Nuchter bekeken denk ik dat men dan nog steeds over Overmars gevallen was dat hij maar bleef verkopen, oftewel kan hij het dus niet goed doen maar goed, het blijft hypothetisch aangezien we allebei niet weten of het ?berhaupt waar was.
Waar "men" over valt is naar mijn mening niet extreem relevant. Feit is gewoon dat 50 miljoen voor Dolberg een uitstekend bedrag geweest zou zijn.
Verder vind ik het nogal makkelijk om naar Lozano te wijzen. Laten we eerst is afwachten of hij echt zo goed is en verder weten we niet precies wat PSV betaald heeft maar als ik de verhalen mag geloven dan was het 10 miljoen voor de helft. Ajax heeft het beleid dat ze dat niet doen dus had ze 15 miljoen plus moeten betalen. Hadden we daar Overmars weer over af kunnen branden.
Nou, Younes verkopen voor 10-12 en de rest uit eigen middelen bijlappen. Zo'n hoog bedrag is dat niet voor iemand die al een grote meneer was in Mexico en toch nog steeds betrekkelijk jong. Wil je vooruit met de club dan zul je kwaliteit moeten halen nu de jeugdopleiding al jaren niks boeiends meer voortbrengt. Voor kwaliteit is geld nodig, zo is het nu eenmaal.
Ik ben het dan ook niet eens met de kruideniersmentaleit die bij Ajax heerst. Met het huidige eigen vermogen zouden er financieel gezien grotere risico's genomen kunnen en moeten worden.
Mooi he. Een pagina terug klagen daar iedereen een standaardriedeltje doet en vervolgens zelf geen post onbenut laten dat Overmars gefaald heeft en eruit moet.
Dat lees je dan verkeerd. Ik stel dat ik niet geloof dat er daadwerkelijk een bod van 50 miljoen op Dolberg gekomen is en dat als Overmars dat zou laten schieten dat hij een verkeerde beslissing zou nemen.
Verder wel mee eens dat Overmars eruit moet. Net als de rest van het bestuur.
Overmars is uiteraard een prutser, maar op basis van welke ervaring zijn W?ber en Orejuela niet goed genoeg? Neres neigt daar wel naar, aan de andere kant heeft die jongen nog geen 3 wedstrijden achter elkaar in de basis gestaan.
Reflex daarop is dat hij de trainer daartoe dan blijkbaar ook geen aanleiding geeft. Fout, zie Veltman en Dijks.
Niet dat ik Marcel Keizer als autoriteit zie, maar hij geeft aan dat die jongens er "niet klaar voor zijn". Dat zijn altijd van de uitspraken om te verhullen dat iemand er gewoon geen zak van kan. Sanchez heeft bijvoorbeeld ook niet een half jaar moeten wennen ofzo.
Overigens denk ik niet dat Neres vreselijk slecht is, maar zowel onder Bosz als onder Keizer krijgt ie niet de voorkeur boven de 2 jaar jongere Kluivert. Dat zegt natuurlijk wel iets.