Ajax Transfertopic

Max

Administrator
Forumleiding
Waarom zou Stekelenburg onhaalbaar zijn voor Ajax? Bankzitter bij Everton en 36 jaar. Die moet je toch wel los kunnen weken. Kan nog 1,5 of 2,5 seizoen bij Ajax mee.

Mario

Well-known member
Stekelenburg, Vorm, Vermeer, Padt en Bizot schieten mij zo te binnen. Maar die lijken me tussentijds niet of nauwelijks haalbaar (hoogstens Padt). Over 2/3 zou Scherpen interessant kunnen zijn (tegen Ajax 1 aan wel te verstaan).

Vermeer krijgt nu weer zijn kans bij Feyenoord door de blessure van Bijlow. Padt en Bizot zijn beide eerste keeper bij hun club en in beeld bij Oranje, die gaan dat denk ik niet zo snel opgeven. Stekelenburg lijkt mij idd prima optie, wellicht Vorm, die ook niet meer aan de bak komt bij Tottenham.

Reinoud

Well-known member
Er vanuit gaande dat Onana, na dit seizoen vertrekt zie ik Vorm wel eerste keeper worden. Maar met het oog op zijn vertrek heb je twee goede keepers nodig.

Atreides

Well-known member
Vermeer krijgt nu weer zijn kans bij Feyenoord door de blessure van Bijlow. Padt en Bizot zijn beide eerste keeper bij hun club en in beeld bij Oranje, die gaan dat denk ik niet zo snel opgeven. Stekelenburg lijkt mij idd prima optie, wellicht Vorm, die ook niet meer aan de bak komt bij Tottenham.

Ik schreef ook niet voor niks 'tussentijds'. Lijkt me moeilijk voor te stellen dat Feyenoord/Everton of de Spurs hun reserve keeper laten gaan om reserve te worden bij Ajax. Padt is net gepasseerd bij Oranje en heeft in Groningen dat akkefietje met de trein gehad en bovendien bij Ajax opgeleid. Zou kunnen hopen op promotie vandaar dat ik Padt nog wel enigszins haalbaar acht.

Batigoal

Well-known member
Ik vind het allemaal uitgekauwde namen. Stekelenburg en Vorm zijn te oud om op te bouwen en Padt laat de laatste tijd niet zien dat hij voor ons een versterking is. Gewoon een wat jongere keeper scouten in het buitenland. Desnoods betaal je maar een keer wat meer om een eerste keeper van een buitenlandse club te kopen (middenmoot grotere competities, of van topclub in wat kleinere competitie). Die punten die je nu telkens verspeelt kosten je uiteindelijk meer geld.

Max

Administrator
Forumleiding
Ja voor de toekomst is het idd niet veel, maar een ervaren doelman voor het komende half jaar lijkt mij vrij belangrijk. Het komende half jaar worden de prijzen verdeeld en ieder punt die je laat liggen kan je een prijs kosten.

Atreides

Well-known member
Waarom zou Stekelenburg onhaalbaar zijn voor Ajax? Bankzitter bij Everton en 36 jaar. Die moet je toch wel los kunnen weken. Kan nog 1,5 of 2,5 seizoen bij Ajax mee.

Everton gaat hun reservekeeper natuurlijk niet verkopen aan Ajax om bij Ajax reserve keeper te worden. Tenzij ze een vervanger kunnen halen en dat lijkt me in de winterstop zeer lastig tot onmogelijk.

Unregistere

Well-known member
Voor mijn gevoel was hij bij Willem II niet zo slecht als dat hij nu bij Ajax is. .

Ik denk dat hij toen net zo goed was. Alleen bij Willem II kreeg hij veel meer te doen en viel hij sneller op bij goede reddingen. Daarnaast is hij bij Ajax de vervanger van een topkeeper, dus dan lijk je al heel snel veel minder.

Neemt niet weg dat Ajax eigenlijk een betere reservedoelman zou moeten hebben. Vraag me trouwens wel af of Van Leer het veel beter gedaan.

Pascallovic

Well-known member
Ik denk dat hij toen net zo goed was. Alleen bij Willem II kreeg hij veel meer te doen en viel hij sneller op bij goede reddingen. Daarnaast is hij bij Ajax de vervanger van een topkeeper, dus dan lijk je al heel snel veel minder.

Neemt niet weg dat Ajax eigenlijk een betere reservedoelman zou moeten hebben. Vraag me trouwens wel af of Van Leer het veel beter gedaan.
Bij Ajax heeft ie tot nog toe letterlijk in elke wedstrijd wel minimaal een vreemd moment gehad. Nu had hij ze bij Willem II ook wel regelmatig, maar niet letterlijk elke wedstrijd. Van Leer heeft zich niet ontwikkeld en is in de hierarchie voorbij gestoken door Lamprou. Van wat ik gezien heb op het moment dat de keuze gemaakt werd terecht.

JMD

Well-known member
Everton gaat hun reservekeeper natuurlijk niet verkopen aan Ajax om bij Ajax reserve keeper te worden. Tenzij ze een vervanger kunnen halen en dat lijkt me in de winterstop zeer lastig tot onmogelijk.

Het gaat Everton niks aan wat Ajax met een speler/keeper van plan is. Als Ajax het bedrag betaalt dat Everton wil hebben is dat aan Ajax wat ze met hun nieuwe speler doen. En als Ajax dat bedrag niet wil betalen dan laat Everton hem in Liverpool.
En als Everton hem uberhaupt niet wil verkopen maakt het al helemaal niet uit wat Ajax met hem van plan is.

Atreides

Well-known member
Het gaat Everton niks aan wat Ajax met een speler/keeper van plan is.

Wat een vreemde redenatie. Waarom zou Everton een probleem (slechte tweede keeper) van Ajax oplossen om zelf een probleem te laten ontstaan (Everton een slechte tweede keeper)?

Anders wordt het als het voor Stekelenburg een enorm stap vooruit is. Dan gaan er allerlei menselijke aspecten spelen.

Bovenaan