Ajax Nieuwstopic

Pascallovic

Well-known member
Ik wilde het al niet vragen, maar wat gaan ze dan doen vanuit dat kantoor?

Zorgen voor nieuwe inkomstenbronnen schijnbaar. Misschien gaan ze naar olie zoeken, wie zal het zeggen. Waarom dat kantoor precies daar nodig is vergeten ze er even bij te vermelden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lijkt mij handig als Rutte alvast gaat lobbyen in Amsterdam om Ajax haar hoofdkantoor in Nederland te houden.
 

Janssen

Well-known member
Ajax Nieuwstopic

In New York is er voor de rest ook niet veel te doen natuurlijk dus dat kantoor zal een hoop volk trekken.
 

Atreides

Well-known member
In New York is er voor de rest ook niet veel te doen natuurlijk dus dat kantoor zal een hoop volk trekken.

Een winkel heeft dat potentieel natuurlijk wel. Al blijft de VS niet zo heel voetbalmaf en New York zeker niet.

Maar wat moeten mensen in een kantoor?
 

Pascallovic

Well-known member
Een winkel heeft dat potentieel natuurlijk wel. Al blijft de VS niet zo heel voetbalmaf en New York zeker niet.

Maar wat moeten mensen in een kantoor?
Ze zullen wel naar sponsordeals en marketing opties zoeken, maar daarvoor hoef je toch niet op die plek te zitten lijkt mij?
 

Eef de Kip

Well-known member
Nou ja, ik ga er wel vanuit dat de directie bijdehand genoeg is om niet een half miljoen aan huur te betalen zonder dat daar iets tegenover staat
 

Abubakari

Well-known member
Zorgen voor nieuwe inkomstenbronnen schijnbaar. Misschien gaan ze naar olie zoeken, wie zal het zeggen. Waarom dat kantoor precies daar nodig is vergeten ze er even bij te vermelden.

https://www.volkskrant.nl/cs-b2d0a8a8

Ajax-directeur Geelen: ‘We willen onze naamsbekendheid vergroten en deals sluiten met commerci?le partijen, die allemaal in New York zitten. Vanuit die stad gaan we meerdere activiteiten organiseren, er is nu al veel vraag naar door Ajax georganiseerde voetbalkampen en clinics. Wij willen dit organiseren voor kinderen in Amerika. Maar dan moet je wel ter plekke zijn.’
 

Atreides

Well-known member
Sportmarketeer Marcel Beerthuizen: ‘Ajax kan alleen nog groeien in het buitenland. De tv-gelden liggen vast, de club heeft al grote sponsorcontracten in Nederland. Het verdienmodel is beperkt. Waar liggen je kansen in de toekomst? In Azi? heeft Ajax al grote sponsorcontracten gesloten en voetbalscholen opgericht in China. Amerika ontsluiten is een logische, volgende stap.’

Bob van Oosterhout, directeur van sportmarketingbureau Triple Double: ‘Ik vind het een briljante move. Stiekem Ajax is de rest van Nederland in commercieel opzicht al ontstegen. Ajax kijkt over de grenzen en durft groot te denken. Amerika is een ongekende groeimarkt. De Major Soccer League groeit als kool en wordt steeds sterker.

‘Je kunt Ajax het Klein Duimpje van Europa noemen als je het vergelijkt met Real Madrid, Barcelona of Manchester United. Maar Ajax is al decennia lang en wereldwijd bekend om het opleiden van talent. Het vermarkten van je expertise en reputatie als opleider in een land, waar ze zitten te springen om trainers die soccer kunnen ontwikkelen, kan veel opleveren.’

Klinkt goed en Abu bedankt!
 
Bovenaan