Ajax, seizoen 2017/2018

JMD

Well-known member
Suggereer je nu dat de organisatie 4 maanden geleden goed was omdat het eerste elftal van de club toevallig een paar keer won?

Suggereer jij nu dat de organisatie nu slecht is omdat het eerste elftal van de club een paar keer niet won.
 

mainsupreme

New member
Het probleem is al jaren en jaren aanwezig. Je raakt altijd maar je beste spelers kwijt.
Dit jaar ontbreekt het echter vooral aan een idee.

Frank de Boer:
- Aankopen zelden tot nooit >6 miljoen
- Eigen jeugd krijgt voorrang op andere spelers, want lichting werd erg talentvol gevonden (Andersen, Fischer, Veltman, Kishna, El Ghazi, etc)
- Financiele huishouding moest weer op orde komen
- Balbezit was heilig, want als je de bal hebt kan de tegenstander niet scoren.
- Grootste probleem vond ik constant het niet hebben van buitenspelers.

Bosz:
- Wist dat hij er niet jaren zou zijn, hij zocht naar beste elf spelers ongeacht status, voor optimaal resultaat binnen seizoen
- Rouleerde liever niet met vaste elf, trainde rustiger in drukke periodes.
- Door zijn keuzes in spelers wilde vaste krachten onder de Boer eigenlijk meteen weg
- Wilde geld uitgeven aan versterkingen, ging hierdoor conflict aan met TH
- Voetbalvisie was ipv puur balbezit, de tegenstander flink onder druk zetten.
- Grootste probleem was dat bepaalde spelers maar kans op kans kregen terwijl bijvoorbeeld Dolberg laatste maanden niet in beste vorm stak en Younes eerste 3/4 van het jaar.

Keizer:
- Lijkt vaak te kiezen waar media hem heenstuurt, dus lijkt wat aan te modderen.
- Is beste spelers kwijtgeraakt, maar doet niks met de aangetrokken spelers
- Is niet duidelijk welk systeem hij wil spelen
- Is totaal vleugellam, Veltman, Dijks, Younes en Kluivert presteren niet naar behoren
- Lijkt naar buitenaf weinig autoriteit te hebben

Ajax moet nu duidelijk signaal geven, in voorbereiding op volgend jaar. Haal een nieuwe coach of geef aan dat Keizer iig t/m volgend seizoen aan het roer staat.
Werk naar een vaste basis-elf toe, haal daarvoor in winter al de versterkingen om volgend seizoen zo goed mogelijk te beginnen.
Maar maak vooral keuzes, kies je spits, kies je 2 vleugels, kies je middenveld. Hou hier aan vast en bij twijfel stel geen spelers die nooit wat gaan worden als Dijks op.
Dus kortgezegd, durf keuzes te maken en hou je er echt aan vast. Verklaar dit jaar als "opbouwjaar"om komende jaren met zelfde visie door te gaan.
 

ElSimao

Active member
Slechte wedstrijd weer. Erg rommelig en nauwelijks goede combinaties of goede individuele acties gezien. Schone weer in de basis, dus dat gaat de verkeerde kant op. Het is voorbij met die jongen, liever Frenkie vanaf nu. Siem de Jong wordt ook weer geprimed voor meer speelminuten, dus het kan nog erger. Ik had al verwacht dat Marcel voor "zekerheid" zou kiezen en ik vrees dat dat werkelijkheid aan het worden is. Frenkie geslachtofferd dus.

Wober wel ok, hopelijk basis vanaf nu. Net zoals Orejuela op rechts en Sinkgraven op links. Huntelaar ook ok, dat is nog wel een kwestie, of hij moet spelen of gewoon weer Dolberg. Lastig.
 

ElSimao

Active member
Suggereer jij nu dat de organisatie nu slecht is omdat het eerste elftal van de club een paar keer niet won.

Ik geloof dat ik wel meerdere argumenten heb gegeven waarom de organisatie slecht is buiten de resultaten. Dus nee, dat suggereer ik niet.
 

mainsupreme

New member
Slechte wedstrijd weer. Erg rommelig en nauwelijks goede combinaties of goede individuele acties gezien. Schone weer in de basis, dus dat gaat de verkeerde kant op. Het is voorbij met die jongen, liever Frenkie vanaf nu. Siem de Jong wordt ook weer geprimed voor meer speelminuten, dus het kan nog erger. Ik had al verwacht dat Marcel voor "zekerheid" zou kiezen en ik vrees dat dat werkelijkheid aan het worden is. Frenkie geslachtofferd dus.

Wober wel ok, hopelijk basis vanaf nu. Net zoals Orejuela op rechts en Sinkgraven op links. Huntelaar ook ok, dat is nog wel een kwestie, of hij moet spelen of gewoon weer Dolberg. Lastig.

Ik zou seizoen met Huntelaar afmaken, hij presteert gewoon prima. Anders iig tot de winterstop.
En mijn god laat Wober en Neres staan. Keuzes maken!
 

ElSimao

Active member
Ik zou seizoen met Huntelaar afmaken, hij presteert gewoon prima. Anders iig tot de winterstop.
En mijn god laat Wober en Neres staan. Keuzes maken!

Huntelaar is op dit moment de betere speler, maar heeft 0 restwaarde. Potentieel tientallen miljoenen op tafel laten liggen omdat Dolberg boos vertrekt wil je in principe niet. Maarja, de sterkste hoort te spelen, dus wat dat betreft. Lastig.

Wober idd erin. Neres scoort nu 2x maar deed ook weer heel veel fout. Op de vleugels ontloopt het elkaar niet zo veel vind ik. Zitten geen echt uitgesproken talenten bij. Johnsen mssn.
 

Abubakari

Well-known member
Zo. Lek boven en op naar de titel. Het antwoord is dus zoals altijd weer Sch?ne.
Kunnen we Dolberg niet als linkerspits gaan gebruiken en Younes in de winterstop aan de Bundesliga verpatsen?

Niks gezien, maar hoorde dat het geflatteerd was, maakt me even geen fuck uit, 0-4 bij Heerenveen is een prima medicijn.
 

Batigoal

Well-known member
De spitspositie dit seizoen is ??n van de weinige keren dat ik een roulatiesysteem wel prima vind. Tot nu toe lijkt het in ieder geval Huntelaar goed te motiveren en Dolberg hoeft ook niet ontmoedigd te zijn.

Waarom noemt niemand Van de Beek die exact 0 keer een voldoende heeft gehaald dit seizoen? Vooruit, eerste wedstrijd tegen Nice een 6je. Die jongen zal ongetwijfeld te emotioneel betrokken zijn met de Nouri-situatie om een goede wedstrijd af te leveren, dus die moet je gewoon op de bank zetten.

Verder wel redelijk tevreden met W?ber, dus gewoon laten staan.
 

ElSimao

Active member
De spitspositie dit seizoen is ??n van de weinige keren dat ik een roulatiesysteem wel prima vind. Tot nu toe lijkt het in ieder geval Huntelaar goed te motiveren en Dolberg hoeft ook niet ontmoedigd te zijn.

Waarom noemt niemand Van de Beek die exact 0 keer een voldoende heeft gehaald dit seizoen? Vooruit, eerste wedstrijd tegen Nice een 6je. Die jongen zal ongetwijfeld te emotioneel betrokken zijn met de Nouri-situatie om een goede wedstrijd af te leveren, dus die moet je gewoon op de bank zetten.

Verder wel redelijk tevreden met W?ber, dus gewoon laten staan.

Eens, vd Beek heeft het dit seizoen niet. Vind zelf dat Frenkie moet spelen, maar ik denk dat het binnenkort Ziyech-Schone-Siem wordt. Leuk.


Zo. Lek boven en op naar de titel. Het antwoord is dus zoals altijd weer Sch?ne.
Kunnen we Dolberg niet als linkerspits gaan gebruiken en Younes in de winterstop aan de Bundesliga verpatsen?

Niks gezien, maar hoorde dat het geflatteerd was, maakt me even geen fuck uit, 0-4 bij Heerenveen is een prima medicijn.

Zeg dan ook gewoon niks.
 

Pascallovic

Well-known member
Hopelijk mag Neres nu een keer blijven staan. Geen geweldenaar, maar wel iemand met rendement. Dit in tegenstelling tot de rest van de vleugelspelers. Younes weer 90 minuten erbij zonder iets toe te voegen qua doelpunten of assists.
 

Abubakari

Well-known member
Hopelijk mag Neres nu een keer blijven staan. Geen geweldenaar, maar wel iemand met rendement. Dit in tegenstelling tot de rest van de vleugelspelers. Younes weer 90 minuten erbij zonder iets toe te voegen qua doelpunten of assists.

100% mee eens.

Wat mij betreft los je het dilemma Dolberg/Huntelaar op door Dolberg linksbuiten te zetten. Daar is ie ooit begonnen, lijkt me niet dat als je hem daar nu neer zet hij het minder doet dan Younes, bovendien heb je met Dolberg (mits in vorm) ?n Huntelaar meer scorend vermogen dan met Younes in de ploeg.

Kasper Dolberg maakte twee jaar geleden de overstap van Silkeborg IF naar Ajax. Het Deense talent speelde bij zijn oude club voornamelijk als linksbuiten. In Amsterdam zagen ze echter alleen een spits in hem. “Ik was wel verbaasd dat ze me alleen als spits zagen. Bij Silkeborg speelde ik als linksbuiten en probeerde ik te scoren en te dribbelen. Ik was destijds nog vrij tenger en niet zo groot, maar wel heel snel. Het laatste jaar bij Silkeborg begon ik hard te groeien. Ik was misschien niet meer heel veel sneller dan de anderen waardoor ik het laatste halfjaar bij Silkeborg als spits speelde”, blikt Dolberg terug in Ajax TV Kick Off.

Gewoon doen.
 

Abubakari

Well-known member
Keizer na Ajax-Groningen over Dolberg & Huntelaar:

En dus neemt de roep om een vaste basisplek voor Huntelaar misschien wel toe. Is het niet mogelijk om de aanvallers allebei een basisplek te geven? "We weten van Kasper dat hij in de jeugd vanaf links gespeeld heeft, maar we vinden het echt een spits en dat vinden we Klaas-Jan ook", reageert trainer Marcel Keizer bij Ajax TV.

"Maar we zijn af en toe wel eens naar een modus aan het kijken waarin we ze allebei opstellen. Want je wil eigenlijk het liefst al je doelpunten in het veld hebben staan. Dat hebben we nu niet", vervolgt Keizer, die rustig de tijd wil nemen om een keuze te maken. "Dat is misschien iets voor in de loop van het seizoen. Het speelt niet voor de komende weken."
 

mainsupreme

New member
Dolberg - Huntlaar - Neres
Ziyech - Sch?ne - De Jong
Sinkgraven - W?ber - De Ligt - orejuela
Onana

Huntelaar aanvoerder, en laten staan als iedereen fit is.
 
Bovenaan