Ajax, seizoen 2017/2018

ElSimao

Active member
De directie behoudt dus momenteel het vertrouwen in Keizer. Ben daar gematigd tevreden over, niet dat het nou zo'n indrukwekkende trainer is, integendeel zelfs, maar een overtuigend alternatief is er in mijn ogen niet. En al was ie er wel, dan gun je hem iets beters dan in zo'n crisissituatie en slangenkuil instappen.

Hoop wel dat Keizer het door Cruijff geinspireerde voetbal probeert te blijven spelen. Ik ben er bang voor dat, nu hij weet dat hij resultaat moet gaan behalen, hij op "zekerheid" gaat spelen en de defensie gaat versterken met de ervaren Schone ervoor en Siem de Jong achter spits Huntelaar en linksbuiten Dolberg. Dat staat echt haaks op het echte Ajax-spel.
 

ElSimao

Active member
Ik lig er ook echt wakker van dat ik op een behoorlijke kom.

Dat vind ik altijd zo mooi, dat mensen aangeven hoe weinig iets ze kan schelen en vervolgens niet inzien hoe ironisch dat is. Als iets je niks kan schelen, kun je ook niet de moeite opbrengen om te melden dat het je niks kan schelen

Inhoudelijk over voetbal praten is hier toch uitstervend, volgens mij kimt ElSimao ook nooit in een voetbalkantine als het infantiele hem stoort.

Laat me raden, jij komt er wel en je vindt dat infantiele zo'n succes dat je het digitaal ook wil hebben?
 

JFK

Well-known member
Met alle respect natuurlijk, maar we zijn geen sociale afdeling waar we een stel idioten standaardzinnetjes moeten voeren lijkt mij. Indien het met die vent niet verbetert, gaat ie op de negeerlijst. Datzelfde geldt voor Hankie, Eef (was vroeger nog best een leuke poster), J2 en al die andere meuk. Iedereen is welkom om te discussieren, maar gedraag je niet als een zwakzinnige.

"we" wie zijn dat?
Waar bestaat die "we" uit?
 

Hankie

Well-known member
Precies.

Wat is jouw mening over het vermoedelijk langere aanblijven van Marcel Keizer?
Als we het echt over voetbal gaan hebben:

Het is een bewuste keuze geweest Keizer aan te stellen met een bepaalde filosofie. Dus heb je 2 keuzes:

1 de filosofie werkt niet en een ieder moet zijn conclusie trekken en terug naar de tekentafel
2 de filosofie behouden en doorgaan op de ingeslagen weg met de keuze die je gemaakt hebt.

Ik zou voor optie 2 gaan en dan in de winterstop evalueren en bijsturen (transfers, trainers) waar nodig. Wat je eventueel op korte termijn kan doen is, wat Feyenoord en PSV hebben gedaan, is een klankbord, zeer ervaren trainer, voor de trainer inhuren.
 

ElSimao

Active member
Als we het echt over voetbal gaan hebben:

Het is een bewuste keuze geweest Keizer aan te stellen met een bepaalde filosofie. Dus heb je 2 keuzes:

1 de filosofie werkt niet en een ieder moet zijn conclusie trekken en terug naar de tekentafel
2 de filosofie behouden en doorgaan op de ingeslagen weg met de keuze die je gemaakt hebt.

Ik zou voor optie 2 gaan en dan in de winterstop evalueren en bijsturen (transfers, trainers) waar nodig. Wat je eventueel op korte termijn kan doen is, wat Feyenoord en PSV hebben gedaan, is een klankbord, zeer ervaren trainer, voor de trainer inhuren.

Marcel Keizer is niet aangesteld om een bepaalde visie, maar omdat hij een leuke klik met Bergkamp heeft. Dat gezegd hebbende, de man heeft wel een goede beginopstelling met vooral een goed middenveld. Veel trainers zouden teruggrijpen naar ervaring met Schone en Siem, maar Marcel gelukkig nog niet. Ik hoop echt dat ons dat bespaard blijft, want dan zijn we echt ver van huis.

Een ervaren klankbord is niet nodig, tenzij het idee is die volgens de lijn Cruijff werkt. Zo'n van Marwijk met zn slechte ideeen over voetbal heb ik liever niet in de ArenA.

En ja, het echte probleem wordt tot nu toe genegeerd. Hele directie oprotten.
 

ElSimao

Active member
Een nogal triest feitje over "Jong" Ajax. Als je Matthijs de Ligt of Justin Kluivert terug zou zetten, zouden ze de jongste spelers zijn.

Waar je verwacht dat je jeugdploeg talentvolle spelers herbergt van een jaar of 16-19, is de realiteit dat in Jong Ajax er niemand jonger is dan 19 jaar. Als je de 20 benadert of zelfs gepasseerd bent zonder dat je serieus in beeld bent geweest voor het eerste is het gewoon voorbij. Wellicht dat de jeugdploeg nog enkele bruikbare spelers op kan leveren, maar het is grotendeels een verzameling afdankertjes. Achter de huidige ploeg staat dus geen talent te trappelen voor een kans. Hoe dit heeft kunnen gebeuren en de jeugdploeg niet veel eerder op sterkte is gebracht is beyond me, maar duidelijk is wel dat het weer een flinke faalactie van Overmars betreft.

Ook het feit dat jongens als Wober en Orejuela "nog moeten wennen" voorspelt weinig goeds, want meestal is dat lead speak voor het feit dat iemand er niks van kan, zoals bij Neres.

De toekomst voor Ajax ziet er git- en gitzwart uit als er niet snel keihard ingegrepen wordt.
 

Pascallovic

Well-known member
Het is allemaal niet zo onlogisch als je ziet dat een de Ligt, Kluivert, de Jong, Eiting en van de Beek de stap gemaakt naar het eerste de afgelopen jaren. Tel daar het wegvallen van Nouri bij op en het feit dat verschillende talenten die nu in Jong Ajax hadden moeten spelen zijn weggehaald door de City's, United, Chelsea's, etc. van deze wereld, dan wordt het op een gegeven moment minder met de doorstroming. Dan kun je ook een keer een mindere generatie hebben waarbij de opvolging nog niet klaar staat.
 

ElSimao

Active member
Het is allemaal niet zo onlogisch als je ziet dat een de Ligt, Kluivert, de Jong, Eiting en van de Beek de stap gemaakt naar het eerste de afgelopen jaren. Tel daar het wegvallen van Nouri bij op en het feit dat verschillende talenten die nu in Jong Ajax hadden moeten spelen zijn weggehaald door de City's, United, Chelsea's, etc. van deze wereld, dan wordt het op een gegeven moment minder met de doorstroming. Dan kun je ook een keer een mindere generatie hebben waarbij de opvolging nog niet klaar staat.

Ohja, een "mindere generatie".

Wanneer hebben we eens niet een mindere generatie? De "talenten" van de afgelopen jaren hebben allemaal een paar dingen gemeen. Met veel bombarie aangekondigd, allemaal een grote mond en ze konden er geen zak van. Of je het nou hebt over Andersen, Fischer, Kishna, el Ghazi, Bazoer, Tete, Riedewald, Boilesen, Denswil, van Rhijn, Hendriks of al die anderen, maar er breekt haast niemand meer echt door. Eigenlijk alleen Klaassen, die nu te slecht is voor Everton. Nou wat een feest.
 

Pascallovic

Well-known member
Ohja, een "mindere generatie".

Wanneer hebben we eens niet een mindere generatie? De "talenten" van de afgelopen jaren hebben allemaal een paar dingen gemeen. Met veel bombarie aangekondigd, allemaal een grote mond en ze konden er geen zak van. Of je het nou hebt over Andersen, Fischer, Kishna, el Ghazi, Bazoer, Tete, Riedewald, Boilesen, Denswil, van Rhijn, Hendriks of al die anderen, maar er breekt haast niemand meer echt door. Eigenlijk alleen Klaassen, die nu te slecht is voor Everton. Nou wat een feest.
Voor Eredivisiebegrippen prima spelers. Grotendeels allemaal voor hun 22e vertrokken. Wat er nu rondloopt is van aanzienlijk minder niveau. Echte wereldtoppers kun je toch niet opleiden. Dat extra talent bezitten ze, of bezitten ze niet.
 

ElSimao

Active member
Voor Eredivisiebegrippen prima spelers. Grotendeels allemaal voor hun 22e vertrokken. Wat er nu rondloopt is van aanzienlijk minder niveau. Echte wereldtoppers kun je toch niet opleiden. Dat extra talent bezitten ze, of bezitten ze niet.

Geen van die jongens is "geslaagd" vertrokken,of doet het echt goed in het buitenland. Dat was al een mindere generatie en je bent het met me eens dat het nu nog slechter is. Onbegrijpelijk dat er niet ingegrepen wordt en Overmars zn positie mag behouden.

Overigens, over Overmars gesproken:

Nathan Leyder, Vaclav Cerny, Riechedly Bazoer, Markus Bay, Sam Hendriks, Ottar Magnus Karlsson en Anwar El-Ghazi stonden op de gouden lijst en maakten ook daadwerkelijk de overstap naar Ajax. 'Twee of drie van hen gaan niet alleen het eerste halen, maar ook de top. Zo niet, dan mag mijn kop eraf', stelt Overmars.

Hij is het er dus zelf mee eens dat hij gefaald heeft.
 

JMD

Well-known member
Wat ik me afvraag: stel nou dat Keizer wordt ontslagen. Dan zou het toch eigenlijk ook exit Bergkamp moeten zijn? Op zijn gezag is Keizer aangesteld.
 
Bovenaan