Anders gaat hij toch lekker naar het buitenland. Rubin Kazan of Terek Grozny of zoiets.
Voor hem 10 anderen! Wij redden ons wel!
(of niet natuurlijk)
Anders gaat hij toch lekker naar het buitenland. Rubin Kazan of Terek Grozny of zoiets.
Stel dat je Kluivert een 5-jarig contract zou laten tekenen met 1,5M salaris per jaar, dan kost je dat wat geld uiteraard. Echter heb je dan ook weer een veel betere uitgangspositie bij de onderhandelingen voor een verkoop dan nu met nog 1-jaar looptijd en nog niet veel geleverde prestaties. En dat geldt ook voor andere spelers. Bovendien kun je zo beter aan een team werken. Natuurlijk zullen spelers alsnog weggaan, maar wellicht een jaartje later dan nu.
En daarnaast, wat moeten we anders met het geld? Goede aankopen doen we er nauwelijks van.
Dat is wellicht zo. Maar wat Pascallovic aangeeft is dat je dan met dat hele rijtje andere spelers ook een probleem cre?ert. Die presteren net zo goed of beter dan Kluivert en zouden dus niet onterecht ook aanspraak willen maken op een fors verbeterd contract. Bovendien lijkt het me sowieso geen gezonde situatie dat je je als club dermate onder druk laat zetten dat je je salarisplafond doorbreekt voor een 18-jarig ventje met misschien drie goede wedstrijden achter zijn naam.
Het gaat me niet specifiek om Kluivert, maar meer om een algemene discussie over het salarisplafond en de salariering van spelers. Stel je geeft de 5 beste spelers er een miljoen per jaar bij, dan kost je dat 5 miljoen per jaar. Is tegenwoordig peanuts en iets wat je er makkelijk uit kunt halen.
Het is een feit dat spelers, of ze nu presteren of niet, zo weer weg zijn bij Ajax omdat er zoveel betere opties zijn. Welk talent heeft nou echt nog het traject van ontwikkeling bij Ajax doorlopen sinds Eriksen? Niemand, iedereen is na of een goed seizoen of na een paar keer banken weg. Kun je wel heel boos op die spelers zelf worden maar het is de realiteit waar je mee te dealen hebt.
Dat ben ik wel met je eens. Dat salarisplafond is in het leven gekomen toen Ajax het financieel moeilijk had. Dat is inmiddels allang niet meer zo. Inmiddels zijn de transfersommen die Ajax betaalt voor nieuwe spelers ook aan het verschuiven. Dan zou je ook iets kunnen doen in je salarishuis. Want de kans dat je potenti?le topspelers uit de eigen opleiding komen, is naar mijn idee nog altijd groter dan een topspeler uit het buitenland kopen. Ondanks Sanchez.
Dat je idd iets moet aanpassen lijkt me logisch, maar om bovenstaand te doen lijkt me niet verstandig. PSV deed zoiets 10 jaar terug met Lemic, die was uiteindelijk zo ongeveer de beleidsbepaler van alles bij PSV... Moet je niet willen.Daarnaast ben ik van mening dat Overmars die Raiola eens flink moet feteren , beginnen hem met alle egards te behandelen en hem daarbij betere financiele beloningen in het vooruitzicht te stellen bij het realiseren van een verlenging. Overmars mag hem niet en vice versa, het resultaat is dat Raiola met alle liefde die jongens zo snel mogelijk wegbrengt waardoor Ajax geld misloopt.
Dat je idd iets moet aanpassen lijkt me logisch, maar om bovenstaand te doen lijkt me niet verstandig. PSV deed zoiets 10 jaar terug met Lemic, die was uiteindelijk zo ongeveer de beleidsbepaler van alles bij PSV... Moet je niet willen.
Ja, ik moest ook denken aan Lemic. Dat soort figuren moet je nooit teveel privileges geven binnen je club. Uiteindelijk steken ze altijd een mes in je rug als het ze uit komt.
Precies. Je kan ze wel lijmen, maar uiteindelijk willen ze steeds meer en verlaten ze je voor een ander die nog meer betaalt.
Ben single...Het doet je denken aan je huwelijk?
Met alleen iets extra's toestoppen lijkt me niks mis nee, maar je begeeft je op een hellend vlak. Die Raiola is een geldwolf, en zal steeds meer eisen, eerst geld, dan invloed.Ik heb het puur over dineren met die man en hem bij goede acties extra geld toestoppen. Niet over invloed over het beleid geven.
Met alleen iets extra's toestoppen lijkt me niks mis nee, maar je begeeft je op een hellend vlak. Die Raiola is een geldwolf, en zal steeds meer eisen, eerst geld, dan invloed.
Wij kunnen sowieso niet concurreren met AC Milan (waar Raiola kind aan huis is), dus als hij ze echt daar heen wil brengen zijn we kansloos, wat we ook bieden. Je bent in feite gewoon afhankelijk van hoe de pet van Raiola erbij staat, want deze kids kunnen zelf blijkbaar niet nadenken.