Ajax, seizoen 2017/2018

ElSimao

Active member
Ik blijf het wat simplistisch vinden om te roepen dat iedereen maar op moet rotten en dat het dan wel weer goed komt. Het ligt allemaal wat complexer denk ik.
Daarnaast las ik laatst dat Overmars Laudrup als trainer wilde en Keizer assistent wilde maken en dat ie bezig was met betere spelers maar ook toen overruled werd.
Niet dat ik alles wat Overmars doet geweldig vind maar om aan te geven dat het vaak wat ingewikkelder ligt dan je van buitenaf kunt zien denk ik.

Als je als td van Ajax dusdanig gelimiteerd wordt dat je je moet beperken tot types als Barac en Siem de Jong dan leg je je functie toch neer? Vanuit de rvc kan ik ook wel begrijpen dat ze Overmars geen carte blanche geven want hij heeft een vrij matig track record, maar ontsla de man dan. Wat heeft het voor zin om aan te blijven modderen met iemand waar het vertrouwen niet in aanwezig is?

Maargoed, het is niet alleen Overmars. Eigenlijk zou het hele bestuur op moeten stappen. Zeker het TH, die gasten maken de beslissingen samen, en als je samen bij Siem de Jong uitkomt, zou je dus ook samen weg moeten. In een ideale wereld...

Abubakari

Well-known member
Het TH heeft vorig jaar Bosz aangesteld, goed ingekocht, voor een opleiding gezorgd waar redelijk wat talent uit voortkomt maar omdat we een matige tot slechte start hebben moet de hele top optyfen? Paniekvoetbal is ook geen Ajax voetbal.

ElSimao

Active member
Het TH heeft vorig jaar Bosz aangesteld, goed ingekocht, voor een opleiding gezorgd waar redelijk wat talent uit voortkomt maar omdat we een matige tot slechte start hebben moet de hele top optyfen? Paniekvoetbal is ook geen Ajax voetbal.

Ik ben van mening dat het TH het sinds hun aantreden het niet best gedaan heeft, vorig jaar was niet meer dan een uitschieter naar boven. Nu acteert men weer op het eigen, bizar age, niveau. De enige die nog redelijk werk leek te leveren was Jonk, maar die was te kritisch en is er dus uit gebonjourd. Wat naar mijn mening veelzeggend is, is dat de meastro zelf voor zijn overlijden zijn handen van deze club afgetrokken heeft. Cruijff was altijd super loyaal naar "zijn" mensen, dus als hij afscheid neemt is dat niet niks.

Dat er binnen Ajax meerdere stromingen zijn die elkaar tegenwerken is duidelijk. Niet alles ligt dus bij 1 persoon of zelf maar bij een groep personen. Echter, als je bij de tafel van Kees trots aangeeft dat je wel 10 spitsen benaderd hebt en bij de vraag om wat specifieker te worden niet verder komt dan "die lange jongen uit Turkije" dan wek je niet de indruk dat het nou zo onterecht is dat je qua bevoegdheden ingeperkt wordt. Om overigens over zijn trackrecord nog maar te zwijgen. Kijk, hij is zeker verantwoordelijk voor een Sanchez en mag daar ook best de credits voor krijgen, echter staan daar zoveel miskopen tegenover dan de balans (zeer) negatief uitslaat.

Pascallovic

Well-known member
Welke TD kan nog meer schemeren met 180 miljoen winst op transfergebied in de laatste 5 jaar? Of blijf je doorzeuren over een Barac die uiteindelijk niet is vastgelegd.

ElSimao

Active member
Welke TD kan nog meer schemeren met 180 miljoen winst op transfergebied in de laatste 5 jaar?

Degene die Mbappe verkocht heeft, heeft daar geen 5 jaar voor nodig gehad. Zal wel een geweldenaar zijn.

Of blijf je doorzeuren over een Barac die uiteindelijk niet is vastgelegd.

Was het alleen Barac, dan had je een punt. Ben jij dan wel tevreden over het transferbeleid sinds het TH er is?

Pascallovic

Well-known member
Degene die Mbappe verkocht heeft, heeft daar geen 5 jaar voor nodig gehad. Zal wel een geweldenaar zijn.

Was het alleen Barac, dan had je een punt. Ben jij dan wel tevreden over het transferbeleid sinds het TH er is?
Zozo 1 naam, dat is wel het bewijs dat Overmars dramatisch presteert.

Ik oordeel hier over Overmars en dat hij weg zou moeten volgens jou. Ik zie dat hij sterke en zwakke punten heeft. Die zwakke punten zoals zijn media optredens vind ik geen ramp, want dat is niet het belangrijkste aspect van zijn functie. Een ander deel vwb de aankopen en zijn ideeen is ie voor een deel gebonden aan wat de RvC hem toestaat. Die jongen die nu bij Watford speelt had ie gewoon in het visier. Voor de trainerspositie was ook hij niet perse voor Keizer en had hij liever een ervaren persoon gehad. Kortom qua gedachtengang zit ie wel goed. Hij kan ook nog goed verkopen, dus nee hij hoeft niet weg van mij.

ElSimao

Active member
Zozo 1 naam, dat is wel het bewijs dat Overmars dramatisch presteert.

Volgens mij heb ik andere argumenten aangegeven. Zijn / hun aankoopbeleid bijvoorbeeld, hoe zou je dat beoordelen?

Ik oordeel hier over Overmars en dat hij weg zou moeten volgens jou. Ik zie dat hij sterke en zwakke punten heeft. Die zwakke punten zoals zijn media optredens vind ik geen ramp, want dat is niet het belangrijkste aspect van zijn functie. Een ander deel vwb de aankopen en zijn ideeen is ie voor een deel gebonden aan wat de RvC hem toestaat. Die jongen die nu bij Watford speelt had ie gewoon in het visier. Voor de trainerspositie was ook hij niet perse voor Keizer en had hij liever een ervaren persoon gehad. Kortom qua gedachtengang zit ie wel goed. Hij kan ook nog goed verkopen, dus nee hij hoeft niet weg van mij.

Je beschikt momenteel al over een goede visie als je Richarlison in het vizier hebt (zonder hem te halen) en voor een ervaren trainer bent? Zozo, niet te veeleisend he ;)

Ik heb Messi in het vizier en ben voor een super ervaren trainer. Nou wat is mijn visie goed.

Overigens ook leuk om te doen alsof Overmars slechte spelers haalt omdat hij beknot zou zijn door de rvc. Zou het niet andersom zijn? Dat omdat hij voornamelijk slechte spelers haalt de rvc hem aan banden gelegd heeft?

Pascallovic

Well-known member
Volgens mij heb ik andere argumenten aangegeven. Zijn / hun aankoopbeleid bijvoorbeeld, hoe zou je dat beoordelen?

Je beschikt momenteel al over een goede visie als je Richarlison in het vizier hebt (zonder hem te halen) en voor een ervaren trainer bent? Zozo, niet te veeleisend he ;)

Ik heb Messi in het vizier en ben voor een super ervaren trainer. Nou wat is mijn visie goed.

Overigens ook leuk om te doen alsof Overmars slechte spelers haalt omdat hij beknot zou zijn door de rvc. Zou het niet andersom zijn? Dat omdat hij voornamelijk slechte spelers haalt de rvc hem aan banden gelegd heeft?
Ik bekijk zijn aankoopbeleid in combinatie met zijn verkoopbeleid en die is gewoon prima. Ja er zitten miskopen bij, maar ook genoeg nuttige aankopen. Een Viergever bijvoorbeeld. Geen topper, maar voor wat je betaald hebt en welke rol je kon verwachten dat hij zou innemen goede aankoop. Tuurlijk zou ik ook weleens andere keuzes maken dan Overmars maar als totaalplaatje doet ie het aardig en hoeft ie niet weg.

Ga je ook nog inhoudelijk reageren of gaan we schijtlollig doen? De voorgangers van Overmars kwamen nooit bij dit soort spelers uit en gingen amper scouten in Zuid Amerika. Ook was deze jongen niet dusdanig bekend dat de hele wereld hem op voorhand al kon. Hij speelt nu niet voor niets bij Watford. Niet echt het hoogste van het hoogste.

Jouw visie is voorlopig kut met peren en bestaat alleen uit iedereen eruit gooien zonder met alternatieven te komen wie het vervolgens wel moeten doen.

Jij zit schijnbaar bij die RvC gesprekken dat je weet dat het beknotten komt wegens een gebrek aan vertrouwen in Overmars. Uit de media blijkt jouw stelling in elk geval niet.

Maasveld

Well-known member

Dan hadden ze hem er wel uitgeknikkerd, denk je niet? Aan het door jou geschetste beeld heeft niemand wat.

ElSimao

Active member
Ik bekijk zijn aankoopbeleid in combinatie met zijn verkoopbeleid en die is gewoon prima. Ja er zitten miskopen bij, maar ook genoeg nuttige aankopen. Een Viergever bijvoorbeeld. Geen topper, maar voor wat je betaald hebt en welke rol je kon verwachten dat hij zou innemen goede aankoop. Tuurlijk zou ik ook weleens andere keuzes maken dan Overmars maar als totaalplaatje doet ie het aardig en hoeft ie niet weg.

Ja, hij heeft goede aankopen gedaan: Sanchez, Dolberg, Onana, Traore, Ziyech en F. de Jong. En misschien nog 1 a 2 die ik vergeet.

Slechte aankopen: Zimling, Poulsen, Sana, vd Hoorn, Gudelj, Hoesen, Bojan, Cuenca, Heitinga, Duarte, Bay, Zivkovic, Boer, Viergever, Moisander, Dijks, S.de Jong etc.etc.etc.

Zoals al eerder gezegd, er zijn goede aankopen gedaan, maar de balans kun je toch moeilijk positief noemen.

Ga je ook nog inhoudelijk reageren of gaan we schijtlollig doen? De voorgangers van Overmars kwamen nooit bij dit soort spelers uit en gingen amper scouten in Zuid Amerika. Ook was deze jongen niet dusdanig bekend dat de hele wereld hem op voorhand al kon. Hij speelt nu niet voor niets bij Watford. Niet echt het hoogste van het hoogste.

Misschien een hele radicale gedachte, maar zou het niet een idee zijn om Overmars te beoordelen op hetgeen gehaald wordt? Leuk dat je Richarlison wil, maar als je hem niet kunt overtuigen heb je er niet veel aan. Wie Overmars ook in het vizier had en die hij ook gehaald heeft, is Neres. Nou wat een feest.

Jouw visie is voorlopig kut met peren en bestaat alleen uit iedereen eruit gooien zonder met alternatieven te komen wie het vervolgens wel moeten doen.

Erkenning van het probleem is inderdaad de eerste stap op weg naar de oplossing.

Jij zit schijnbaar bij die RvC gesprekken dat je weet dat het beknotten komt wegens een gebrek aan vertrouwen in Overmars. Uit de media blijkt jouw stelling in elk geval niet.

Wat blijkt uit de media inzake deze kwestie dan wel volgens jou?

Pascallovic

Well-known member
Ja, hij heeft goede aankopen gedaan: Sanchez, Dolberg, Onana, Traore, Ziyech en F. de Jong. En misschien nog 1 a 2 die ik vergeet.

Slechte aankopen: Zimling, Poulsen, Sana, vd Hoorn, Gudelj, Hoesen, Bojan, Cuenca, Heitinga, Duarte, Bay, Zivkovic, Boer, Viergever, Moisander, Dijks, S.de Jong etc.etc.etc.

Zoals al eerder gezegd, er zijn goede aankopen gedaan, maar de balans kun je toch moeilijk positief noemen.
Viergever, Moisander, Hoesen, Poulsen, Gudelj, Boer, Boer en Dijks zijn gewoon bruikbare aankopen geweest waar niet of nauwelijk verlies op is geleden. Geen toppers maar wel bruikbaar in de breedte. Of had jij met je beperkte visie het idee dat Viergever, Boer of Dijks ooit de kar zou gaan trekken ?
Zimling, Sana, Heitinga, Westermann Bojan, Cuenca en Bay hebben niet of nauwelijks wat gekost of waren gehuurd. Puur wisselgeld waar we het over hebben.

Vd Hoorn, Duarte en Zivkovic waren inderdaad pure miskopen.

Al met al valt het dus reuze mee qua geld wat de miskopen gekost hebben. Marco van Basten heeft 36 miljoen verbrand.

Misschien een hele radicale gedachte, maar zou het niet een idee zijn om Overmars te beoordelen op hetgeen gehaald wordt? Leuk dat je Richarlison wil, maar als je hem niet kunt overtuigen heb je er niet veel aan. Wie Overmars ook in het vizier had en die hij ook gehaald heeft, is Neres. Nou wat een feest.
Jij beoordeeld Overmars ook op Barac die niet gehaald is.

Erkenning van het probleem is inderdaad de eerste stap op weg naar de oplossing.
Ik ken meneer Erkenning niet. Heeft die een beetje verstand van zaken.

Wat blijkt uit de media inzake deze kwestie dan wel volgens jou?
Dat Overmars bereid is uit te geven, maar deels wordt gehinderd door Leo van Wijk en Theo van Duijvenbode. Maar jij weet dat als bezoeker van de RvC vergaderingen vast beter.

Fregge

Well-known member
Miskopen kun je niet voorkomen. Heel simpel. En wat er precies achter de schermen is kun je niet goed beoordelen. Wat je Overmars wel kunt verwijten is dat ze niet snel genoeg lijken te schakelen als er een optie niet door dreigt te gaan. Ook de scouting waar amper naar geluisterd lijkt te worden.

ElSimao

Active member
Viergever, Moisander, Hoesen, Poulsen, Gudelj, Boer, Boer en Dijks zijn gewoon bruikbare aankopen geweest waar niet of nauwelijk verlies op is geleden. Geen toppers maar wel bruikbaar in de breedte. Of had jij met je beperkte visie het idee dat Viergever, Boer of Dijks ooit de kar zou gaan trekken ?
Zimling, Sana, Heitinga, Westermann Bojan, Cuenca en Bay hebben niet of nauwelijks wat gekost of waren gehuurd. Puur wisselgeld waar we het over hebben.

Vd Hoorn, Duarte en Zivkovic waren inderdaad pure miskopen.

Laten we het erop houden dat we verschillende criteria hanteren. Volgens al die 103094 rapporten zouden we geen breedteaankopen meer doen, maar de (tegenwoordig) wat minder kritische aanhang slikt alles voor zoete koek.

Al met al valt het dus reuze mee qua geld wat de miskopen gekost hebben. Marco van Basten heeft 36 miljoen verbrand.

Ja, daar was ik ook altijd zeer positief over.

Jij beoordeeld Overmars ook op Barac die niet gehaald is.

Overmars had een deal omtrent Barac, was hij door de medische keuring gekomen dan speelde hij hier. Met Richarlison en zijn club was er nooit een deal. Daarom maakte ik ook die opmerking over Messi. Het telt pas als je een deal met de club en speler hebt. Maargoed, ook buiten Barac is er genoeg brandhout binnengehaald. Je hebt het lijstje gezien.

Ik ken meneer Erkenning niet. Heeft die een beetje verstand van zaken.

Ga je ook nog inhoudelijk reageren of gaan we schijtlollig doen?

Dat Overmars bereid is uit te geven, maar deels wordt gehinderd door Leo van Wijk en Theo van Duijvenbode. Maar jij weet dat als bezoeker van de RvC vergaderingen vast beter.

Denk jij dat die figuren Overmars beknotten gewoon omdat het kan? Gewoon om hinderlijk te doen? Ik denk dat ze er goede redenen voor hebben en dan kom je toch al snel bij het track-record van Overmars uit. Daar verschillende de meningen kennelijk over, maar ik kan me voorstellen dat de rvc daar niet steil van achterover slaat.

Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Denk jij dat die figuren Overmars beknotten gewoon omdat het kan? Gewoon om hinderlijk te doen? Ik denk dat ze er goede redenen voor hebben en dan kom je toch al snel bij het track-record van Overmars uit. Daar verschillende de meningen kennelijk over, maar ik kan me voorstellen dat de rvc daar niet steil van achterover slaat.

Dan hadden ze hem er wel uitgeknikkerd, denk je niet? Aan het door jou geschetste beeld heeft niemand wat.

...

Fregge

Well-known member
Omdat het allemaal fucking vriendjes zijn en de grootste rat (Hennie Henrichs) er jaren mag blijven zitten.

mainsupreme

New member
Zover seizoen al niet voorbij was, is dat nu en komende weken het geval.

Gelukkig hebben we wat centen op de bank, dus ik zou alles erop zetten om in 2018/2019 zo sterk mogelijk voor de dag te komen.
Nieuwe trainer, goede backs en hopelijk is Johnson de ideale vleugelaanvaller.

?????? -- Dolberg -- Neres

-----Ziyech--------?????--
-------------De Jong---------

????-------------------??????
--------?????-De Ligt-------
------------Onana------------

Niet dat op de vraagtekens alleen maar nieuwe spelers moeten komen, maar ik denk dat je om deze spelers een team moet bouwen.

Pascallovic

Well-known member
Ziyech gaat toch weg, dus daar moet ook weer iemand voor gehaald worden. Hopelijk kunnen die W?ber en Orajuela iets betekenen.

Bovenaan