Ajax Nieuwstopic

Abubakari

Well-known member
Whatever, hij heeft de slechtste selectie ooit samengesteld bij Ajax, is de reden dat Tadic vertrokken is, we spelen nu met een jeugdploeg en staan zesde. Hoe dan ook volledig terecht dat ie weg moest wezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: erka

erka

Well-known member
Whatever, hij heeft de slechtste selectie ooit samengesteld bij Ajax, is de reden dat Tadic vertrokken is, we spelen nu met een jeugdploeg en staan zesde. Hoe dan ook volledig terecht dat ie weg moest wezen.

Yup, volledig mee eens. Ik was het ook eens met vd Vaart gisteren en dat is vrij zeldzaam, aangezien daar meestal maar weinig zinnigs uitkomt. Maar gisteren sloeg hij de spijker op de kop. Wat jij zegt + dat een trainerswissel hier ook niks helpt, aangezien je dan nog steeds met 6-7 basisprutsers moet spelen en 4 die op zich wel iets kunnen (zoals Brobbey) maar dan ook meegezogen worden.
 

Abubakari

Well-known member
Ik denk dat die spelers an sich niet eens heel slecht zijn. Het is vooral dat er geen balans in deze selectie zit. Geen ervaring, geen leiders. En alleen maar jonge buitenlanders gehaald. Die moeten wennen aan het leven in een ander land, wennen aan een nieuw team, in een negatieve spiraal terecht komen, dan krijg je wat je nu hebt. In een team wat lekker draait terecht komen, dan ga je als nieuweling wel mee in de flow. Maar in deze negatieve setting helaas ook. Je had ipv Gaaie ook Dest kunnen halen. De Vrij ipv Sutalo. En zo zijn er nog tal van veel logischer keuzes. Die niet eens duurder waren geweest.
Wat dat betreft is het ongelooflijk wat Mislintat heeft gedaan en dat hij zijn gang mocht gaan.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Dinsdag: Sven Mislintat heeft afgedwongen dat hij terug moet keren bij Ajax. Om te beginnen haalt hij nog tien buitenlandse talenten met een gemiddelde leeftijd van 19 jaar. Steven Bergwijn mag gratis weg, Mislintat vindt hem veel te oud. Ook Berghuis moet om die reden per direct vertrekken.
Dit ben ik als ik Football manager speel
 

JMD

Well-known member
Vooruitblik op komende week:

Maandag: Mister Ajax Sjaak Swart is van pure ellende overleden, bezweken aan een kapot Ajax hart.
Dinsdag: Sven Mislintat heeft afgedwongen dat hij terug moet keren bij Ajax. Om te beginnen haalt hij nog tien buitenlandse talenten met een gemiddelde leeftijd van 19 jaar. Steven Bergwijn mag gratis weg, Mislintat vindt hem veel te oud. Ook Berghuis moet om die reden per direct vertrekken.
Woensdag: Ajax blijkt een schuld van 1,9 miljard te hebben, voortbestaan staat op de tocht. Om zelfvertrouwen op te doen oefent Ajax 1 tegen het vrouwenteam. De vrouwen winnen met 4-0, het duel wordt na twintig minuten stop gezet.
Donderdag: Een Ajax speler blijkt dickpics naar Leonne Stentler gestuurd te hebben.
Vrijdag: Jorrel Hato kan door een fout in zijn contract gratis weg en tekent voor vijf jaar bij PSV. Waar hij in jong PSV mag beginnen om te wennen.
Zaterdag: Rulli breekt zijn pols, Pasveer zijn enkel, Gorter zijn scheenbeen, Sven Mislintat staat tegen Twente in het doel.
Zondag: Ajax staat met 1-3 achter tegen Twente, Jordi Cruijff daalt af van de tribune, geeft wat aanwijzingen waarna Ajax nog met 5-3 wint.
Maar omdat een niet speelgerechtigde keeper op doel staat verliest Ajax reglementair met 0-3.
Maandag: John van 't Schip stapt op, Robert Maaskant wordt voor zes jaar vastgelegd als zijn opvolger.
Gelukkig. Je bent je gevoel voor humor niet verloren. ;)

En leuk om Heinz weer terug te zien trouwens
 

JMD

Well-known member
Ik denk dat die spelers an sich niet eens heel slecht zijn. Het is vooral dat er geen balans in deze selectie zit.
Dit dus vooral. Tuurlijk zullen niet alle 12 de aankopen voldoen, maar dat is bij geen enkele TD. Maar je maakt mij niet wijs dat een Sutalo, die basis staat bij Kroatië, toch een Europees topland, er niks van kan... Behalve dan dat er bij Ajax net was anders van je verwacht wordt als verdediger werd hij ook niet geholpen door het feit dat de selectie niet echt klopte qua balans.

En verder hielp natuurlijk ook niet dat Vd Sar/Mislintat Bosz niet wilde halen en dat ook bv Dest niet gewenst was. Als je dan in september ziet dat PSV heel goed draait en Dest daar de pannen van het dak speelt dan helpt dat ook niet in je beoordeling: we hadden Bosz kunnen hebben, en hebben Steijn. We hadden Dest kunnen hebben maar hebben 3 andere linkerverdedigers.
 

Batigoal

Well-known member
Ik denk dat die spelers an sich niet eens heel slecht zijn. Het is vooral dat er geen balans in deze selectie zit. Geen ervaring, geen leiders. En alleen maar jonge buitenlanders gehaald. Die moeten wennen aan het leven in een ander land, wennen aan een nieuw team, in een negatieve spiraal terecht komen, dan krijg je wat je nu hebt. In een team wat lekker draait terecht komen, dan ga je als nieuweling wel mee in de flow. Maar in deze negatieve setting helaas ook. Je had ipv Gaaie ook Dest kunnen halen. De Vrij ipv Sutalo. En zo zijn er nog tal van veel logischer keuzes. Die niet eens duurder waren geweest.
Wat dat betreft is het ongelooflijk wat Mislintat heeft gedaan en dat hij zijn gang mocht gaan.
Dat lijstje spelers van Steijn wat nu en dan terugkomt in de media is ook onzin trouwens. De Vrij verlengde zijn contract al voordat hij trainer werd van Ajax en verdient een Henderson-achtig-salaris, Ziyech heeft ook een topsalaris en heeft dit seizoen bij Galatasaray maar een derde van de wedstrijden gespeeld, Isco is de duurste speler allertijden voor Betis, niet echt realistisch, Tagliafico mocht vorige zomer niet weg bij Lyon, Olij is niet beter dan Ramaj, toen Lang naar PSV ging speelde Tadic nog bij Ajax etc. Er had een andere selectie moeten staan, maar er wordt iets te makkelijk over gedacht.
 

Abubakari

Well-known member
Hoe dan ook, alle ervaring de deur uit laten gaan en alleen talentvolle buitenlanders halen is onnozel. De namen van wat je in plaats daarvan had kunnen of moeten halen doen er dan niet toe.
 

ALenstra

Well-known member
Volgens de Telegraaf bekijkt Ajax al waar ze eventueel de playoffs spelen. Er zoude drie opties zijn: De Toekomst, een locatie elders of de wedstrijd omdraaien.
 

Batigoal

Well-known member
Of kom gewoon maar niet opdagen voor die playoffs. Kan me niet voorstellen dat het in dit seizoen een succesverhaal gaat worden.
 

Maasveld

Well-known member
Of kom gewoon maar niet opdagen voor die playoffs. Kan me niet voorstellen dat het in dit seizoen een succesverhaal gaat worden.
Aan de andere kant is het wel een mooie ervaring voor deze jonge spelersgroep om zulke belangrijke wedstrijden te spelen. Daar leren ze alleen maar van.
 

Mario

Well-known member
Het is toch een soort van een prijs. Daar kan je een mooie huldiging aan koppelen als je 'm wint 👍🏻
 

JMD

Well-known member
Volgens de Telegraaf bekijkt Ajax al waar ze eventueel de playoffs spelen. Er zoude drie opties zijn: De Toekomst, een locatie elders of de wedstrijd omdraaien.
Ik las laatst ergens het gerucht dat Ajax in de seizoenkaartprijs ook evt playoffs heeft meegerekend, dus dat seizoenkaarthouders gratis naar dat duel mogen. Als dat zo is dan zou het een dubbel probleem worden, want dan moet Ajax 45.000 m/v kwijt, en dat pas nergens, dus dan moet je de anderen (die niet kunnen) compenseren...

De Toekomst lijkt me overigens af te vallen, dat is (net als de Herdgang bij PSV) leuk voor het Jongteam, en voor een oefenpot van Ajax1, maar niet voor zo'n duel (zeker niet met deze belangen).
Locatie elders ben ik benieuwd welke club/welke burgemeester Ajax wil ontvangen. Je zal dan qua stadion toch echt richting Kuip, Philips, Grolsch Veste of Galgenwaard ofzo moeten. Denk niet een burgemeester van 1 van die steden daarom staan te springen.
Omdraaien lijkt me dan het makkelijkst te regelen
 

Abubakari

Well-known member
Omdraaien lijkt me dan het makkelijkst te regelen
Vijfde worden lijkt mij minder makkelijk te regelen (hoewel, na Twente thuis krijg je alleen nog thuis Almere City en Excelsior en uit Volendam en Vitesse. Een compleet Ajax zou daar ook best 12 punten uit kunnen pakken, al zal het zelfvertrouwen wel weer laag zijn), maar wel nog steeds de beste oplossing.
 
Bovenaan