Ajax Nieuwstopic

SanMark.

Well-known member
Maar in hoever is dat realistisch ?

Zulke bedragen schadevergoeding zijn volgens mij nog nooit betaald in Nederland.
 

JMD

Well-known member
Maar in hoever is dat realistisch ?

Zulke bedragen schadevergoeding zijn volgens mij nog nooit betaald in Nederland.
Dat is denk ik idd het grootste probleem. Als je het kale sommetje maakt klopt hetgeen Eef en Atreides zeggen, en daar zal de familie zich ook op beroepen. Ajax kan zich echter ook beroepen op wat jij zegt, dat dit niet realistisch is...

Er is (gelukkig) geen precedent in deze, en laten we ook hopen dat dit nooit meer voorkomt.

(Ben nog steeds wel benieuwd of je als club hiervoor verzekerd bent. Want stel dat dit bij een FC Den Bosch gebeurd was dan was dat het einde van de club geweest. Tuurlijk komt een Den Bosch-speler niet aan die 2,5 miljoen p/j, maar die medische kosten zijn precies hetzelfde)
 

gevegt

Well-known member
Dat is denk ik idd het grootste probleem. Als je het kale sommetje maakt klopt hetgeen Eef en Atreides zeggen, en daar zal de familie zich ook op beroepen. Ajax kan zich echter ook beroepen op wat jij zegt, dat dit niet realistisch is...

Er is (gelukkig) geen precedent in deze, en laten we ook hopen dat dit nooit meer voorkomt.

(Ben nog steeds wel benieuwd of je als club hiervoor verzekerd bent. Want stel dat dit bij een FC Den Bosch gebeurd was dan was dat het einde van de club geweest. Tuurlijk komt een Den Bosch-speler niet aan die 2,5 miljoen p/j, maar die medische kosten zijn precies hetzelfde)
Je hebt ze gesproken?
 

SanMark.

Well-known member
Dat is denk ik idd het grootste probleem. Als je het kale sommetje maakt klopt hetgeen Eef en Atreides zeggen, en daar zal de familie zich ook op beroepen. Ajax kan zich echter ook beroepen op wat jij zegt, dat dit niet realistisch is...

Er is (gelukkig) geen precedent in deze, en laten we ook hopen dat dit nooit meer voorkomt.

(Ben nog steeds wel benieuwd of je als club hiervoor verzekerd bent. Want stel dat dit bij een FC Den Bosch gebeurd was dan was dat het einde van de club geweest. Tuurlijk komt een Den Bosch-speler niet aan die 2,5 miljoen p/j, maar die medische kosten zijn precies hetzelfde)
en wat te denken van ziekenhuizen.
 

Maasveld

Well-known member
Dat is denk ik idd het grootste probleem. Als je het kale sommetje maakt klopt hetgeen Eef en Atreides zeggen, en daar zal de familie zich ook op beroepen. Ajax kan zich echter ook beroepen op wat jij zegt, dat dit niet realistisch is...

Er is (gelukkig) geen precedent in deze, en laten we ook hopen dat dit nooit meer voorkomt.

(Ben nog steeds wel benieuwd of je als club hiervoor verzekerd bent. Want stel dat dit bij een FC Den Bosch gebeurd was dan was dat het einde van de club geweest. Tuurlijk komt een Den Bosch-speler niet aan die 2,5 miljoen p/j, maar die medische kosten zijn precies hetzelfde)
Als Ajax hiervoor verzekerd was, waren ze geen gesprekspartner geweest lijkt me.
 

gevegt

Well-known member
Als Ajax hiervoor verzekerd was, waren ze geen gesprekspartner geweest lijkt me.
Het lijkt me niet dat een verzekering van een voetbalclub ook na het aflopen van een contract nog tot in lengte van dagen een bedrag wil betalen over een fictieve carrière.
 

Atreides

Well-known member
Maar in hoever is dat realistisch ?

Zulke bedragen schadevergoeding zijn volgens mij nog nooit betaald in Nederland.

Als de familie Nouri vindt dat het realistisch is en Ajax vindt het niet realistisch heb je dus de bron van een conflict te pakken.

Ajax heeft het contract van Nouri gerespecteerd (ondanks niet kunnen leveren), heeft betaald voor een nieuwe woning en lijkt zelfs te willen betalen voor een inkomen tot pensioenleeftijd.

Maar de familie Nouri lijkt op basis van dit Volkskrant artikel veel meer te willen.
 

Batigoal

Well-known member
Jammer hoe het loopt, maar erg moeilijke en gevoelige zaak. De familie lijkt te anticiperen op een misgelopen glansrijke topcarrière van Nouri. Dat lijkt me, ondanks dat het een zeer getalenteerde voetballer was, moeilijk hard te maken tegenover een rechter.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik kan me sowieso niet zo goed voorstellen dat een rechter in Nederland over gaat tot een schadevergoeding van tientallen miljoenen Euro's maar ok, we weten de bedragen niet.
Stel dat het om 10 miljoen gaat dat de familie zou willen dan moet Ajax dit gewoon moeten betalen. Ik ben alleen bang dat het om een veelvoud van dit bedrag gaat, sowieso erg jammer dit.
 

JMD

Well-known member
Het lijkt me niet dat een verzekering van een voetbalclub ook na het aflopen van een contract nog tot in lengte van dagen een bedrag wil betalen over een fictieve carrière.
Volgens mij is het zo dat als jij een ongeluk veroorzaakt waardoor het slachtoffer blijvend invalide is, dat jij daar dan voor de rest van het leven van het slachtoffer aan mee moet betalen (dat doet je verzekering, en die keren dat vaak als 1 bedrag uit). Denk dat dat hier wel mee te vergelijken is. Heeft niks met contract te maken.
 

Atreides

Well-known member
Volgens mij is het zo dat als jij een ongeluk veroorzaakt waardoor het slachtoffer blijvend invalide is, dat jij daar dan voor de rest van het leven van het slachtoffer aan mee moet betalen (dat doet je verzekering, en die keren dat vaak als 1 bedrag uit). Denk dat dat hier wel mee te vergelijken is. Heeft niks met contract te maken.

Verzekeringstechnisch klopt het wat je zegt.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Volgens mij is het zo dat als jij een ongeluk veroorzaakt waardoor het slachtoffer blijvend invalide is, dat jij daar dan voor de rest van het leven van het slachtoffer aan mee moet betalen (dat doet je verzekering, en die keren dat vaak als 1 bedrag uit). Denk dat dat hier wel mee te vergelijken is. Heeft niks met contract te maken.
Heeft Ajax Nouri dan hersendood gemaakt?
 

Atreides

Well-known member
Heeft Ajax Nouri dan hersendood gemaakt?

Ajax heeft aansprakelijkheid erkend voor het onvoldoende handelen omtrent dit voorval.

Iemand is ook aansprakelijk als zijn zoontje voor zijn neus verdrinkt en hijgeen actie onderneemt (wat dus nog betekent dat hij zijn zoontje zou hebben verdronken)
 

Eef de Kip

Well-known member
Volgens mij is dat nou juist het punt, Ajax heeft erkend dat het anders had gemoeten. Ik vraag me alleen af of Nouri het dan wel - op een acceptabele manier - had overleefd. Had hij überhaupt nog kunnen voetballen of was het 1 van de beste voetballers ter wereld geworden. Ergens daar tussenin zullen ze elkaar moeten vinden.
 

Atreides

Well-known member
Nobel, maar de beelden laten wat anders zien? Er is op het veld alles aan gedaan heb ik het idee.

Ze hebben hun best gedaan en hard gewerkt. Zoveel is duidelijk. Alleen van een medicus mag net wat meer verwacht worden.

Goede info:

'
Lange tijd waren wij als directie, maar ook onze medische staf, ervan overtuigd dat Abdelhak de best mogelijke zorg kreeg op het veld. Als daar dan door toonaangevende cardiologen, na grondige bestudering van de omstandigheden, anders tegenaan wordt gekeken, komt dat hard aan. Ook al hebben wij zelf op deze third opinion aangedrongen.'

De cardiologen Douwe Atsma en Martin Schalij deden die third opinion voor Ajax en kwamen tot een duidelijk oordeel. Van der Sar: 'De bevindingen van de cardiologen over de handelingen op het veld zijn helder:
1. Men was onvoldoende gericht op het meten van de hartslag, de circulatie en een eventuele reanimatie, en had lange tijd focus op het vrijmaken van de ademweg van Abdelhak.
2. De aanwezige defibrillator had eerder ingezet moeten worden om zodoende een beter beeld van de situatie te krijgen.
3. De behandelaars hadden, na het vrijmaken van de ademweg een moment van reflectie moeten inlassen omdat de situatie niet verbeterde.'

'De cardiologen vonden het verder niet aannemelijk dat na het ineenzakken van Abdelhak daadwerkelijk nog enige tijd sprake was van een effectieve bloedcirculatie. Als de defibrillator wel was ingezet was dit gebleken en had men toen al met de reanimatie kunnen beginnen. Als dat gedaan was, was Abdelhak er mogelijk beter uitgekomen. Dat laatste is geen zekerheid, maar het is wel mogelijk.'

Laatste onderstreepte passage is ook essentieel voor de arbitrage zaak lijkt me. Er is simpelweg een serieuze kans dat Nouri zelfs met de optimale ondersteuning (althans zo lees ik het) nog een kas plantje zou zijn geworden.
 

Maasveld

Well-known member
Jammer hoe het loopt, maar erg moeilijke en gevoelige zaak. De familie lijkt te anticiperen op een misgelopen glansrijke topcarrière van Nouri. Dat lijkt me, ondanks dat het een zeer getalenteerde voetballer was, moeilijk hard te maken tegenover een rechter.
Ik denk dat het voor de familie Nouri nog wel eens heel teleurstellend zal kunnen gaan uitpakken.
 

Janssen

Well-known member
Ik vind het veel zeggen over de familie dat ze hier tot het uiterste extreme gaatje willen gaan en hoop dat ze heel erg gelukkig worden van al dat geld.
 
Bovenaan