Ajax Nieuwstopic

Eef de Kip

Well-known member
Precies, dit was dus gewoon een hele goede generale en perfect om te oefenen voor de hulpdiensten. Sowieso een uitstekende sfeer.
 

Unregistere

Well-known member
Slecht nieuws voor Ajax. Hakim Ziyech mist sowieso de duels met Spakenburg, FC Groningen, PSV en FC Utrecht, maar mogelijk ook de eerste wedstrijd tegen Getafe.
 

Unregistere

Well-known member
Heel slecht nieuws, maar daarom hebben we Rio Babel erbij, zodat we nog wat kunnen schuiven.

Stel dat jij Erik bent. Hoe zou je dit oplossen? Tadic op 10? Promes? Van de Beek? Of toch Marin er in?

Of moeten de Amsterdammers toch nog als de sodemieter de markt op, zoals op Twitter door veel fans wordt geopperd?
 

Batigoal

Well-known member
Stel dat jij Erik bent. Hoe zou je dit oplossen? Tadic op 10? Promes? Van de Beek? Of toch Marin er in?

Of moeten de Amsterdammers toch nog als de sodemieter de markt op, zoals op Twitter door veel fans wordt geopperd?

Gewoon voor het gevoel zou het wel lekker zijn om een Zuid-Amerikaanse aanvaller te kopen voor €25 miljoen. Gewoon omdat het kan.
 

Batigoal

Well-known member
Alleen Reinier kan niet meer geloof ik. Die gaat naar Real Madrid.

Ajax zou eigenlijk als nieuwe aanvaller Adam Hlozek moeten halen. Op zijn 17e al sterspeler van Sparta Praag. Dat zou nou een typische Ajax-aankoop zijn, om hem nu te halen vlak voordat de hele wereldtop achter hem aan zit.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik zou alleen Getafe erg zonde vinden als Ziyech er niet bij zou zijn. EL vind ik toch wel belangrijk om ver te komen maar goed, het is helemaal niet zeker dat hij zo lang is uitgeschakeld.
 

Pascallovic

Well-known member
Nadeel van die AVG. Meelevende supporters blijven in onzekerheid achter over de ernst en duur van blessures.
Dit heeft niks met de AVG te maken. Ze zijn juist transparant met de melding dat ie een scheurtje in de kuitspier heeft. Echter is het bij zo'n blessure gewoon lastig voorspellen hoe snel je herstelt. Het kan in 4 weken in orde zijn, maar soms duurt het 6 weken. Dat is dan net het verschil of ie Getafe nu wel of niet haalt.
 

Unregistere

Well-known member
Siem de Jong laat zich meteen zien als serieuze optie om Ziyech te vervangen, las ik vanochtend in het AD:

Daarbij liet vooral Siem de Jong zich van een uitstekende kant zien. De ervaren middenvelder beleefde een sterk trainingskamp in Qatar en liet ook tegen Spakenburg zien in prima vorm te verkeren. In de eerste helft was de aanvallende middenvelder goed voor de perfecte hattrick, door in één helft met zowel links, rechts als met het hoofd te scoren.

Met zijn spel en scorend vermogen klopt De Jong nadrukkelijk op de deur van Ten Hag. De trainer heeft veel opties om het tijdelijke gemis van Ziyech in te vullen. Dat kan met een middenvelder als De Jong of Jurgen Ekkelenkamp op de plek van de Marokkaan, maar ook door te schuiven in zijn elftal, waardoor elders weer een plek vrij komt. De concurrentiestrijd zal groot zijn en meerdere spelers lieten zich tegen Spakenburg op een positieve manier zien.
 

Eef de Kip

Well-known member
hhmmm, beetje waan van de dag dit. Volgens mij kunnen we in alle eerlijkheid vaststellen dat het verschil tussen Siem en Ziyech behoorlijk groot is.
 

Pascallovic

Well-known member
Compleet ander type ook. Als je Ziyech 1 op 1 inwisselt voor de Jong ga je een heel ander spelletje spelen. Gisteren vulde Eiting het op een andere positie goed in door de ballen die Ziyech normaal gesproken geeft proberen te produceren. Dan heb je een extra man voor de goal (Siem) die voor de doelpunten kan zorgen.
 

Abubakari

Well-known member
[h=1]Álvarez hoopt snel op goed nieuws van Immigratiedienst[/h]
Edson Álvarez hoopt dat de IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst) snel goed nieuws heeft over zijn vriendin en pas geboren (oktober 2019) dochtertje. De Mexicaan is vanwege de Nederlandse regelgeving al sinds 5 december alleen in Nederland en dat is behoorlijk moeilijk voor de Mexicaan, zo vertelt hij in De Telegraaf.

In Nederland is er namelijk de regel dat ongehuwde buitenlandse stellen pas kunnen worden herenigd als man en vrouw 21 jaar zijn. Deze regel is bedoeld om misbruik van het vergunningen- en uitkeringsstelsel tegen te gaan, maar logischerwijs niet voor voetballers van Ajax die genoeg verdienen om hun eigen onderhoud te voorzien. Zodoende hoopt Álvarez dat zijn vriendin en dochter snel weer naar Nederland mogen komen. 'De mensen hier weten niet hoe moeilijk het voor een jonge jongen is om zó ver van huis zonder familie te moeten zijn. Latino’s hebben over het algemeen een warme familieband en mijn familie is mijn alles. Ik wil mijn vrouw en kindje hier. Mijn ploeggenoten van Ajax merken dat en geven me ontzettend veel steun.'

Álvarez maakt bij Ajax amper minuten en dat maakt hem extra ongelukkig. Als bankzitter kun je normaal thuis steun vinden, maar dat geldt niet voor de Mexicaan. 'Nu maak ik de deur open van een donker en koud huis. De teleurstelling over mijn reserverol kan ik moeilijk verwerken als ik bij thuiskomst elke dag weer met de afwezigheid van Sofia en Valentina word geconfronteerd.'


Stelletje burocraten met hun regeltje is regeltje. Mede oorzaak dat het er nog niet uitkomt bij Alvarez denk ik.
 

Pascallovic

Well-known member
Daley Blind is terug in de wedstrijdselectie. Goed nieuws. Neem tenmnste aan dat ze deze stap niet te vroeg nemen.:duim:
 
Bovenaan