Ajax Transfertopic

Batigoal

Well-known member
Mooi vlot duo dus bij Antwerp FC met Alderweireld-Blind.

Overigens wel zonde hoe hij wordt aangevallen door een deel van de fans. Ik bedoel voor mij is Blind dit seizoen qua kwaliteiten ook geen basisspeler meer, maar heb wat meer respect voor de clubman.
 

Pascallovic

Well-known member
Mooi vlot duo dus bij Antwerp FC met Alderweireld-Blind.

Overigens wel zonde hoe hij wordt aangevallen door een deel van de fans. Ik bedoel voor mij is Blind dit seizoen qua kwaliteiten ook geen basisspeler meer, maar heb wat meer respect voor de clubman.
Ik vind het een beetje dubbel hoor. Ik erken zijn kwaliteiten als speler in balbezit. Echter dit seizoen valt het in de uitvoering van die kwaliteiten erg tegen en lijken zijn zwakke punten nog meer naar boven te komen in zijn spel. Hij speelt gewoon geen goed seizoen. Zijn reactie als hij daarop aangesproken wordt vind ik echt stuitend, evenals zijn reactie op dat hij een aantal keren terecht gepasseerd is. Tegen Emmen mocht ie dan na rust bij een 1-3 stand weer komen opdraven en wat ie op de mat legde was beschamend. Het ongelijk van de trainer willen bewijzen zat er niet in. Als je dat dan ziet qua houding, dan snap ik dat hij wordt aangevallen door een deel van de fans. Het maakt hem voor mij geen mindere Ajacied/clubman of zo. Zijn verdiensten staan voor mij buiten kijf evenals de kwaliteiten die hij heeft toegevoegd. Echter snap ik dat met zijn houding het respect voor hem daalt bij andere fans. Hij ziet het niet, of hij wil het niet zien.
 

Pascallovic

Well-known member
Voor een half jaar contract had je natuurlijk ook geen bijzondere transfersom kunnen vragen. Prima dat je hem als geste gratis laat vertrekken. Ik vind het overigens wel jammer hoe zijn Ajaxtijd als speler dan zou eindigen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Max

Administrator
Forumleiding
Waarom wordt Schreuder eigenlijk door zoveel mensen verweten dat Blind wil vertrekken?

Omdat ze hem alles willen verwijten. Eerder werd hem verweten dat hij Blind opstelde. Je moet toch behoorlijk wat omzetten om Blind te kunnen laten functioneren. Met die omzettingen zullen ze ook niet blij zijn.
 

Pascallovic

Well-known member
Waarom wordt Schreuder eigenlijk door zoveel mensen verweten dat Blind wil vertrekken?
Ze schijnen elkaar niet echt te liggen zullen we maar zeggen en inderdaad is het Schreuder die Blind (terecht) op de bank heeft gezet, waar Blind naar mijn mening niet zo heel goed mee is omgegaan. Hij had zich ook professioneel kunnen opstellen en zich kunnen terugknokken in de basis in plaats van te gaan mokken. Je kunt Schreuder over heel veel dingen verwijten maken, hetgeen ik ook doe. Maar dat ie Blind op de bank gezet heeft, was gezien het spel van Blind niet gek en dat die laatste zich dan zo gedraagt, waardoor deze breuk er komt wil ik niet aan Schreuder toeschrijven.
 

zwammy

Well-known member
Blind kan ook gewoon toch niet meer. Leuk tegen een RKC maar tegen de eerste beste serieuze tegenstander lijkt het nergens meer op.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Blind kan ook gewoon toch niet meer. Leuk tegen een RKC maar tegen de eerste beste serieuze tegenstander lijkt het nergens meer op.

Je zal net als het Nederlands elftal hem moeten ontheffen van zijn verdedigende taken. Zijn verdedigende taken vult hij in zoals buitenspelers dat invullen. Al vond ik Sinisterra over het algemeen scherper mee verdedigen vorig seizoen. Aanvallend kan Blind natuurlijk in de passing wel wat. Alleen is het een lastige puzzel gezien Ajax aanvallend aan de linkerkant sowieso al teveel spelers heeft.
 

ALenstra

Well-known member
Voetbalzone. Dan weet je al genoeg. Even iets anders: volgens Bild heeft Ajax interesse in doelman Alexander Nübel.
 

Max

Administrator
Forumleiding

Als je nog meer negativiteit van je eigen fans wilt krijgen, moet je hem kopen inderdaad.

Is bijna rond begreep ik. Hij is met zijn taxi even Amsterdam ingereden:

c1265b6f7860ef5cd4383945803df0fd.jpg
 
Bovenaan