Ik wilde het al niet vragen, maar wat gaan ze dan doen vanuit dat kantoor?
Ik wilde het al niet vragen, maar wat gaan ze dan doen vanuit dat kantoor?
Lijkt mij handig als Rutte alvast gaat lobbyen in Amsterdam om Ajax haar hoofdkantoor in Nederland te houden.
Ik wilde het al niet vragen, maar wat gaan ze dan doen vanuit dat kantoor?
Tientallen miljoenen binnen harken.
Wat een geldverspilling. Een kantoor zonder duidelijke opdracht in Amerika openen.
In New York is er voor de rest ook niet veel te doen natuurlijk dus dat kantoor zal een hoop volk trekken.
Ze zullen wel naar sponsordeals en marketing opties zoeken, maar daarvoor hoef je toch niet op die plek te zitten lijkt mij?Een winkel heeft dat potentieel natuurlijk wel. Al blijft de VS niet zo heel voetbalmaf en New York zeker niet.
Maar wat moeten mensen in een kantoor?
Voor de naamsbekendheid natuurlijk wel.Ze zullen wel naar sponsordeals en marketing opties zoeken, maar daarvoor hoef je toch niet op die plek te zitten lijkt mij?
Eens:Ze zullen wel naar sponsordeals en marketing opties zoeken, maar daarvoor hoef je toch niet op die plek te zitten lijkt mij?
En dat dan nog op de duurste plek in de VS.
Voor de naamsbekendheid natuurlijk wel.
Wellicht zelfs enkel voor de posters aan de gevel, zit er een andere partij die daadwerkelijk kantoor voert daar als onder huurder.Eens:
Goed punt.
Zorgen voor nieuwe inkomstenbronnen schijnbaar. Misschien gaan ze naar olie zoeken, wie zal het zeggen. Waarom dat kantoor precies daar nodig is vergeten ze er even bij te vermelden.
Sportmarketeer Marcel Beerthuizen: ‘Ajax kan alleen nog groeien in het buitenland. De tv-gelden liggen vast, de club heeft al grote sponsorcontracten in Nederland. Het verdienmodel is beperkt. Waar liggen je kansen in de toekomst? In Azi? heeft Ajax al grote sponsorcontracten gesloten en voetbalscholen opgericht in China. Amerika ontsluiten is een logische, volgende stap.’
Bob van Oosterhout, directeur van sportmarketingbureau Triple Double: ‘Ik vind het een briljante move. Stiekem Ajax is de rest van Nederland in commercieel opzicht al ontstegen. Ajax kijkt over de grenzen en durft groot te denken. Amerika is een ongekende groeimarkt. De Major Soccer League groeit als kool en wordt steeds sterker.
‘Je kunt Ajax het Klein Duimpje van Europa noemen als je het vergelijkt met Real Madrid, Barcelona of Manchester United. Maar Ajax is al decennia lang en wereldwijd bekend om het opleiden van talent. Het vermarkten van je expertise en reputatie als opleider in een land, waar ze zitten te springen om trainers die soccer kunnen ontwikkelen, kan veel opleveren.’