Ajax, seizoen 2017/2018

SanMark.

Well-known member
Dus we hadden gewoon Laudrup moeten halen. Is er wellicht iemand die weet of Laudrup daar ?berhaupt zin in had of heeft Laudrup daar niets over te zeggen? Zo van of je nou wil of niet je wordt gewoon de nieuwe coach van Ajax

Net zoals we Dolberg voor 50 miljoen hadden moeten verkopen . A wilde een club dat bedrag echt neerleggen B wilde Dolberg die kant dan ook wel op ?

ElSimao

Active member
Net zoals we Dolberg voor 50 miljoen hadden moeten verkopen . A wilde een club dat bedrag echt neerleggen B wilde Dolberg die kant dan ook wel op ?

Er was kritiek op Overmars omdat hij te makkelijk toe zou happen op biedingen van geinteresseerde partijen. Toen is, volgens mij, een verhaaltje de wereld in geholpen waarbij Overmars stoer zn poot stijf zou houden bij een aanbieding van 50 miljoen.

Ik geloof er obviously niks van, maar stel dat het wel waar is, dan vind ik het weigeren van een aanbieding van 50 miljoen reden voor ontslag. De kans is echt erg klein dat je op een later moment iets vergelijkbaars voor Dolberg zou kunnen krijgen. Bovendien waren er met Huntelaar en Cassierra reeds vervangers aanwezig.

Eef de Kip

Well-known member
Ja joh, als hij op dat moment Dolberg had verkocht dan was iedereen over hem heen gevallen. Maw hij had het gewoon nooit goed kunnen doen.

ElSimao

Active member
Ja joh, als hij op dat moment Dolberg had verkocht dan was iedereen over hem heen gevallen. Maw hij had het gewoon nooit goed kunnen doen.

Laten we het nuchter op een rijtje zetten. Als je voor een talentje dat 1 redelijk goed jaar achter de rug heeft een , met afstand, recordbedrag voor de club en het Nederlandse voetbal kunt krijgen is het onverantwoord om dat te laten liggen.

De kritiek is dan ook niet dat men verkoopt, want dat is niet meer dan logisch na de hype rond bepaalde spelers na vorig jaar, maar wat Overmars ervoor terughaalt. Zijn laatste aanwinsten, Neres, Wober en Orejuela lijken ook weer niet goed genoeg. Waarom speelt Lozano bijvoorbeeld niet bij Ajax?

Eef de Kip

Well-known member
Nuchter bekeken denk ik dat men dan nog steeds over Overmars gevallen was dat hij maar bleef verkopen, oftewel kan hij het dus niet goed doen maar goed, het blijft hypothetisch aangezien we allebei niet weten of het ?berhaupt waar was.
En laten we nou vooral even afwachten of zijn laatste aanwinsten niet goed genoeg zijn, me dunkt dat het een tikje opportunistisch is om nu al conclusies te trekken.
Verder vind ik het nogal makkelijk om naar Lozano te wijzen. Laten we eerst is afwachten of hij echt zo goed is en verder weten we niet precies wat PSV betaald heeft maar als ik de verhalen mag geloven dan was het 10 miljoen voor de helft. Ajax heeft het beleid dat ze dat niet doen dus had ze 15 miljoen plus moeten betalen. Hadden we daar Overmars weer over af kunnen branden.

Batigoal

Well-known member

Mooi he. Een pagina terug klagen daar iedereen een standaardriedeltje doet en vervolgens zelf geen post onbenut laten dat Overmars gefaald heeft en eruit moet.

De kritiek is dan ook niet dat men verkoopt, want dat is niet meer dan logisch na de hype rond bepaalde spelers na vorig jaar, maar wat Overmars ervoor terughaalt. Zijn laatste aanwinsten, Neres, Wober en Orejuela lijken ook weer niet goed genoeg. Waarom speelt Lozano bijvoorbeeld niet bij Ajax?

Overmars is uiteraard een prutser, maar op basis van welke ervaring zijn W?ber en Orejuela niet goed genoeg? Neres neigt daar wel naar, aan de andere kant heeft die jongen nog geen 3 wedstrijden achter elkaar in de basis gestaan.

Reflex daarop is dat hij de trainer daartoe dan blijkbaar ook geen aanleiding geeft. Fout, zie Veltman en Dijks.

Laatst bewerkt:

ElSimao

Active member
Nuchter bekeken denk ik dat men dan nog steeds over Overmars gevallen was dat hij maar bleef verkopen, oftewel kan hij het dus niet goed doen maar goed, het blijft hypothetisch aangezien we allebei niet weten of het ?berhaupt waar was.

Waar "men" over valt is naar mijn mening niet extreem relevant. Feit is gewoon dat 50 miljoen voor Dolberg een uitstekend bedrag geweest zou zijn.

Verder vind ik het nogal makkelijk om naar Lozano te wijzen. Laten we eerst is afwachten of hij echt zo goed is en verder weten we niet precies wat PSV betaald heeft maar als ik de verhalen mag geloven dan was het 10 miljoen voor de helft. Ajax heeft het beleid dat ze dat niet doen dus had ze 15 miljoen plus moeten betalen. Hadden we daar Overmars weer over af kunnen branden.

Nou, Younes verkopen voor 10-12 en de rest uit eigen middelen bijlappen. Zo'n hoog bedrag is dat niet voor iemand die al een grote meneer was in Mexico en toch nog steeds betrekkelijk jong. Wil je vooruit met de club dan zul je kwaliteit moeten halen nu de jeugdopleiding al jaren niks boeiends meer voortbrengt. Voor kwaliteit is geld nodig, zo is het nu eenmaal.

Ik ben het dan ook niet eens met de kruideniersmentaleit die bij Ajax heerst. Met het huidige eigen vermogen zouden er financieel gezien grotere risico's genomen kunnen en moeten worden.

Mooi he. Een pagina terug klagen daar iedereen een standaardriedeltje doet en vervolgens zelf geen post onbenut laten dat Overmars gefaald heeft en eruit moet.

Dat lees je dan verkeerd. Ik stel dat ik niet geloof dat er daadwerkelijk een bod van 50 miljoen op Dolberg gekomen is en dat als Overmars dat zou laten schieten dat hij een verkeerde beslissing zou nemen.

Verder wel mee eens dat Overmars eruit moet. Net als de rest van het bestuur.

Overmars is uiteraard een prutser, maar op basis van welke ervaring zijn W?ber en Orejuela niet goed genoeg? Neres neigt daar wel naar, aan de andere kant heeft die jongen nog geen 3 wedstrijden achter elkaar in de basis gestaan.

Reflex daarop is dat hij de trainer daartoe dan blijkbaar ook geen aanleiding geeft. Fout, zie Veltman en Dijks.

Niet dat ik Marcel Keizer als autoriteit zie, maar hij geeft aan dat die jongens er "niet klaar voor zijn". Dat zijn altijd van de uitspraken om te verhullen dat iemand er gewoon geen zak van kan. Sanchez heeft bijvoorbeeld ook niet een half jaar moeten wennen ofzo.

Overigens denk ik niet dat Neres vreselijk slecht is, maar zowel onder Bosz als onder Keizer krijgt ie niet de voorkeur boven de 2 jaar jongere Kluivert. Dat zegt natuurlijk wel iets.

Eef de Kip

Well-known member
Feit is gewoon dat 50 miljoen voor Dolberg een uitstekend bedrag geweest zou zijn..

Niemand die dat ontkent, net zoals het een feit is dat iedereen zou gaan zeiken dat we alles in de verkoop hadden gegooid.

Verder wel mee eens dat Overmars eruit moet. Net als de rest van het bestuur.

Ik had al zo'n vermoeden. Ik blijf er bij dat dat nou niet echt de oplossing is op dit moment.

ElSimao

Active member
Niemand die dat ontkent, net zoals het een feit is dat iedereen zou gaan zeiken dat we alles in de verkoop hadden gegooid.

Ik verwacht dat bestuurders bij Ajax goede beslissingen nemen, ongeacht of "iedereen" daarover "gaat zeiken" of niet.

Ik had al zo'n vermoeden. Ik blijf er bij dat dat nou niet echt de oplossing is op dit moment.

Ja, maar argumentatie van jouw kant komt er ook niet. Ben jij van mening dat die gasten goed werk leveren?

Eef de Kip

Well-known member
Ik verwacht dat bestuurders bij Ajax goede beslissingen nemen, ongeacht of "iedereen" daarover "gaat zeiken" of niet.

Goede beslissingen lijkt me lastig te beoordelelen. Jij hebt je mening en je vindt ze slecht, prima hoor maar ik denk er nou eenmaal iets anders over.

Ja, maar argumentatie van jouw kant komt er ook niet.

Hoezo moet ik beargumenteren dat ze niet allemaal op moeten rotten? Voor de laatste keer, het lijkt mij geen oplossing.

Ben jij van mening dat die gasten goed werk leveren?

Dat kan ik - net zo min als jij - niet beoordelen. Overigens wil ik ook niet de indruk wekken dat ik dolenthousiast ben hoor, maar om nou te gillen dat alles wat ze doen slecht is omdat het allemaal vriendjes zijn blablabla vind ik net even te ver gaan.

ElSimao

Active member
Dat kan ik - net zo min als jij - niet beoordelen. Overigens wil ik ook niet de indruk wekken dat ik dolenthousiast ben hoor, maar om nou te gillen dat alles wat ze doen slecht is omdat het allemaal vriendjes zijn blablabla vind ik net even te ver gaan.

Nou, het transferbeleid bijvoorbeeld en dan specifiek het aankoopbeleid is niet iets waar ik blij van word. Overmars is daarvoor verantwoordelijk. Waarom ben jij zo tegen consequenties als iemand simpelweg faalt? Bij Keizer heb je een stuk minder moeite daarmee.

Maasveld

Well-known member
Wat had het voor zin om Dolberg voor wat voor bedrag ook te verkopen? Heb je weer 40/50 miljoen extra waar je niks mee doet en je selectie wordt er zwakker op.

ElSimao

Active member
Wat had het voor zin om Dolberg voor wat voor bedrag ook te verkopen? Heb je weer 40/50 miljoen extra waar je niks mee doet en je selectie wordt er zwakker op.

Voor dat geld kun je 2,5 keer Lozano aanschaffen. Of het salarisplafond flink omhoog gooien. Of het geld aan andere posities besteden.

Je kunt veel doen voor 50 miljoen.

ElSimao

Active member
Wat Maasveld bedoeld is dat er nu ook niks gedaan wordt met al dat geld. Geen hoger salaris plafond, geen dure transfers, niks.

Voor dat gedeelte wil ik dan ook dat de rest van het bestuur de wacht aangezegd wordt en dat er mensen komen die het geld wat meer laten rollen. Uiteraard niet zoals in het verleden toen de continuiteit van de club in gevaar kwam, maar meer risico dan nu is geen overbodige luxe. Veel geld op de bank maar een vrij matig elftal, vooral in de breedte.

Eef de Kip

Well-known member
Nou, het transferbeleid bijvoorbeeld en dan specifiek het aankoopbeleid is niet iets waar ik blij van word. Overmars is daarvoor verantwoordelijk. Waarom ben jij zo tegen consequenties als iemand simpelweg faalt? Bij Keizer heb je een stuk minder moeite daarmee.

Waarom "faalt"? En hou nou is op over Lozano, dat is wellicht een schot in de roos maar daar staan toch ook miskopen tegenover bij PSV, net als bij Feyenoord? En noem mij nou is een club, van mijn part Europese top, die alleen maar succesvolle aankopen aantrekt, die zijn volgens mij dun gezaaid.
Wat Keizer betreft lijkt me dat je dat een stukje makkelijker kunt meten, het voetbal en de stand op de ranglijst geven sneller een beeld dan een aan - of verkoopbeleid waar iemand niet alleen voor verantwoordelijk is en waarvan wij op geen enkele manier inzichtelijk hebben wat zich voor en achter de schermen af speelt. En nogmaals, ik wil best kritisch kijken naar Overmars en ben de laatste die 'm een vrijbrief geeft om hem tot in de lengte der jaren te laten zitten.

Batigoal

Well-known member
Niet relevant. Een goede deal is een goede deal.

Aan de andere kant is het ook een beleidskeuze om bewust een speler niet te verkopen, omdat het risico van het missen van inkomsten gedragen kan worden vanwege een vette bankrekening. Niet wetende dat Dolberg zo ver zou terugvallen met zijn vorm.

ElSimao

Active member
Waarom "faalt"? En hou nou is op over Lozano, dat is wellicht een schot in de roos maar daar staan toch ook miskopen tegenover bij PSV, net als bij Feyenoord? En noem mij nou is een club, van mijn part Europese top, die alleen maar succesvolle aankopen aantrekt, die zijn volgens mij dun gezaaid.

Dat is net zoiets als tegen iemand die depressief is zeggen "Noem mij iemand die altijd vrolijk en gelukkig is". Er zit nogal een verschil tussen depressie en altijd gelukkig zijn.

Wat Keizer betreft lijkt me dat je dat een stukje makkelijker kunt meten, het voetbal en de stand op de ranglijst geven sneller een beeld dan een aan - of verkoopbeleid waar iemand niet alleen voor verantwoordelijk is en waarvan wij op geen enkele manier inzichtelijk hebben wat zich voor en achter de schermen af speelt. En nogmaals, ik wil best kritisch kijken naar Overmars en ben de laatste die 'm een vrijbrief geeft om hem tot in de lengte der jaren te laten zitten.

Overmars' zijn functie is volledig toegespitst op het spelersbeleid:

"Marc Overmars, nu directeur voetbalzaken, gaat zich volledig richten op het aan- en verkoopbeleid en spelerscontracten. Zijn titel wordt directeur spelersbeleid."

Maar goed, waag het niet om hem te beoordelen op......het spelersbeleid...

Tot op zekere hoogte ben ik het met je eens dat je een Marcel Keizer kunt beoordelen op het spel en de resultaten van de ploeg. Maar dat kun je met Overmars dan toch ook n.a.v. het niveau van de aangekochte spelers? Als je de trainer opzadelt met de 5345x afgeteste Mitchell Dijks omdat je er al jaren niet in slaagt een goede linksback te vinden, dan lijkt me dat een behoorlijk minpunt, om maar een voorbeeld te noemen. Of ga ik nu voorbij aan duistere krachten die het aantrekken van een linksachter onmogelijk maken?

Bovenaan