Ajax, seizoen 2017/2018

ElSimao

Active member
Gewoon een slechte mentale weerbaarheid die jonkies. En daarmee dus niet geschikt voor de top. Het gevaar van spelers te hoog op het paard hijsen die er vervolgens keihard af flikkeren bewijst zich bij Ajax keer op keer.

Dus jij denkt dat Frenkie "de nieuwe Iniesta" de Jong niet straks 3x ons naar de CL-winst schiet? :(
 

ElSimao

Active member
Ik geloof echt dat Dolberg dat prima kan. Aangezien wij bijna nooit meer buitenspeler met kalk aan de schoenen hebben maakt het ook niet uit dat Dolberg die positie anders zal invullen.

Komt op mij over als een geforceerde manier om Dolberg maar te laten spelen. Als buitenspeler moet je een actie hebben, mannetjes kunnen passeren, voorzetten kunnen geven etc. Bijna alle buitenspelers zijn daarom erg lichtvoetig. Dolberg zie ik niet echt in dat profiel. Het was bij Traore al niet echt een succes en dat zie ik veel meer als een prototype buitenspeler dan Dolberg.

Younes zsm verkopen en dan Kluivert en Neres op de vleugels en Cerny en Johnsen in de concurrentie. Dolberg, Cassierra en Huntelaar laten strijden voor de spitspositie. Net als in het verleden wordt Huntelaar wel weer met zijden handschoenen aangepakt. Prima kaats op die 1-0 en leuk doorgekopt bij de 2e, maar is het nou echt zo bijzonder? Staat onderhand ook alweer een tijdje droog.
 
Laatst bewerkt:

JFK

Well-known member
Voor de Sneijders, Klaassens en Huntelaars krijgt Ajax altijd wel mooie sommen, maar je moet een Toyota niet als BMW willen verkopen. Dat lukt zelfs Marc Overmars niet.

Overmars is er in geslaagd om "Zastava" Milik als een "Aston Martin" te verkopen.
 

Batigoal

Well-known member
Net als in het verleden wordt Huntelaar wel weer met zijden handschoenen aangepakt. Prima kaats op die 1-0 en leuk doorgekopt bij de 2e, maar is het nou echt zo bijzonder? Staat onderhand ook alweer een tijdje droog.

Ik geloof niet dat dit het geval is. Sterker nog, bij zijn komst werd Huntelaar al verteld dat hij in principe tweede spits is achter Dolberg. Alleen heeft hij zich in de basis gespeeld. Dat is wat anders dan dat hij met fluwelen handschoentjes wordt behandeld.

En juist die dingen die niet zo bijzonder zijn doet Dolberg maar niet dit seizoen.
 

Pascallovic

Well-known member
Net als in het verleden wordt Huntelaar wel weer met zijden handschoenen aangepakt. Prima kaats op die 1-0 en leuk doorgekopt bij de 2e, maar is het nou echt zo bijzonder? Staat onderhand ook alweer een tijdje droog.
Op dit moment is men denk ik vooral blij met alles wat nog een beetje rendement heeft. Wat dat betreft heeft Huntelaar zich gisteren weer een dienst bewezen, want anders had die ook weer een serie gehad zonder doelpunten of assists. Op basis van de wedstrijd van gisteren in elk geval geen reden om hem te wisselen. Dan moet je toch echt eerder naar Younes gaan kijken.
 

ElSimao

Active member
Op dit moment is men denk ik vooral blij met alles wat nog een beetje rendement heeft. Wat dat betreft heeft Huntelaar zich gisteren weer een dienst bewezen, want anders had die ook weer een serie gehad zonder doelpunten of assists. Op basis van de wedstrijd van gisteren in elk geval geen reden om hem te wisselen. Dan moet je toch echt eerder naar Younes gaan kijken.

Het is op dit moment niet bekend hoeveel rendement Dolberg heeft, omdat ie er reeds een maand naast staat. Huntelaar heeft de honneurs redelijk waargenomen, maar wat mij betreft krijgt Dolberg weer een serieuze kans. Los nog van het financiele aspect is de man de meest complete Ajax-spits sinds ik denk wel Zlatan, die ook hele perioden zwak was. Hij heeft in principe alles, goed rendement, goed meevoetballend, individuele actie, aardig schot, goed met het hoofd en nog redelijk snel. Ik vind het des Ajax om een talent de kans te geven en ook te laten staan als het even niet goed gaat.

Als Huntelaar nou echt het verschil zou maken dan was het wat anders, maar dat vind ik hem niet doen.
 

ElSimao

Active member
En waar baseer je dat op?

Op de indruk die die man wekt, hij komt op mij vaak slecht voorbereid, gemakzuchtig en lui over en het is bekend dat hij geen zin in gedoe heeft en dus snel tot een deal wil komen.

Beetje dommig ook wel, als je tijdens de onderhandelingen over Sanchez in de media roept dat Tottenham de enige partij is die concreet geworden is dan heb je het niet in de vingers.

Daniel Levy, dat is pas een onderhandelaar.
 

Batigoal

Well-known member
Zal Orejuela beter zijn dan Veltman? Tegen Scheveningen vond ik het niet veel, al was dat geen graadmeter natuurlijk.

Ik heb geen idee of dat wat is, maar het is meer dat ik al tijden klaar ben met Veltman, dus ik zie graag dat onze aankoop daar een tijdje de kans krijgt.
 

ElSimao

Active member
Daar zit ook wel wat in. Vraag me alleen of het echt een verbetering is.

Wat ik ervan gezien heb (youtube) is hij lekker aanvallend, dus dat kunnen we goed gebruiken. Niveau is lastig in te schatten, hij zal daar niet tegen echte buitenspelers gespeeld hebben dus zeker het defensieve aspect zal wennen zijn.

Vind wel dat het tijd wordt Veltman te vervangen, gisteren weer eens een kaart gepakt.
 
G

Gast

Guest
Zal Orejuela beter zijn dan Veltman? Tegen Scheveningen vond ik het niet veel, al was dat geen graadmeter natuurlijk.

De scouting zou na vorig seizoen een negatief advies hebben afgegeven. Daarvoor hadden ze een advies verder volgen afgegeven.
Hij zou minder goed zijn geworden dan daarvoor.

Het werd door het scoutingsapparaat dan ook een vreemde zet gevonden.
 

ElSimao

Active member
De scouting zou na vorig seizoen een negatief advies hebben afgegeven. Daarvoor hadden ze een advies verder volgen afgegeven.
Hij zou minder goed zijn geworden dan daarvoor.

Het werd door het scoutingsapparaat dan ook een vreemde zet gevonden.

Ik las dat deze transfer nog best wel lastig was om er doorheen te krijgen bij de rvc. Geen idee of dat klopt, maar indien het klopt zal het niet zijn vanwege de transfersom maar eerder vanwege een negatief scoutingsrapport.
 

Maasveld

Well-known member
Ik ben het meer met je eens dan je denkt. Uiteraard wordt die zooi zwaar overschat, maar die jongens zijn wel het kapitaal van de club. Daar moet je de winst op maximaliseren zodat je spelers aan kunt schaffen die wel een hoog niveau hebben.

Geld is cruciaal om uit deze situatie te komen. Pecunia non odet.
Geld is echter totaal geen probleem bij Ajax.
 
Bovenaan