Ajax Transfertopic

Max

Administrator
Forumleiding
Ajax gaat voor een FM transfer. Geronimo Rulli, Argentijnse keeper. In het echt geloof ik ook wel echt een goede keeper.
 

Batigoal

Well-known member
Heel interessant. Is wel gewoon eerste keeper van Villarreal dit seizoen, dus benieuwd of we in staat zijn hem te halen. Maar in ieder geval een betere optie dan Noppert.

Maar haal er dan voor het gemak ook gelijk een Argentijnse centrumverdediger bij, zodat ze met zijn 2en in ieder geval kunnen communiceren en de verdediging op orde brengen.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Meer dan 300 wedstrijden op het hoogste niveau, waarvan bijna 200 in Laliga. Dan zou je toch wel iets boven gemiddeld moeten kunnen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In FM echt een topkeeper. Ik begreep statistisch de tweede keeper van LaLiga. Maar inderdaad genoeg wedstrijden ervaring. Alleen had die Griekse keeper die jullie van de zomer ook echt een goed CV. Zit je wel echt in een mooie categorie te zoeken. Zou ik niet op de hypetrain van NopperT stappen.
 

Pascallovic

Well-known member
In FM echt een topkeeper. Ik begreep statistisch de tweede keeper van LaLiga. Maar inderdaad genoeg wedstrijden ervaring. Alleen had die Griekse keeper die jullie van de zomer ook echt een goed CV. Zit je wel echt in een mooie categorie te zoeken. Zou ik niet op de hypetrain van NopperT stappen.
Het hangt helemaal van het type keeper dat deze Rulli is af. In Nederland moet je ook kunnen meevoetballen, omdat wij nu eenmaal meer van het opbouwen zijn. Die Griek van afgelopen zomer was daar niet zo best in, maar was vooral fantastisch op de lijn. Had hem best willen zien, maar ook die had weer meteen op het voetballende deel kritiek gekregen. Ja keepers hoor je te beoordelen op de ballen die hij stopt, maar zeker in de media wordt het altijd uitvergroot. Prima inderdaad als ze niet op de hypetrein van Noppert stappen, maar hoop wel dat ze weten wat ze aan specifieke kwaliteiten zoeken en weer de scouting gaan volgen. Dat is in de zomer nogal misgegaan.
 

Maasveld

Well-known member
In FM echt een topkeeper. Ik begreep statistisch de tweede keeper van LaLiga. Maar inderdaad genoeg wedstrijden ervaring. Alleen had die Griekse keeper die jullie van de zomer ook echt een goed CV. Zit je wel echt in een mooie categorie te zoeken. Zou ik niet op de hypetrain van NopperT stappen.
Hoeveel xG heeft ie voorkomen dit seizoen?
 

JMD

Well-known member
Het hangt helemaal van het type keeper dat deze Rulli is af. In Nederland moet je ook kunnen meevoetballen, omdat wij nu eenmaal meer van het opbouwen zijn. Die Griek van afgelopen zomer was daar niet zo best in, maar was vooral fantastisch op de lijn. Had hem best willen zien, maar ook die had weer meteen op het voetballende deel kritiek gekregen. Ja keepers hoor je te beoordelen op de ballen die hij stopt, maar zeker in de media wordt het altijd uitvergroot. Prima inderdaad als ze niet op de hypetrein van Noppert stappen, maar hoop wel dat ze weten wat ze aan specifieke kwaliteiten zoeken en weer de scouting gaan volgen. Dat is in de zomer nogal misgegaan.
En verder wat voor verdediging er voor staat. PSV haalde Benitez, had dijken van cijfers uit de Ligue1, maar blijkt toch ook niet zo goed te zijn als die cijfers, want de verdediging van PSV is zwakker dan die van Nice... Dat zal bij Rulli dus ook het geval zijn. Maar zou sowieso natuurlijk wel een goede aankoop zijn.
 

Pascallovic

Well-known member
Als alternatief zou ook David Raya in beeld zijn. Eerste keeper van Brentford en zat in de WK-selectie van Spanje. Wel relatief klein voor een keeper met zijn 1 meter 83.
 

JMD

Well-known member
Ziyech zou bij het ‘goede bod’ wel terug willen naar Ajax.

Dat zou een hele goede deal zijn voor Ajax.
 

Eef de Kip

Well-known member
Het goeie bod was afgelopen zomer dik 40 miljoen en dat zal er na het WK niet minder op zijn geworden dus dit lijkt me wel heel sterk.
 

Pascallovic

Well-known member
Sowieso moet je ook flink wat spelers lozen want je gaat een Tadic, Bergwijn, Brobbey, Kudus, Conceicao, Lucca, Klaassen, Berghuis en Ziyech (die voor 4 dezelfde posities in aanmerking komen) echt niet tevreden kunnen houden. Moet je in zo’n situatie een Ziyech dan wel halen? Of moet je met andere spelers gaan doorselecteren. De helft is er net een half jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Het contract van Daley Blind is ontbonden. Jammer dat het op deze manier eindigt als speler van Ajax.

Iemand met zoveel impact moet je toch wel een afscheidswedstrijd kunnen geven toch? Letterlijk stokte de titelreeks bij zijn vertrek en werd hij hervat bij zijn rentree.
 
Bovenaan