Ajax Transfertopic

Abubakari

Well-known member
Die geruchten van Unregistere kloppen toch nooit. Nu Neres aan heeft gegeven te blijven lijkt het me niet dat je met Neres, Tadic, Promes, Bande en evt Lang en voor de spits positie Dolberg, Huntelaar, Traore en Tadic nog meer aanvallers aan hoeft te trekken. Zeker als Ziyech ook nog blijft.

Unregistere

Well-known member
Promes, Mart?nez en nu vermoedelijk ?lvarez zijn anders allemaal gewoon aangetrokken hoor... :p

Nu lijkt het mij ook niet logisch om Kean te halen, maar waar rook is, is vaak vuur en Raiola.

Abubakari

Well-known member
Dat waren geen geruchten, dat kon je overal lezen.

Dan ook meteen maar de honderden namen noemen die niet kwamen. :eek:

Unregistere

Well-known member
Tja, er zijn nu eenmaal heel veel Ajax-geruchten. Dus die deel ik graag met de supporters van deze club. Zeker van de buitenlandse bronnen. Soort service voor de 'old school' aanhang die de nieuwe media nog niet zo volgt. :p

Overigens had niemand Promes toen nog genoemd hoor, maar dat terzijde. ;)

Unregistere

Well-known member
En een beetje voer voor discussie over de mogelijke aanwinsten van de Amsterdammers is altijd goed!

Vooralsnog wil Overmars geen middenvelder halen. Is dat verstandig?

Batigoal

Well-known member
Gezien de berichtgeving vanuit Mexico ga ik er vanuit dat Alvarez bij Wolves tekent. Ik ben benieuwd wie voor Ajax het alternatief is.

Batigoal

Well-known member
West Ham United heeft zich gemeld voor Veltman, wiens contract volgend jaar afloopt. Lijkt me een mooie stap om een keer te proberen voor hem. Met Dest die het goed doet in de voorbereiding en met de komst van Pierie en Martinez die beiden centraal kunnen zijn er zat keuzes rechts en centraal achterin dat je hem wel kunt verkopen.

Verder wacht Ajax met een officieel bod op Edson Alvarez totdat De Ligt gepresenteerd wordt bij Juventus. Beetje raar om zo lang te wachten, maar goed. Komt overigens van dezelfde kranten (Telegraaf en AD) die al een paar keer stellig beweerd hebben dat Alvarez al bijna binnen was, dus je ziet dat je het allemaal met een korreltje zout moet nemen.

Pascallovic

Well-known member
Volgens het AD is er ook 1 club die een bod op Neres heeft uitgebracht. Ajax houdt dat bod aan tot na de vakantie van Neres, zodat ze het er met de speler over kunnen hebben.

Unregistere

Well-known member
Volgens het AD is er ook 1 club die een bod op Neres heeft uitgebracht. Ajax houdt dat bod aan tot na de vakantie van Neres, zodat ze het er met de speler over kunnen hebben.

Atl?tico Madrid, volgens Marco Timmer (de nieuwe Ajax-watcher van VI).

Marc is ingegaan op allerlei actuele situaties: https://www.vi.nl/nieuws/overmars-over-de-ligt-alvarez-neres-en-ziyech-ik-vind-ziyech-beter-dan-ozil

Marc maakt een ontspannen indruk. Dat krijg je met miljoenen op de bank natuurlijk.

BREAKING: ?lvarez rond!

De deal maakt Rik echt woedend, gezien deze tweet: https://twitter.com/RikKleinEntink/status/1150784457902870529

Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Ook wellicht wat off topic, maar Raiola lijkt 10,5 miljoen euro aan de transfer van De Ligt over te houden. Juve heeft het over additional costs van 10,5 miljoen euro.

Batigoal

Well-known member
De Spaanse verdediger Jorge Mere van FC K?ln is voor Ajax het alternatief voor Edson Alvarez. Jeugdinternational waarvoor ook Spaanse subtop-clubs achteraan zitten.

Unregistere

Well-known member
Die is nogal duur, las ik. Had een clausule waardoor hij voor 30 miljoen weg mocht, maar die is verlopen en dus mag zijn club alles vragen wat ze maar willen.

Maar goed, ?lvarez is al sinds maandag rond volgens Mike Verweij, dus dat alternatief is overbodig.

Overmars heeft inmiddels wel toegegeven dat Magall?n flink tegenvalt, al houdt hij de hoop dat het alsnog iets gaat worden met de peperdure Argentijnse stopper:

Ajax haalt in de persoon van Edson Alvarez een directe opvolger voor Matthijs de Ligt naar Amsterdam, omdat de ontwikkeling van winteraanwinst Lisandro Magall?n niet verloopt zoals verwacht en gehoopt. Dat erkent directeur voetbalzaken Marc Overmars in gesprek met De Telegraaf.

"Daar moet ik eerlijk over zijn: we hadden wel gehoopt dat hij al wat verder zou zijn", laat Overmars weten aan de ochtendkrant. "We moeten ook een beetje geduld opbrengen, want hij heeft nog geen tien wedstrijden in het eerste kunnen spelen. Ik ben de eerste om te zeggen: het functioneert of het functioneert niet."

"Maar we moeten mensen ook een beetje de tijd geven", voegt hij daar direct aan toe. "Heel veel spelers die eigenlijk al afgeschreven waren door de voetbalexperts en analytici, zijn het later toch heel goed gaan doen. Ik noem Arek Milik, Daley Blind, David Neres, zelfs Zlatan Ibrahimovic. En Magallan is een vechter."

In januari werd Magallan overgenomen van Boca Juniors. Ajax staat momenteel op het punt om Alvarez, Mexicaans international en speler van Club Am?rica, aan te trekken. De stopper kost een slordige vijftien miljoen euro. Matthijs de Ligt werd woensdag gekeurd door Juventus.

Bovenaan