Ajax, seizoen 2017/2018

ElSimao

Active member
De kaarten zijn in deze sectie al aardig geschud blijkbaar. Laten we echter toch maar over Ajax hebben ipv op de man spelen.
 

ElSimao

Active member
Je bedoelt Van der Sar en Bergkamp neem ik aan?

Yes! En Overmars erbij.

Herstel van de club is onmogelijk zolang dat enge clubje zich blijft manifesteren. Heb je eindelijk een goede trainer sinds van Gaal, jagen ze hem weg omdat hun ego het allemaal niet aan kan. Hoe sneu sta je dan in het leven?
 

Batigoal

Well-known member
Yes! En Overmars erbij.

Herstel van de club is onmogelijk zolang dat enge clubje zich blijft manifesteren. Heb je eindelijk een goede trainer sinds van Gaal, jagen ze hem weg omdat hun ego het allemaal niet aan kan. Hoe sneu sta je dan in het leven?

Hoe zie je dat voor je dat het belangrijkste gedeelte van de directie verdwijnt?
 

Eresd?g?

Banned
Ze hebben met Keizer gegokt en verloren. Hopelijk maken ze deze dure fout snel goed. Ze mogen wat mij betreft flink uitgeven aan een topcoach. Je ziet nu t verschil tussen een coach als Bosz en een groentje als Keizer. Bosz is niet mijn favoriete persoon maar hij weet wel hoe t spelletje gespeeld moet worden. Heerlijke wedstrijden gehad vorig seizoen. Dit seizoen wachten we nog steeds op de eerste goede wedstrijd.
 

Abubakari

Well-known member
Ze hebben met Keizer gegokt en verloren. Hopelijk maken ze deze dure fout snel goed. Ze mogen wat mij betreft flink uitgeven aan een topcoach. Je ziet nu t verschil tussen een coach als Bosz en een groentje als Keizer. Bosz is niet mijn favoriete persoon maar hij weet wel hoe t spelletje gespeeld moet worden. Heerlijke wedstrijden gehad vorig seizoen. Dit seizoen wachten we nog steeds op de eerste goede wedstrijd.

Vorig seizoen om deze tijd hadden we thuis 2-2 tegen Roda gespeeld en 1-2 van WII verloren. Met Bosz. Alle begin is schijnbaar moeilijk.
 

Eresd?g?

Banned
Bosz ging een heel ander systeem spelen dus had wat tijd nodig. Nu proberen ze soortgelijk spel als vorig seizoen te spelen. Dat lukt alleen nog niet echt.... Maar serieus....gisteren zag het er weer niet uit en hadden ze geluk met de scheids. Anders was t gewoon 1 - 3 gebleven. Triest toch....
 

ElSimao

Active member
Hoe zie je dat voor je dat het belangrijkste gedeelte van de directie verdwijnt?

Het zal inderdaad lastig worden omdat die jongens zo stevig in het zadel zitten, dat niemand er meer iets tegen kan doen. Ten tijde van het verdwijnen van Jonk en Cruijff was er ook nauwelijks weerstand vanuit de supporters en hun vertegenwoordigende organen, dus die zitten ook diep in de pocket. Van de media hoef je al helemaal niks te verwachten, al sinds de tijden van Frank zijn die als de dood om kritische vragen te stellen, laat staan dat ze daadwerkelijk een standpunt innemen.

Frank is uiteindelijk zelf opgestapt en dat is redelijkerwijs ook de enige manier om van de rest af te komen. Die Overmars presteert het om tijdens de transferperiode te poseren op een jetski op Ibiza zonder dat daar nou consequenties aan verbonden zijn. Als het nou nog zo zou zijn dat hij alsnog met uitstekende versterkingen aankwam, ok, maar Barac, Siem de Jong, nog steeds geen linksback? Nee, die kan maar beter verdwijnen, helaas is het een ons-kent-ons cultuur dus niemand zal hem ontslaan, hoe bar en boos het ook wordt.
 

Abubakari

Well-known member
Nee, ik denk inderdaad niet dat ik de titel al na twee thuiswedstrijden tegen Roda en Willem II verspeeld zou hebben en me door Cambuur al voor de winterstop uit de beker liet knikkeren.

Uiteindelijk werd het nog wat, maar voor de winterstop was het ook onder Bosz (met een veel betere ploeg) niet veel soeps. Daarnaast was het natuurlijk oa Overmars die Traor? en Sanch?z naar Ajax haalde en Bosz die er voor zorgde dat Tete nu weg is en Veltman rechtsback is.
 

ElSimao

Active member
Nee, ik denk inderdaad niet dat ik de titel al na twee thuiswedstrijden tegen Roda en Willem II verspeeld zou hebben en me door Cambuur al voor de winterstop uit de beker liet knikkeren.

Uiteindelijk werd het nog wat, maar voor de winterstop was het ook onder Bosz (met een veel betere ploeg) niet veel soeps. Daarnaast was het natuurlijk oa Overmars die Traor? en Sanch?z naar Ajax haalde en Bosz die er voor zorgde dat Tete nu weg is en Veltman rechtsback is.

Bosz kreeg meteen een gigantische selectie voor zn kiezen die bovendien gewend was heel anders te spelen. Hij heeft qua materiaal een hoop keuzes moeten maken, vervolgens zijn speelstijl er doorheen moeten krijgen en over het algemeen vind ik dat dat vrij goed gelukt is. Obviously ben ik het niet met alles eens, maar in grote lijnen kon ik me zeer goed in zijn beleid vinden.

Overmars daarentegen heeft inderdaad incidenteel voltreffers gehad, maar als je de balans na 5 jaar opmaakt is het naar mijn mening niet best. Eigenlijk heeft hij voornamelijk spelers gehaald die mislukten en is hij vaak pijnlijk afgetroefd door Marcel Brands (van de zomer nog met Lozano).

Als je dan ook zo'n interview aan de tafel met Kees ziet en verneemt hoe procedures gevolgd worden bij transfers (Westermann is nooit gescout bijvoorbeeld, gewoon gehaald op aanraden van VDV) dan vind ik het allemaal zeer amateuristisch overkomen.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Ik blijf het wat simplistisch vinden om te roepen dat iedereen maar op moet rotten en dat het dan wel weer goed komt. Het ligt allemaal wat complexer denk ik.
Daarnaast las ik laatst dat Overmars Laudrup als trainer wilde en Keizer assistent wilde maken en dat ie bezig was met betere spelers maar ook toen overruled werd.
Niet dat ik alles wat Overmars doet geweldig vind maar om aan te geven dat het vaak wat ingewikkelder ligt dan je van buitenaf kunt zien denk ik.
 

Pascallovic

Well-known member
Vaak pijnlijk afgetroefd door Marcel Brands? De Marcel Brands die al jaren in Eindhoven rondloopt, waar men ondanks CL-voetbal en goede verkopen het financieel moeilijk heeft waardoor ze met allerlei vage deals nu een selectie hebben rondlopen zonder restwaarde? Dit tegenover de 180 miljoen winst die Marc Overmars de afgelopen 5 jaar heeft binnengehaald op de transfermarkt?:eek:mg:
 
Bovenaan