Ajax selectie

Eef de Kip

Well-known member
Nou wil ik Veltman niet gelijk compleet afschrijven maar ik was van Tete op de RB toch iets meer onder de indruk dus zet hem er maar weer gewoon in en verder idd zoals Marinos aangeeft, Riedewald naar achter en Bazoer op zijn plek op het middenveld.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Tete, Riedewald en Bazoer waren vorig jaar spelers die er bovenuit staken. Het zou vreemd zijn als je daar nu twee van de drie aan de kant schuift.
 

Fregge

Well-known member
Bosz vindt dat Tete niet goed kan opbouwen.

Tete, Riedewald en Bazoer waren vorig jaar spelers die er bovenuit staken. Het zou vreemd zijn als je daar nu twee van de drie aan de kant schuift.

Bazoer was tweede helft van het seizoen ook steeds minder aan het worden.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Je moet sowieso niet opbouwen via de backs. Opbouwen moet je via het middenveld doen.

Ik zou met Ziyech, Klaassen en Sch?ne op het middenveld gaan spelen en dan met Dolberg, Traore en Younes voorin.

Riedewald linksback, Veltman en Sanchez centraal en Tete rechts.

Heb je het meeste voetbal op het middenveld en met Dolberg een echte spits en twee mannen met een actie aan de zijkanten.
 

Batigoal

Well-known member
Je moet sowieso niet opbouwen via de backs. Opbouwen moet je via het middenveld doen.

Ik zou met Ziyech, Klaassen en Sch?ne op het middenveld gaan spelen en dan met Dolberg, Traore en Younes voorin.

Riedewald linksback, Veltman en Sanchez centraal en Tete rechts.

Heb je het meeste voetbal op het middenveld en met Dolberg een echte spits en twee mannen met een actie aan de zijkanten.

Bazoer of Riedewald i.p.v. Sch?ne, maar verder zie ik deze opstelling ook het liefst.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik zie in Sch?ne juist wel iemand die het spel vanaf de '6' goed kan verdelen. Probleem bij Ajax vind ik dat de verkeerde mensen te vaak aan de bal komen. Een Dijks, Veltman, Gudelj of Viergever hebben vaak de bal, terwijl je juist moet zorgen dat Ziyech, Klaassen en je aanvallers zsm de bal krijgen. Dat vind ik sowieso een probleem in het hedendaagse voetbal. De mindere goden zouden moeten accepteren dat ze minder zijn aan dde bal en die moeten simpel spelen en zsm bal inleveren. Ik zie echter backs acties willen maken en beperkte druktemakers alles opeisen.

Sinds wanneer is het een schande als je je eigen kwaliteiten eens kent? Bal afpakken en inleveren bij de spelers die w?l dat beetje extra hebben. Bij het Nederlands elftal vind ik dit ook aan de orde.

Tegen betere teams zou een meer fysieke kracht dan beter passen.

Is Serero al weg trouwens?
 

Batigoal

Well-known member
Ik zie in Sch?ne juist wel iemand die het spel vanaf de '6' goed kan verdelen. Probleem bij Ajax vind ik dat de verkeerde mensen te vaak aan de bal komen. Een Dijks, Veltman, Gudelj of Viergever hebben vaak de bal, terwijl je juist moet zorgen dat Ziyech, Klaassen en je aanvallers zsm de bal krijgen. Dat vind ik sowieso een probleem in het hedendaagse voetbal. De mindere goden zouden moeten accepteren dat ze minder zijn aan dde bal en die moeten simpel spelen en zsm bal inleveren. Ik zie echter backs acties willen maken en beperkte druktemakers alles opeisen.

Sinds wanneer is het een schande als je je eigen kwaliteiten eens kent? Bal afpakken en inleveren bij de spelers die w?l dat beetje extra hebben. Bij het Nederlands elftal vind ik dit ook aan de orde.

Dat klopt wel. Anita was daar een meester in. Jammer dat we sinds zijn vertrek nooit meer eenzelfde type hebben teruggekregen.
 

Eresd?g?

Banned
Sch?ne op zes zou ik niet doen. Dat is eerder geprobeerd, was geen succes. Viergever, was ik nooit echt wild van maar heeft t tweede helft vorig seizoen prima gedaan en nu lijkt hij er toch ook weer te staan. Riedewald heeft mijn voorkeur op 6. Heeft ook beetje body.
 

Eef de Kip

Well-known member
Viergever vond ik gisteren ook maar zozo en was dit seizoen in die voorronde CL echt een drama dus om nu al te concluderen dattie er weer staat gaat me iets te ver.
 

Maasveld

Well-known member
Zou Veltman juist laten staan. In het kader opbouwen via backs is die beter dan Tete. Zou het eerder zo neerzetten (met die argumentatie meegenomen dan): Veltman - Tete - Sanchez - Viergever.
Tete centraal? Dat wordt lachen. Hij is zwak door de lucht en matig met positie kiezen. Dat zijn nu net 2 dingen die broodnodig zijn voor een centrale verdediger.

Die Riedewald vind ik op het middenveld doorgaans een stuk beter dan achterin. Zonde dat Gudelj daar schijnbaar zonodig moet staan.
 

Eresd?g?

Banned
Kwestie van tijd dat Gudelj op de bank zal gaan zitten. Middenveld met Ziyech, Klaassen en Riedewald, prima toch? Alleen Bazoer pist even naast de pot, dat is dan ff niet anders.
 

Abubakari

Well-known member
De Marokkaanse bondscoach heeft Ziyech niet nodig en houdt hem 90 minuten op de bank, prompt laat Marokko weer punten liggen op weg naar het WK, 0-0 bij Gabon. Ik durf de gok dat Ziyech als hij voor NL had gekozen bij Oranje gister gewoon in de basis had gestaan wel aan.
Verder natuurlijk niks mis mee dat Ziyech op de bank zat, raakt ie ook niet geblesseerd dus goed aan het belang van Ajax gedacht door de Marokkaanse bondscoach.
 

Abubakari

Well-known member
Wat een domme Marokkaanse bondscoach, je beste speler om het echie 90 minuten laten banken en twee kostbare punten verspelen en er pas bij een oefenwedstrijd achter komen dat ie in de basis hoort.

Ziyech steelt show bij Marokko

Marokko heeft Canada weggespeeld in een oefenduel: 4-0. Hakim Ziyech was in Marrakech de grote uitblinker bij de thuisploeg.


De Ajacied scoorde twee keer vanaf de penaltystip. De eerste was een onvervalste 'Panenka', oftewel een subtiele stiftbal over de keeper.
 
Bovenaan