Ajax Nieuwstopic

De Groene Scout

Well-known member
Mooi voorbeeld van een #metoo discussie in de doofpot stoppen:

Ajax neemt per 1 juli afscheid van operationeel directeur Rutger Arisz. Hij heeft de Raad van Commissarissen (RvC) gevraagd om te mogen vertrekken en die is akkoord gegaan met zijn afscheid. De reden van zijn vertrek is niet bekend gemaakt door de Amsterdammers "De heer Arisz heeft sinds zijn aanstelling meerdere complexe dossiers aangevat en resultaat geboekt. Daarnaast heeft hij leiding gegeven aan afdelingen die ondersteunend zijn aan voetbal. Daar zijn wij hem dankbaar voor", aldus RvC-voorzitter Leen Meijaard. "Zijn werkzaamheden worden, in elk geval voorlopig, verdeeld onder de overige vier directieleden." Volgens De Telegraaf zou Arisz onder vuur liggen en is hij zelfs op non-actief gezet door Ajax, maar wordt dat op andere wijze gecommuniceerd.

Zelf denkt Arisz een goede timing te hebben gekozen voor zijn vertrek. "De toekomst van de club is ook veelbelovend. Ik heb de afgelopen jaren bijgedragen aan de verdere professionalisering van de organisatie en een strategie neergelegd als stevige basis waarop verder kan worden gebouwd. De afgelopen jaren heb ik veel mooie momenten van onze club van dichtbij meegemaakt. Ik ben trots en vereerd aan de hoogtepunten te hebben mogen bijdragen en de dieptepunten te helpen kunnen verzachten."

Hoewel hij niet nadrukkelijk zegt wat hij gaat doen of dat hij is weggestuurd, laat hij wel doorschemeren dat er iets anders op zijn pad komt. "Het is nu voor mij een logisch moment om het stokje over te dragen en een nieuwe stap in mijn carri?re te maken", aldus Arisz.
 

Janssen

Well-known member
"De ongewenste intimiteit bestond eruit dat Arisz diverse personen in het gezelschap van een Ajax-sponsor en -businessclubleden ‘optilde met een worstelgreep, die pijnlijk en niet plezierig was’.

Tilde hij ze allemaal gelijktijdig op of om de beurt? En waarom sloeg niemand hem op zijn neus?
 

Hankie

Well-known member
"De ongewenste intimiteit bestond eruit dat Arisz diverse personen in het gezelschap van een Ajax-sponsor en -businessclubleden ‘optilde met een worstelgreep, die pijnlijk en niet plezierig was’.

Tilde hij ze allemaal gelijktijdig op of om de beurt? En waarom sloeg niemand hem op zijn neus?

Het erge is dat het ene ongewenste intimiteit blijkt te zijn. Ik denk dat Marc er niet van was gediend om hem als kleintje weer op te tillen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Welke doofpot bedoel je?

Persbericht op de website:

Rutger Arisz vertrekt bij Ajax

Operationeel directeur Rutger Arisz heeft besloten om per 1 juli 2019 bij Ajax te vertrekken. Dit heeft hij de Raad van Commissarissen (RvC) recent laten weten. De RvC heeft na goed overleg hiermee ingestemd. Arisz was sinds december 2016 in dienst van Ajax.

RvC-voorzitter Leen Meijaard: “De heer Arisz heeft sinds zijn aanstelling meerdere complexe dossiers aangevat en resultaat geboekt. Daarnaast heeft hij leiding gegeven aan afdelingen die ondersteunend zijn aan voetbal. Daar zijn wij hem dankbaar voor. Zijn werkzaamheden worden, in elk geval voorlopig, verdeeld onder de overige vier directieleden. Wij wensen hem succes in zijn verdere loopbaan.”

Rutger Arisz: “Mijn vertrek bij Ajax komt op een moment dat het goed gaat met onze club. De toekomst van de club is ook veelbelovend. Ik heb de afgelopen jaren bijgedragen aan de verdere professionalisering van de organisatie en een strategie neergelegd als stevige basis waarop verder kan worden gebouwd. De afgelopen jaren heb ik veel mooie momenten van onze club van dichtbij meegemaakt. Ik ben trots en vereerd aan de hoogtepunten te hebben mogen bijdragen en de dieptepunten te helpen kunnen verzachten. Het is nu voor mij een logisch moment om het stokje over te dragen en een nieuwe stap in mijn carri?re te maken. Ik wens Ajax het allerbeste.“
 

Batigoal

Well-known member
Ajax zwaait Frenkie op een toffe manier uit:

D-siVsbXoAAEECM.jpg


D-siWPzXYAEbIjA.jpg
 

Unregistere

Well-known member
Dusan Tadic heeft bijgetekend bij Ajax. Hij staat nu tot medio 2023 onder contract in Amsterdam, een jaartje langer dus.

Officieel zelfs een verlenging tot medio 2026, maar het is de bedoeling dat hij in 2023 stopt als voetballer en daarna wordt opgenomen in de staf. Geinig!
 

Pascallovic

Well-known member
Prima nieuws.:duim:

Of hij als trainer uit de verf gaat komen is nog afwachten, maar mooi dat we hem als speler nog een tijdje hebben en hij zich dus echt in Nederland wil gaan gaan settelen ondanks interesse vanuit onder andere China.
 

ALenstra

Well-known member
Volgens de Sunday Mirror zou Manchester United gesprekken voeren met Edwin vd Sar. Ze willen hem de functie director of football aanbieden.
 
Bovenaan