is het zo dat Ajax relatief minder en minder te bieden heeft. Zowel financieel maar ook sportief hebben jongere spelers al snel veel betere opties en zo komt het dan ook dat je nu 18-jarige jochies met 1/1,5 leuk seizoen al moeilijk kunt behouden. Het salarisplafond loslaten is een eerste stap, maar uiteindelijk zal toch de realisatie moeten komen dat het platform waarop we spelen (de Eredivisie) ons te zeer beperkt.

Batigoal

Well-known member
Wij kunnen sowieso niet concurreren met AC Milan (waar Raiola kind aan huis is), dus als hij ze echt daar heen wil brengen zijn we kansloos, wat we ook bieden. Je bent in feite gewoon afhankelijk van hoe de pet van Raiola erbij staat, want deze kids kunnen zelf blijkbaar niet nadenken.

Susa

New member
Ik zou die Raiola eens polsen voor de functie van manager bij Ajax...

Hij lijkt me best geschikt!!

ElSimao

Active member
Wij kunnen sowieso niet concurreren met AC Milan (waar Raiola kind aan huis is), dus als hij ze echt daar heen wil brengen zijn we kansloos, wat we ook bieden. Je bent in feite gewoon afhankelijk van hoe de pet van Raiola erbij staat, want deze kids kunnen zelf blijkbaar niet nadenken.

Met name de Ligt komt niet over als een domme jongen.

Max

Administrator
Forumleiding
Uiteindelijk is iedere speler zelf verantwoordelijk. Al begrijp ik van Kongolo dat de zaakwaarnemers hard pushen om de transfer te maken en niet bij te tekenen. Die tekende vervolgens wel bij. Iedere speler maakt zelf die keuze.

Bovenaan