Ajax selectie

Makanaky

Well-known member
Heel veel, in Afrika althans. Er moet geld op elk mogelijke manier verdiend worden. Meestal zijn de selecties ook niet de allersterkste mogelijk enzijn de bonden verweven met allerlei louche praktijken.

Vgl. Brazili? en de commerci?le belangen van Nike.
 

Abubakari

Well-known member
Ziyech definitief niet opgeroepen voor de Afrika Cup. Hij zit niet bij de laatste 26. Ben benieuwd hoe hij hier mee omgaat.

Ik vind ook niet dat Ziyech dit seizoen bij Twente en Ajax zo weergaloos speelt dat je onmogelijk om hem heen kunt. Tuurlijk, hij heeft zijn momenten, maar eerlijk gezegd had ik er wel iets meer van verwacht.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik vind ook niet dat Ziyech dit seizoen bij Twente en Ajax zo weergaloos speelt dat je onmogelijk om hem heen kunt. Tuurlijk, hij heeft zijn momenten, maar eerlijk gezegd had ik er wel iets meer van verwacht.

Begon nog wel goed, maar de laatste maanden is het niet bijzonder. Maakte ook niet het verschil in de belangrijkste wedstrijden zoals Feyenoord, AZ, PSV, Heerenveen en FC Twente. Dit terwijl hij lang niet altijd alles hoefde mee te doen.
 

SanMark.

Well-known member
En Kameroen wil Onana gewoon oproepen, wat betekent dat, wanneer hij zoals aangegeven niet wil, niet mag spelen voor Ajax.

Dat zou ook vanuit Kameroens oogpunt bijzonder dom zijn.

Met een beetje visie zie je in dat het voor Onane zijn ontwikkeling belangrijk is dat hij bij Ajax blijft. Anders raakt hij zijn plek onder de lat mogelijk tot het einde van het seizoen kwijt. Maar goed, in het Afrikaanse voetbal blinken ze niet uit in visie.

Omdat Onane nog maar net eerste keeper is bij Kameroen zou het misschien verstandig zijn voor hem en op lange termijn ook voor het land dat hij bij Ajax kan blijven om zich als vaste waarde te kunnen blijven ontwikkelen. Ik weet ook niet of hij eerste keeper bij Kameroen zou zijn bij de AC.

Nemen ze hem als eerste keeper mee snap ik heel goed dat Kameroen hem gaat opeisen. Moet hij als 2de of 3de keeper mee dan is het logischer dat hij mooi bij Ajax blijft.

Een trainer is natuurlijk maar een passant en die hoeft niet te kijken of een speler een meerwaarde kan worden over 2 jaar. Want als de AC slecht verloopt staat hij toch op straat over 3 a 4 weken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hij is niet de eerste doelman. Maar een bondscoach en zeker in Afrika is inderdaad een passant.
 

SanMark.

Well-known member
En hoe zit dat bij een AC , bij het WK mag een keeper toch vervangen worden als er een keeper geblesseerd is die in de selectie zit ?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Jouw regel klopt volgens mij wel voor een WK. Voor de Afrika Cup ken ik de regels niet. Zal neem ik aan vergelijkbaar zijn.
 

SanMark.

Well-known member
De vraag is eigenlijk of Onana in januari nog 1ste keeper is bij Ajax.

Hij staat uitstekend te keepen. Ik zou het zeer raar vinden als Krul de voorkeur gaat krijgen. Onane is de keeper voor de komende jaren.

Krul is in Mei weer weg. Nou dan lijkt mij de keus zeer simpel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Tenzij Onane naar dr Afrika Cup gaat en Krul het heel goed doet. Een goed presterende keeper wissel je niet snel. Daarom is het voor Onane belangrijk bij Ajax te blijven.
 

Eef de Kip

Well-known member
Onana is mij eerlijk gezegd ook wel meegevallen. Nog niet echt een puntenpakker maar ik was eigenlijk bang dat hij net als met z'n rare capriolen vorig jaar in Ajax II punten zou kosten maar daar is mi nog geen sprake van geweest. Is natuurlijk ook goed geweest dat hij een jaartje met jong Ajax heeft kunnen wennen en is maar weer het bewijs dat het meedoen van de 2e elftallen in de Jupiler Leage een uitstekende beslissing is geweest.
 

Maasveld

Well-known member
Ik heb Bosz lang niet zulke gekke dingen zien doen als De Boer. Het enige wat ik me kan bedenken is Cassiera op linksbuiten. Dus ik verwacht van wel.
Veltman i.p.v. Tete is ook wel noemenswaardig.

Onana heeft zich inderdaad wel goed hersteld, in het begin was het toch wel vaak nog wat weifelend. Ik twijfel echter nog enigszins. Vantevoren wisten ze dat Krul nog enkele maanden nodig had om te herstellen, dan moeten ze toch wel groot vertrouwen in hem hebben gehad.
 

Fregge

Well-known member
Zo gek is Tete wissel niet toch? Bosz houdt van voetballende backs, en voetballend gezien is Veltman veel beter dan Tete.
 
Bovenaan