Ajax, seizoen 2017/2018

Fregge

Well-known member
Het missen van kansen is absoluut niet het probleem. Het team in zn geheel draait gewoon voor geen meter en er zit totaal geen idee achter. Een team als ADO hoor je af te slachten zo slecht als ze zijn.

Op basis van expected goals (statistiek die kwaliteit van een kans meet) zou Ajax gewoon eerste staan. Meeste goals voor, net niet de minste goals tegen. Je kan dat dus schalen onder missen van kansen is het grootste probleem van Ajax. Waar dat precies aan ligt, geluk of kwaliteit, is een tweede vraag. Waarschijnlijk alletwee.
 

gevegt

Well-known member
Op basis van expected goals (statistiek die kwaliteit van een kans meet) zou Ajax gewoon eerste staan. Meeste goals voor, net niet de minste goals tegen. Je kan dat dus schalen onder missen van kansen is het grootste probleem van Ajax. Waar dat precies aan ligt, geluk of kwaliteit, is een tweede vraag. Waarschijnlijk alletwee.
Als een Ajacied elke kans omzet tot een doelpunt, speelt hij er niet langer dan een maand of 6.
 

ElSimao

Active member
Keizer is vooral een prutser....

Keizer heeft wat pech gehad, Nice en Rosenborg waren een dubbeltje op zn kant en heeft uiteraard te maken gehad met het tragische uitvallen van Nouri. Hij krijgt wat mij betreft nog de tijd en heeft ook goede dingen gedaan, zoals Schone vervangen voor Frenkie de Jong. Overtuigend vind ik het echter nog niet, hij maakt tactisch gezien rare keuzes en qua presentatie vind ik het ook zeer matig. Zoals het er nu voor staat kan ik ermee leven als hij tzt vervangen wordt al hangt het ook ervan af wie er voor in de plaats komt. Als dat Frank de Boer is heb ik liever dat we Keizer wat langer aanhouden.

Maar goed, om maar met Anthony Scaramucci te spreken: "The fish stinks from the head" en dan kom je al snel bij dat TH uit. Waar je eerst het vreselijke OBN had, heb je nu dit kliekje en dan vind ik dit vele malen erger. Deze jongens hebben zoveel krediet door hun verleden als speler dat ze het nog veel bonter kunnen maken dan de bankiersboys voordat het publiek zich tegen hen keert. Het heeft er overigens alle schijn van dat ze Keizer vooral als trainer wilden omdat hij zo goed bevriend is met iedereen (en dan vooral rat Bergkamp) en niet vanwege zn capaciteiten.

En dan dat transferbeleid...ai,ai,ai. Het ging vorig jaar wat beter maar dat lijkt de invloed van Bosz geweest te zijn. Nu Overmars dat weer met zn incapabele vrienden regelt is dat weer helemaal mis. Dijks die voor zn 49585e kans mag gaan omdat ze geen andere linksback halen, Barac halen nadat ie 2x op tv goed gespeeld heeft (lekker makkelijk) en Siem de Jong terugnemen...wat een drama. En dan doodleuk tijdens de transferperiode op een jetski in Ibiza poseren, man wat een amateurisme.

Keizer is wellicht de juiste man niet maar er zijn in de organisatie veel grotere problemen.
 

ElSimao

Active member
Het is binnen Ajax weer eens tijd voor een grote schoonmaak. Uiteraard voornamelijk op bestuursniveau want types als Bergkamp, Overmars, vd Sar en hun cronies kun je beter kwijt dan rijk zijn en dienen vervangen te worden door professionals. Mogelijk ook Keizer vervangen als er een trainer in de lijn Cruijff (zoals Bosz) beschikbaar is.

Ook wb de selectie zijn er echter diverse mutaties noodzakelijk. Op zich kun je een redelijke basis samenstellen met Onana, Sinkgraven, Wober, de Ligt, Orejuela, Frenkie de Jong, Ziyech, vd Beek, Kluivert, Dolberg en Neres/Johnsen/Cerny, maar er dient nogal wat ouwe meuk doorgeselecteerd te worden en vervangen te worden voor jong talent. Van het rijtje Dijks, van Leer, Lamprou, Viergever, Veltman, Schone, Siem de Jong, Younes en Huntelaar zou ik echt maar 2/3 behouden en dat zouden op dit moment Schone (als supersub) en, geloof het of niet, Huntelaar zijn. Eventueel Veltman, maar die zou ik wissel zetten en ik denk niet dat een aanvoerder dat zou accepteren.

De rest moet plaats maken voor jonge talenten.
 

ElSimao

Active member
Dat commentaar van Veltman over de vreugde bij Ajax. Haha. Wat een mannetje is het ook.

Op 1 ding kunnen we tegenwoordig de klok gelijk zetten bij Ajax, als er een slecht resultaat behaald wordt weet Joel Veltman nooit waar het aan ligt maar hij is altijd "ziedend" en "woedend". Het zal de mediatraining zijn, maar het is niet zo serieus meer te nemen, daarnaast zijn er exact -6 mensen onder de indruk als Veltman boos is.

Veel liever zie ik Ziyech in interviews. Hij blijft realistisch en is altijd eerlijk. In de eerste plaats over zichzelf, maar hij schroomt ook niet om het beleid ervan langs te geven en spaart verslaggevers ook niet als ze met domme vragen of opmerkingen komen. Een echte persoonlijkheid en eigenlijk de enige optie voor het aanvoerderschap.
 

Makanaky

Well-known member
Ziyech maakt op mij juist vaak de indruk een wegduiker te zijn; vooral leuk als het loopt. Ook altijd veel met zichzelf bezig. Van mij mag 'ie aanvoerder worden.
 

ElSimao

Active member
Ziyech maakt op mij juist vaak de indruk een wegduiker te zijn; vooral leuk als het loopt. Ook altijd veel met zichzelf bezig. Van mij mag 'ie aanvoerder worden.

Beter met jezelf bezig zijn dan bezig zijn met anderen terwijl je er zelf niks van bakt..
 

Eresd?g?

Banned
Heel aantal nieuwe spelers in de basis bij Ajax. Erg benieuwd naar oa Eiting en W?ber. Over een uurtje trappen ze af tegen Skeveningen.
 

ElSimao

Active member
Heel aantal nieuwe spelers in de basis bij Ajax. Erg benieuwd naar oa Eiting en W?ber. Over een uurtje trappen ze af tegen Skeveningen.

Dit soort wedstrijden zijn altijd gevaarlijk. Siem de Jong scoort er eentje, voor je het weet staat er een lobby op om die jongen de basis in te krijgen. Laten we hopen dat Marcel daartegen bestand is.
 

Pascallovic

Well-known member
Dit soort wedstrijden zijn altijd gevaarlijk. Siem de Jong scoort er eentje, voor je het weet staat er een lobby op om die jongen de basis in te krijgen. Laten we hopen dat Marcel daartegen bestand is.
Volgende wedstrijd staat ie er in elk geval niet in, want Keizer laat nooit een elftal staan.
 
Bovenaan