Ajax Nieuwstopic

gevegt

Well-known member
Even voor de kenners hier: hoelang heeft een Per Schuurs nodig om het Hollandsche School Voetbal van Ajax onder de knie te krijgen?
 

Janssen

Well-known member
Goeie vraag. Ik hoop vooral niet dat ze hem het verdedigen af gaan leren ten faveure van het voetbal.
 

Janssen

Well-known member
Naar verluid zijn ze daar wel al aardig mee op weg. Hoewel ik niet weet of dat ten faveure van het voetbal is.

Ik zie eigenlijk niks meer van de KK-divisie maar die flarden die ik gezien heb zijn niet best nee. Maar goed, je wist al op voorhand dat Ajax voor die jongen de verkeerde keuze is. Had lekkker nog een jaar moeten blijven, had-ie elke week Eredivisie kunnen voetballen.
 

Abubakari

Well-known member
Speciaal voor ElSimao:


FIFA-ratings: Ziyech hoogste in Ajax-selectie
(Bron: Ajax Showtime)

Hakim Ziyech heeft in FIFA 19 de hoogste rating gekregen namens Ajax. De middenvelder is door EA Sports beoordeeld met een rating van 82, zo is te lezen op Futhead. Hij wordt op de voet gevolgd door Matthijs de Ligt en Dusan Tadic, die beiden een rating van 80 hebben gekregen in het nieuwe spel.

Ook Nico Tagliafico, Daley Blind en David Neres kunnen met een rating van 79 tevreden zijn. In het spel zijn ook enkele Ajax-talenten opgenomen. Zij moeten het vooralsnog doen met een lagere rating.

Zie hieronder de ratings (op basis van Futhead):
Keepers:

Andr? Onana: 78
Kostas Lamprou: 73
Verdedigers:

Matthijs de Ligt: 80
Nico Tagliafico: 79
Daley Blind: 79
Jo?l Veltman: 76
Max W?ber: 73
Daley Sinkgraven: 72
Rasmus Kristensen: 70
Perr Schuurs: 70
Noussair Mazraoui: 70
Luis Orejuela: 67
Middenvelders:

Hakim Ziyech: 82
Dusan Tadic: 80
Frenkie de Jong: 77
Lasse Sch?ne: 76
Donny van de Beek: 76
Carel Eiting: 70
Dani de Wit: 66
Aanvallers:

David Neres: 79
Klaas-Jan Huntelaar: 77
Kasper Dolberg: 76
Zakaria Labyad: 76
Hassane Band?: 72
Dennis Johnsen: 69
Vaclav Cerny: 68
Kaj Sierhuis: 68
Noa Lang: 65
 

Max

Administrator
Forumleiding
De ElSimao van het begin van het seizoen had dus gelijk dat Eiting er geen kut van kan.
 

Abubakari

Well-known member
Hij paste zeg maar bij mijn gemoedstoestand na PSV-Ajax, dus in die zin klopt het. Maar het is inmiddels alweer de oude, niet te lang in het negatieve blijven hangen, dat laat ik liever aan anderen over.
 

Atreides

Well-known member
Amsterdammer Dilrosun vanuit het niets naar de top van de Bundesliga

Javair? Dilrosun. Schrijf de naam maar op. Zijn doorbraak bij Hertha BSC ging snel en wie de linksbenige aanvaller daar ziet spelen, weet dat Jong Oranje slechts een tussenstap zal zijn.

<Knip>

Na zijn entree tegen Schalke 04 op 2 september volgde zijn eerste goal tegen VfL Wolfsburg. En ook tegen Werder Bremen scoorde hij. Vanuit het niets naar de top. ,,Ik was 16 jaar en ik kreeg bij Ajax geen contract aangeboden’’, legt hij uit. ,,Waarom niet? Ik heb echt geen idee. Er kwam geen aanbieding. Vervolgens werd ik uitgenodigd door Chelsea en Manchester City. Die waren meteen concreet. Toen ik bij de laatste club op bezoek was, wist ik het meteen: daar wilde ik heen.
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/amsterdammer-dilrosun-vanuit-het-niets-naar-de-top-van-de-bundesliga~a4d41622/

Zeg me dat het niet waar is, godverdomme. Lopen onze bi-culturele pareltjes in de aanval een keer niet zelf weg, dwing je ze. Wat een ontzettend gepruts.

Ik weet niet wat het is, maar het lukt Ajax bijna nooit om goede aanvallers die iets van een dubbele cultuur hebben binnenboord te houden. Voor elke Babel die wel (min of meer) doorbreekt staan er minstens vier die elders een heel acceptabel niveau halen. :werder:
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan