Feit is echter wel dat de prutsers die je er en masse uit wil schoppen de club terug gebracht hebben in een blakende gezondheid nadat Ajax toch flink ziek was.
Dat is helemaal geen feit. Ajax is er financieel weer bovenop gekomen door 2 maatregelen, het limiteren van salarissen (salarisplafond) en het nauwelijks herinvesteren van geincasseerde transfersommen. Dat zijn dezelfde restricties waar Overmars nu wel eens tegenop loopt die destijds door de rvc zijn geimplementeerd. Aangezien je bij Ajax jaarlijks zeker wel 30 a 40 miljoen ontvangt aan transfersommen, kom je wel op winst uit als je maar 5 herinvesteert. Feit is dat Overmars uitvoerend was voor beleid dat van hogerhand bepaald werd. Iedereen had dat kunnen doen. Bergkamp en vd Sar hebben geen enkele rol gehad in de financiele wederopstanding, dus daar slaat dat argument al helemaal nergens op.
Ik weet daarnaast ook heus wel dat resultaten niet zaligmakend zijn in de jeugd, maar ook dat het ??n het ander zeker niet uit sluit. Als je A1 bloedeloos onderaan staat is dat vaak wel een indicatie dat er niet veel door zal stromen. Aan de andere kant is een jarenlange dominantie van de A1 competitie ook wel degelijk een indicatie dat er talent in de hoogste jeugdploeg zit. En dat is gebleken gezien het aantal spelers wat de laatste jaren uit de opleiding doorgestroomd is naar Ajax 1.
Wel, in 2002 is onze laatste zelfopgeleide wereldtopper (Sneijder) in Ajax 1 doorgebroken. Het is nu 2017 en wat is de oogst van de laatste 15 jaar? Je komt dan op spelers uit als Klaassen, Babel, Tete, Veltman, Blind, Vermeer, vd Wiel en Denswil. Zelfs Promes wil ik je wel geven, maar verder is het niet alleen niet bijzonder, het is gewoon heel matig. Natuurlijk kun je niet ieder jaar iemand van het kaliber van Basten afleveren, maar voor 15 jaar is dit wel heel karig. Niet alleen zijn we niet meer leidend qua jeugdopleiding, we stellen al jaren niks meer voor.
Zelfs als je "aangekochte jeugd", jongens die rond hun 16e zijn aangetrokken, meerekent wordt het niet veel beter. Ok, je hebt dan Vertonghen, Alderweireld en Eriksen, en thats it.
Ik vind het bizar dat jij van mening bent dat het qua jeugd goed gaat.
Niet dat alles daarmee gelijk okay is, maar het is niet zo inktzwart/stralend wit als jij het allemaal voorstelt.
Je bent zelf een zak hooi.
Hoef je niet gelijk zo arrogant en pedant te gaan doen en te doen alsof jij de Zoon van Cruijff bent die het ons simpele zielen allemaal wel even uit komt leggen. Je posts hebben een vrij hoog "ik heb de wijsheid in pacht" gehalte.
Dus ook hier is alles niet zo zwart/wit als in jouw denkwereldje.
Op zich kan ik me wel vinden in wat je zegt, alleen denk ik dat het wat genuanceerder ligt en denk ik niet zo zwart/wit.
Was Sie liebt, das neckt sich?