Ajax Transfertopic

Batigoal

Well-known member
Carlos Borges dus! In elk geval wat actie eindelijk.

Bewijst maar weer eens dat De Telegraaf en andere media geen flauw idee hebben achter welke spelers Ajax zit, want ook deze jongen is niet eerder gemeld.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik mag toch hopen dat de Telegraaf ontstemd is nu.

Dit is totaal niet de speler waar Ajax nu behoefte aan heeft. Erg jong en nul ervaring in het profvoetbal. Daarnaast is zijn primaire positie linksbuiten waar Bergwijn staat. Ondertussen heeft Ajax nog geen enkele verdediger gehaald. Zoiets?!

Ik begreep van Valentijn dat die Kroatische verdediger niet die ene hele goede van 100 miljoen is, maar slechts eentje van een vijfde van die waarde. Dus ook gewoon een kutaankoop!
 

Eef de Kip

Well-known member
Dit is totaal niet de speler waar Ajax nu behoefte aan heeft. Erg jong en nul ervaring in het profvoetbal. Daarnaast is zijn primaire positie linksbuiten waar Bergwijn staat. Ondertussen heeft Ajax nog geen enkele verdediger gehaald. Zoiets?!
mwah, een beetje lafjes dit.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Met zo’n terugkoopoptie neem ik aan dat ze bij de Telegraaf wel raad weten om dat op een goede manier te duiden. Ajax breekt met haar lucratieve beleid en gaat voor City opleiden.
 

Batigoal

Well-known member
Sorry, ik zit nu in China en ga bijna tukken. Geen tijd meer om een fles azijn achterover te slaan.



Neem aan dat City wel een terugkoopoptie bedingt. Dat is vrij standaard inmiddels.
Ja, benieuwd of we een Simons-achtige constructie krijgen. En in dat geval graag wel openheid vanaf het begin.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik begin inmiddels te denken dat het hele verhaal over 'generate budget first' een lulverhaal was en diende als een soort rookgordijn. Die kerel van City kost 20 miljoen, die keeper van Stuttgart 12 miljoen en dan willen ze ook Sutato die 18 miljoen moet kosten. 50 miljoen spenderen aan drie spelers, dat komt op mij niet over als heel zuinig omgaan met je geld.
 

gevegt

Well-known member
Ze zijn dus redelijk bezig om de reservers aan te spreken om maar CL te halen.
Dat komt me bekend voor.
 

Jef400

Well-known member
Ik begin inmiddels te denken dat het hele verhaal over 'generate budget first' een lulverhaal was en diende als een soort rookgordijn. Die kerel van City kost 20 miljoen, die keeper van Stuttgart 12 miljoen en dan willen ze ook Sutato die 18 miljoen moet kosten. 50 miljoen spenderen aan drie spelers, dat komt op mij niet over als heel zuinig omgaan met je geld.
Ik heb het idee dat de verkopen hiervoor de ruimte hebben gegeven voor deze aankopen
 

Batigoal

Well-known member
Ik begin inmiddels te denken dat het hele verhaal over 'generate budget first' een lulverhaal was en diende als een soort rookgordijn. Die kerel van City kost 20 miljoen, die keeper van Stuttgart 12 miljoen en dan willen ze ook Sutato die 18 miljoen moet kosten. 50 miljoen spenderen aan drie spelers, dat komt op mij niet over als heel zuinig omgaan met je geld.
Wellicht dat er eerst flink wat salarisbudget moest worden vrijgemaakt. Maar inderdaad, veel geld ineens. Het kon ook niet anders of er moest wel iets over zijn van de ruim 450 miljoen van de afgelopen jaren.

Ramaj is trouwens 4 miljoen vast wat door een aantal bonussen in de toekomst 12 miljoen kan worden.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Maar gaat Ajax ook nog een of twee spelers in de range van 24-27 halen? Je hebt toch wat stabiele spelers nodig. Of gaat men er toch van uit dat Berghuis en Klaassen etc. de basis blijven vormen.
 
Bovenaan