Ajax, seizoen 2017/2018

ALenstra

Well-known member
Klopt. Spelers die de hemel ingeprezen werden en een trainer die op gelijke hoogte als Van Gaal en Michels werd ingeschaald.

ElSimao

Active member
Klopt. Spelers die de hemel ingeprezen werden en een trainer die op gelijke hoogte als Van Gaal en Michels werd ingeschaald.

In de tijden dat die mensen bij Ajax speelden / trainden zijn ze zelden, if ever, bekritiseerd in de media zoals bijvoorbeeld een Ziyech of een Tete dat is. Slecht spel / slecht trainerswerk werd altijd met de mantel der liefde bedekt. Die twee spelers waren de motor van Ajax en de Boer was de nieuwe kroonprins van het Nederlandse trainersgilde terwijl alledrie de heren op hun best matig zijn.

Niet dat iemand in Siem de Jong nou een Toni Kroos zag, maar de pijnlijke constatering dat ie er helemaal niks van kan werd ook nooit gemaakt.

Janssen

Well-known member
Niet dat iemand in Siem de Jong nou een Toni Kroos zag, maar de pijnlijke constatering dat ie er helemaal niks van kan werd ook nooit gemaakt.

Oh jawel hoor. Alleen werd je dan voor gek verklaard omdat hij wel erg belangrijk en dominant was, zeker vlak voor zijn transfer naar Newcastle. Dat zei echter meer over het toen al aftakelende niveau van de Eredivisie.

Klaassen exact hetzelfde verhaal.

ElSimao

Active member
Oh jawel hoor. Alleen werd je dan voor gek verklaard omdat hij wel erg belangrijk en dominant was, zeker vlak voor zijn transfer naar Newcastle. Dat zei echter meer over het toen al aftakelende niveau van de Eredivisie.

Klaassen exact hetzelfde verhaal.

Proves my point zou ik zeggen. Tuurlijk merkt een enkeling op een voetbalforum het op, maar die moet dan opboksen tegen een meerderheid die denkt dat het hele bijzondere spelers zijn. Frank de Boer precies hetzelfde. Als je (ook na 4 titels op rij) bleef volhouden dat ie er toch echt geen zak van kon werd je niet serieus genomen en als troll weggezet. Nou, hoe staat het er nu voor? Nergens in het buitenland langer dan 3 maanden in dienst geweest en komt nu niet eens meer aan de bak.

Goed voorbeeld van wat ik bedoel. Siem schiet een bal van 10 meter erin en meteen dit:

Spaan: 'De Jong kan Ajax kampioen maken'

https://www.ajaxshowtime.com/article/opinie/108265/spaan-de-jong-kan-ajax-kampioen-maken

Kom nou..

Max

Administrator
Forumleiding
In de eredivisie speel je tegen eredivisieclubs. Spelers als Klaassen, De Jong en Sch?ne die kunnen op dat niveau zeer beslissend zijn. Als zij gewoon steeds die beslissende goals maken waardoor Ajax wedstrijden wint, dan kun je stellen dat Ajax dankzij dat soort spelers kampioen wordt. Dat een De Jong en Klaassen niet typische Ajax spelers zijn is ook waar.

ElSimao

Active member
In de eredivisie speel je tegen eredivisieclubs. Spelers als Klaassen, De Jong en Sch?ne die kunnen op dat niveau zeer beslissend zijn. Als zij gewoon steeds die beslissende goals maken waardoor Ajax wedstrijden wint, dan kun je stellen dat Ajax dankzij dat soort spelers kampioen wordt. Dat een De Jong en Klaassen niet typische Ajax spelers zijn is ook waar.

Ik zie dat anders. Die gasten verneuken het veldspel dusdanig dat die paar goals niet opwegen tegen hun nadelen. Sowieso heb ik liever dominante middenvelders die willen combineren en kansen creeren dan balletjeswachters die alleen hun naam op het scorebord willen zetten.

Eef de Kip

Well-known member
Nee maar met stellen dat Klaassen en de Jong er geen kut van kunnen vraag je er natuurlijk ook wel een beetje om om niet serieus genomen te worden.

Maasveld

Well-known member
Proves my point zou ik zeggen. Tuurlijk merkt een enkeling op een voetbalforum het op, maar die moet dan opboksen tegen een meerderheid die denkt dat het hele bijzondere spelers zijn. Frank de Boer precies hetzelfde. Als je (ook na 4 titels op rij) bleef volhouden dat ie er toch echt geen zak van kon werd je niet serieus genomen en als troll weggezet. Nou, hoe staat het er nu voor? Nergens in het buitenland langer dan 3 maanden in dienst geweest en komt nu niet eens meer aan de bak.

Goed voorbeeld van wat ik bedoel. Siem schiet een bal van 10 meter erin en meteen dit:

Spaan: 'De Jong kan Ajax kampioen maken'

https://www.ajaxshowtime.com/article/opinie/108265/spaan-de-jong-kan-ajax-kampioen-maken

Kom nou..

Ik kan me niet herinneren dat er ooit iemand heeft gezegd dat Klaassen en de Jong hele bijzondere spelers zijn. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.

Fregge

Well-known member
Klaassen was een meer dan prima middenvelder voor Ajax in zijn rol. Totaal anders dan Siem de Jong als halfspeler.

Batigoal

Well-known member
Lol niemand zag in Klaassen een topspeler en net als toen Siem naar het buitenland ging waren er zelfs onder Ajacieden serieuze twijfels of ze het wel gingen redden. Maar ga vooral verder met het idee dat je de verlichte Don Quichot van dit forum bent.

Eef de Kip

Well-known member
met ruim 10 miljoen voor de Jongen en 27 voor Klaassen vond ik sowieso al dat het dik betaald was maar goed, voor onze kenners zullen we maar net doen of we deze spelers altijd hebben vergeleken met Xavi.

Overigens blijf ik erbij dat het voor Eredivisiebegrippen meer dan gemiddelde spelers waren die sterkhouder waren in een elftal dat kampioen werd.

ElSimao

Active member
met ruim 10 miljoen voor de Jongen en 27 voor Klaassen vond ik sowieso al dat het dik betaald was maar goed, voor onze kenners zullen we maar net doen of we deze spelers altijd hebben vergeleken met Xavi.
Overigens blijf ik erbij dat het voor Eredivisiebegrippen meer dan gemiddelde spelers waren die sterkhouder waren in een elftal dat kampioen werd.

Dat vind ik al te veel eer. Er is een bepaald type dat in Nederland altijd danig overschat wordt en die drie horen daarbij. Huntelaar hoort ook bij dat gezelschap, werd jarenlang gigantisch overschat ("beste spits in de 16 ter wereld"). Heeft uiteindelijk een redelijke carriere kunnen hebben bij een Duitse middenmoter / subtopper, maar dat strookte niet helemaal met de verwachtingen van de meesten hier. Was je wat realistischer over Klaas dan schoten de meesten meteen al in de vlekken.

Blonde, beetje boerse jongens uit de provincie die lomp en slecht zijn maar wel hard werken en "verantwoordelijkheid nemen" hebben hier een streepje voor. Bij swingende negers zoals Traore, Tete en van der Wiel kijkt supporterend Nederland vooral naar wat er niet goed is, terwijl niet zelden blijkt dat deze spelers het op een hoger niveau wel redden. Het is uiteraard niet alleen raciaal, bij een intelligente en welbespraakte man als Bosz hebben velen ook al snel zoiets van "denk je soms dat je het beter ziet dan een ander?" Een de Boer werd letterlijk nooit aangepakt ondanks dat ie er helemaal niks van kon. Omdat ie zo lekker nuchter enzo is.

Bovenaan