Ajax Nieuwstopic

Atreides

Well-known member
Hoffenheim strikt Ajax-assistent Schreuder als nieuwe hoofdtrainer
13.01 uur
27

Hoffenheim strikt Ajax-assistent Schreuder als nieuwe hoofdtrainer

Alfred Schreuder vertrekt na dit seizoen bij Ajax. De assistent van Erik ten Hag wordt de verrassende nieuwe hoofdtrainer van 1899 Hoffenheim en wordt op zijn beurt opgevolgd door Christian Poulsen.

Ex-middenvelder Schreuder was tussen 2015 en januari 2018 al assistent bij de Duitse club, waar hij samenwerkte met de jonge trainer Julian Nagelsmann. Toen bekend werd dat laatstgenoemde na dit seizoen de overstap maakt naar RB Leipzig, werd direct gespeculeerd over de toekomst van Schreuder, die ruim veertien maanden geleden met Ten Hag mee kwam naar Amsterdam.

Daarbij ging het overigens vooral over een baan in Leipzig, want Duitse media schreven over het feit dat Nagelsmann zijn Nederlandse ex-collega wederom aan zijn staf zou willen toevoegen. Nu heeft dat verhaal dus een andere wending gekregen, want Hoffenheim heeft Schreuder juist aangesteld als opvolger van Nagelsmann. 'Alfred heeft al in Bundesliga gewerkt en kan daar deze zomer als hoofdtrainer aan de slag. Dat wil hij heel graag en wij hebben besloten daar niet voor te gaan liggen', zo laat directeur voetbalzaken Marc Overmars weten.

Ajax heeft ook direct een opvolger voor Schreuder gepresenteerd. Poulsen (die tussen 2012 en 2014 voor Ajax speelde) heeft een contract voor twee seizoenen ondertekend in Amsterdam. Sinds september liep hij een aantal maanden stage bij de staf van Ajax 1. Afgelopen jaar heeft de Deense ex-middenvelder, die ook bij onder meer Schalke 04, Liverpool en Juventus speelde, zijn trainersdiploma gehaald.

Waar Alfred Schreuder vertrekt, zal Christian Poulsen worden toegevoegd aan de technische staf. De Deen, die dit seizoen enkele maanden stage liep in de technische staf, tekent een contract voor twee jaar bij Ajax. #Ajax
— Freek Jansen (@FreekJansenVI) March 19, 2019

Eerder dit seizoen was Al-Jazira na vertrek Marcel Keizer concreet voor Alfred Schreuder. Ook Red Bull Leipzig was in de markt, waar de nieuwe trainer Julian Nagelsmann dolgraag Schreuder als assistent wilde meenemen. Maar de keuze valt op hoofdtrainerschap Hoffenheim. #Ajax
— Freek Jansen (@FreekJansenVI) March 19, 2019

Jammer. Maar terecht dat ze hem laten gaan. Hoffenheim is toch wel een naam. Verder lekker de contacten warm houden. ETH blijft niet eeuwig hoofdtrainer.

Wat betreft Poulsen een interessante keuze. Mist de echte ervaring als trainer, maar voegde destijds met zijn mentaliteit echt wat toe. Met Juve, Sevilla, Schalke 04, Liverpool ook voor prachtige clubs gespeeld en bijna honderd interlands. En als ??n van de weinige spelers uitgekomen in de vijf beste competities.
 

JMD

Well-known member
Als je een goede en ervaren hoofdtrainer hebt kan een assistent best iemand zonder ervaring zijn, zeker als diegene een flinke spelerscarriere gehad heeft.
 

Batigoal

Well-known member
Na Marc Overmars is er met de verlenging van het contract van hoofd jeugdopleidingen Said Ouaali nog een belangrijke pion binnenboord gehouden. Dat is goed nieuws.
 

Batigoal

Well-known member
Ajax onderzoekt weer de mogelijkheden om een samenwerkingsverband met FC Barcelona te starten. Jean-Clair Todibo werd al genoemd in de transfersoap van De Ligt, maar dan worden er meer talenten bij Ajax gestald. Dat zou echt een brevet van onvermogen zijn. Kan me voorstellen dat je gezien de historie en speelstijl nauwe banden houdt met Bar?a, maar niet als opleidingsinstituut. De rits Spaanse spelers die het eerste decennium van 2000 bij ons speelden was ook geen succes.
 

Atreides

Well-known member
Ajax onderzoekt weer de mogelijkheden om een samenwerkingsverband met FC Barcelona te starten. Jean-Clair Todibo werd al genoemd in de transfersoap van De Ligt, maar dan worden er meer talenten bij Ajax gestald. Dat zou echt een brevet van onvermogen zijn. Kan me voorstellen dat je gezien de historie en speelstijl nauwe banden houdt met Bar?a, maar niet als opleidingsinstituut. De rits Spaanse spelers die het eerste decennium van 2000 bij ons speelden was ook geen succes.

Als je ze daadwerkelijk koopt (o.i.d.) kan het nog wel interessant zijn. Spanjolen in de jaren 2000 waren de status talent al een tijdje kwijt.

Kijk ook even naar Alex (PSV) en Giudetti (Feyenoord) of naar Onana. Barca is nog steeds een magneet voor talenten.

Verder wel met je eens dat je niet aan huurlingen moet beginnen tenzij er een uitzonderlijke situatie is (te weinig geld, gat dat je tijdelijk moet opvullen in je selectie maar waar volgend jaar je talenten w?l op niveau zitten).
 

Pascallovic

Well-known member
Als je ze daadwerkelijk koopt (o.i.d.) kan het nog wel interessant zijn. Spanjolen in de jaren 2000 waren de status talent al een tijdje kwijt.

Kijk ook even naar Alex (PSV) en Giudetti (Feyenoord) of naar Onana. Barca is nog steeds een magneet voor talenten.

Verder wel met je eens dat je niet aan huurlingen moet beginnen tenzij er een uitzonderlijke situatie is (te weinig geld, gat dat je tijdelijk moet opvullen in je selectie maar waar volgend jaar je talenten w?l op niveau zitten).
Zelfs als je die talenten zou kopen is het niet interessant. Dan krijg je er namelijk automatisch terugkoopregelingen bij. Zo gaat dat namelijk in Spanje bij Real en Barca. Wij doen als het ware het opleiden voor Barca en krijgen daar een lagere transfersom voor als we de speler uiteindelijk hebben opgeleid tot een niveau wat Barca acceptabel vindt. Met huurlingen krijg je spelers die vooral met hun hoofd bij Barca zitten, want daar willen ze spelen. Gemakzucht ligt op de loer, want Ajax speelt maar Eredivisie. Ik zou het zeker niet doen als ik Ajax was. Op dit moment kan Ajax ook op eigen kracht aan talent komen, daar heb je Barca niet voor nodig. Los van het feit dat er al jaren weinig bijzonders vanuit de jeugd daar doorkomt.
 

Atreides

Well-known member
Zelfs als je die talenten zou kopen is het niet interessant. Dan krijg je er namelijk automatisch terugkoopregelingen bij. Zo gaat dat namelijk in Spanje bij Real en Barca. Wij doen als het ware het opleiden voor Barca en krijgen daar een lagere transfersom voor als we de speler uiteindelijk hebben opgeleid tot een niveau wat Barca acceptabel vindt. Met huurlingen krijg je spelers die vooral met hun hoofd bij Barca zitten, want daar willen ze spelen. Gemakzucht ligt op de loer, want Ajax speelt maar Eredivisie. Ik zou het zeker niet doen als ik Ajax was. Op dit moment kan Ajax ook op eigen kracht aan talent komen, daar heb je Barca niet voor nodig. Los van het feit dat er al jaren weinig bijzonders vanuit de jeugd daar doorkomt.

Interessante gedachte. Ik heb zelf niet zo het idee dat Onana, Alex en Giudetti met name bij hun gedachten elders zaten.

Volledig eigen kracht is wel ideaal. Maar ik ben heel benieuwd hoe de scouting van Ajax stand houdt. Buiten Behalve onze Scandinavische pareltjes is de instroom nooit constant geweest als buiten de Benelux. Is wat dat betreft ook pijnlijk dat we uit grote voetballanden als Brazili?, Argentini? en Colombia niet iets beters hebben weten te halen dan de zeer recente Nico, Neres (gelijk met Maxwell) en Sanchez.

Kanu en Finidi waren gelukstreffers, net als Maxwell en Trabelsi. Ik ben heel benieuwd of we met al die weggeroofd scouts van Groningen, PSV en Anderlecht nu wel de klik kunnen maken. Het tussenrapport is w?l prima.
 

Pascallovic

Well-known member
Interessante gedachte. Ik heb zelf niet zo het idee dat Onana, Alex en Giudetti met name bij hun gedachten elders zaten.

Volledig eigen kracht is wel ideaal. Maar ik ben heel benieuwd hoe de scouting van Ajax stand houdt. Buiten Behalve onze Scandinavische pareltjes is de instroom nooit constant geweest als buiten de Benelux. Is wat dat betreft ook pijnlijk dat we uit grote voetballanden als Brazili?, Argentini? en Colombia niet iets beters hebben weten te halen dan de zeer recente Nico, Neres (gelijk met Maxwell) en Sanchez.

Kanu en Finidi waren gelukstreffers, net als Maxwell en Trabelsi. Ik ben heel benieuwd of we met al die weggeroofd scouts van Groningen, PSV en Anderlecht nu wel de klik kunnen maken. Het tussenrapport is w?l prima.
Guidetti heeft 1 leuk jaar bij Feyenoord gehad en kwijnt voor de rest weg in de vergetelheid. Was na 1 jaar ook gewoon weg bij Feyenoord. Lijkt mij geen succesverhaal. Onana hebben we gekocht zonder samenwerking of ook zonder ook maar enig overleg met Barca en men was 'not amused' dat hij vertrok. Hij is nooit gehuurd en er is geen terugkoopclausule in het spel. Totaal onvergelijkbaar met Guidetti. Alex is weer een compleet ander verhaal, want die is door PSV gekocht met het geld van Chelsea. Wij hebben geen financiele hulp van Barca nodig om spelers te halen. Voor de rest vergeet je natuurlijk een hele sloot aan spelers die nooit iets hebben toegevoegd in de Eredivisie toen zij vanuit clubs als City, Chelsea en Real werden verhuurd aan clubs uit de Eredivisie.
 

Atreides

Well-known member
Guidetti heeft 1 leuk jaar bij Feyenoord gehad en kwijnt voor de rest weg in de vergetelheid. Was na 1 jaar ook gewoon weg bij Feyenoord. Lijkt mij geen succesverhaal.

Heeft ene prima CV.

Onana hebben we gekocht zonder samenwerking of ook zonder ook maar enig overleg met Barca en men was 'not amused' dat hij vertrok. Hij is nooit gehuurd en er is geen terugkoopclausule in het spel. Totaal onvergelijkbaar met Guidetti. Alex is weer een compleet ander verhaal, want die is door PSV gekocht met het geld van Chelsea. Wij hebben geen financiele hulp van Barca nodig om spelers te halen.

Ik zie dat je uit alle macht probeert te zien wat ni?t de overeenkomsten kunnen zijn. Zoals al eerder aangegeven denk ik dat samenwerken interessant kan zijn, niet meer en niet minder. Zelf opleiden i.c.m. zelf scouten heeft en had mijn voorkeur.

Voor de rest vergeet je natuurlijk een hele sloot aan spelers die nooit iets hebben toegevoegd in de Eredivisie toen zij vanuit clubs als City, Chelsea en Real werden verhuurd aan clubs uit de Eredivisie.

Het leeuwendeel is natuurlijk uberhaubt niet interessant voor Ajax.
 

Pascallovic

Well-known member
Heeft ene prima CV.
Het loopt qua doelpunten productie mooi af inderdaad. Dit seizoen toch wel 1 doelpunt gemaakt en vorig seizoen 3. Afgezakt van City, naar Feyenoord, Stoke City, Celtic om nu bij Alaves geen poot aan de grond te krijgen.

Ik zie dat je uit alle macht probeert te zien wat ni?t de overeenkomsten kunnen zijn. Zoals al eerder aangegeven denk ik dat samenwerken interessant kan zijn, niet meer en niet minder. Zelf opleiden i.c.m. zelf scouten heeft en had mijn voorkeur.
Ik zit gewoon niet op de troep en afdankertjes van Barcelona te wachten als we 200 miljoen op de bank hebben staan. Niks samenwerken. Zelfs toen we minder vermogend waren en Barca meer Ajax georienteerd was dan nu leverde de samenwerking helemaal niks op.

Het leeuwendeel is natuurlijk uberhaubt niet interessant voor Ajax.
En de spelers die wel interessant zijn komen niet.
 

Batigoal

Well-known member
Als je ze daadwerkelijk koopt (o.i.d.) kan het nog wel interessant zijn. Spanjolen in de jaren 2000 waren de status talent al een tijdje kwijt.

Het was dus iets later, maar ik bedoel natuurlijk jongens als Bojan, Cuenca, Oleguer enzo die weinig toegevoegde waarde hadden. Er zijn er maar weinig die echt buiten de boot vallen bij Bar?a 1 die er direct zullen staan. En dan ben ik nog optimistisch, want ik denk vooral dat ze de 18-jarigen van Bar?a B willen stallen. Bar?a B dat tegenwoordig trouwens geen goed track record meer heeft.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hoe succesvol is de Barcelona jeugd eigenlijk nog? Barcelona doet qua uitgaven weinig onder voor Real Madrid.
 

Atreides

Well-known member
Het was dus iets later, maar ik bedoel natuurlijk jongens als Bojan, Cuenca, Oleguer enzo die weinig toegevoegde waarde hadden. Er zijn er maar weinig die echt buiten de boot vallen bij Bar?a 1 die er direct zullen staan. En dan ben ik nog optimistisch,

Gabri was goed. Een paar waren redelijk (Oleguer, Roger als reserve en Bojan). Maar over de gehele linie heeft het qua potentieel te weinig gebracht. Als je de verwachte verdienpotentie (Neres, Sanchez en Nico zijn nu VEEL MEER waard dan waarvoor we ze kochten) meeneemt gewoon een niet productieve keuze periode geweest

want ik denk vooral dat ze de 18-jarigen van Bar?a B willen stallen. Bar?a B dat tegenwoordig trouwens geen goed track record meer heeft.

Dat is misschien leuk voor Excelsior ofzo.

Als je interpretatie juist is moeten we er vooral heel ver van weg blijven. Een spelers als Todibo (die genoemd wordt) kan dan w?l weer interessant zijn.
https://www.transfermarkt.com/jean-clair-todibo/profil/spieler/605184
 

Atreides

Well-known member
Op 10 maart maakte Ajax bekend dat er een akkoord was bereikt met Noussair Mazraoui over een nieuw contract. Maandag, daags na de gewonnen topper tegen PSV, heeft de rechtsback zijn handtekening gezet. Mazraoui ligt nu tot medio 2022 vast in Amsterdam.

Weer een keurige verlenging.
 

Unregistere

Well-known member
Ook Dani de Wit heeft zijn contract verlengd. Dat is toch niet zo'n bijzonder talent of onderschat ik hem dan?

Leek mij een mooie voor quizjes in de toekomst. Invaller bij de legendarische Real - Ajax, later vooral actief in de Keuken Kampioen Divisie.
 

Batigoal

Well-known member
Ook Dani de Wit heeft zijn contract verlengd. Dat is toch niet zo'n bijzonder talent of onderschat ik hem dan?

Leek mij een mooie voor quizjes in de toekomst. Invaller bij de legendarische Real - Ajax, later vooral actief in de Keuken Kampioen Divisie.

Vooral een harde werker, maar Ten Hag is wel gecharmeerd van hem geloof ik.

Ook het contract van Noa Lang is verlengd tot 2021.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ach het kan allemaal geen kwaad om ze rond te hebben lopen. Al zal ElSimao er wellicht anders over denken.
 
Bovenaan