Ajax Nieuwstopic

Max

Administrator
Forumleiding
Toen had Ajax toch een of andere interne regel dat ze vanaf hun zeventiende een contract kregen? Los daarvan zijn er ook genoeg weggelopen zonder dat het Ajax hun schuld is.
 

Atreides

Well-known member

Pascallovic

Well-known member
Volgens mij had het gewoon met een bepaald beleid te maken zoals Max dat ook al aangaf. Van dat beleid zijn ze inmiddels afgestapt. Vraag mij altijd af wat voor plan dit soort jongens dan willen. Je stroomt telkens door naar een hoger elftal en als je goed genoeg bent sla wat elftallen over, om uiteindelijk in het eerste terecht te komen. Een expliciete termijn is daarin ook niet te geven. Een Gravenberch is op zijn 16e al gedebuteerd, maar met een Nouri of Kluivert duurde het weer wat langer. Laat staan een Eiting die nu pas serieus bij de selectie zit.
 

ElSimao

Active member
Volgens mij had het gewoon met een bepaald beleid te maken zoals Max dat ook al aangaf. Van dat beleid zijn ze inmiddels afgestapt. Vraag mij altijd af wat voor plan dit soort jongens dan willen. Je stroomt telkens door naar een hoger elftal en als je goed genoeg bent sla wat elftallen over, om uiteindelijk in het eerste terecht te komen. Een expliciete termijn is daarin ook niet te geven. Een Gravenberch is op zijn 16e al gedebuteerd, maar met een Nouri of Kluivert duurde het weer wat langer. Laat staan een Eiting die nu pas serieus bij de selectie zit.

Ik denk dat in meeste gevallen er een andere club concreet is die een beter totaalpakket biedt (meer speeltijd en / of geld) en dat de speler daar voor kiest. Echter is het met alle hysterie rond het voetbal niet zo verstandig dat ze te melden aan de buitenwereld. dus verschuil je je achter plannen die zogenaamd niet aanwezig waren.
 

Batigoal

Well-known member
Als zo'n jongen op zijn 15e of 16e een rondleiding krijgt op een schitterend complex in Manchester of Londen, in de watten wordt gelegd, een handje mag schudden met trainer en spelers van het eerste, een mooi contract kan tekenen, dan is hij volgens mij al niet meer te behouden. Die gaat echt niet zwaar overpeinzen of zijn speelkansen over een paar jaar wel aanwezig zijn.
 

Atreides

Well-known member
De Ligt: “Op de goede weg om mijn contract op te waarderen”
Toby Verweij
5 november 2018

De Telegraaf

Ajax en Matthijs de Ligt zijn in gesprek over een opwaardering van zijn huidige verbintenis, meldt De Telegraaf. De 19-jarige aanvoerder zou daarmee tot de topverdieners van de Amsterdamse club gaan behoren.

De verdediger zelf bevestigt aan de ochtendkrant dat hij en de Nederlands recordkampioen al aan het onderhandelen zijn: “Ik heb heel goede gesprekken met Ajax gevoerd en we zijn op de goede weg om mijn contract op te waarderen”, aldus de Ajacied. Hakim Ziyech, Dusan Tadic en Daley Blind zijn nu de grootverdieners en De Ligt zou dus de vierde worden. De Ligt is tot medio 2021 verbonden aan Ajax. Aan die tijdsduur van het contract zou niets gaan veranderen.

De Atreides vind dat Overmars steeds beter bezig is, maar vraagt zich wel af waarom Overmars contracten loopt op te waarderen zonder te verlengen? Gratis geld zoals we met vbookie zeggen, maar hier wel echte pegels.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Om de boel gemotiveerd te houden, maar een jaartje bij laten teken zou niet onhandig zijn.
 

SanMark.

Well-known member
De Atreides vind dat Overmars steeds beter bezig is, maar vraagt zich wel af waarom Overmars contracten loopt op te waarderen zonder te verlengen? Gratis geld zoals we met vbookie zeggen, maar hier wel echte pegels.

Ik vermoed dat als je meer betaald dat je ook meer kan vragen bij een verkoop van de speler.
 

Atreides

Well-known member
Ajax opent kantoor in hartje Manhattan

Ajax blijft de grenzen verleggen. Na samenwerkingen met clubs in China, Japan, Australi? en Zuid-Afrika is Amerika de volgende stap. De club uit Amsterdam opent vandaag een kantoor in het hart van Manhattan, op Broadway in New York. Foto’s van spelers als Frenkie de Jong, Matthijs de Ligt, Dusan Tadic en Hakim Ziyech waren al te zien op de videowall op Times Square.
ANP 13-11-18, 07:54 Laatste update: 16:10

,,Om structureel te kunnen meedoen met de Europese (sub)top, moeten we voor nieuwe inkomstenbronnen zorgen. Daarvoor moeten we innovatief zijn en internationaal denken. Deze stap richting New York is daar een voorbeeld van’', zegt commercieel directeur Menno Geelen.

Ajax heeft al offici?le internationale samenwerkingen met Guangzhou in China, Sagan Tosu in Japan, Sydney FC in Australi? en is voor 51 procent eigenaar van Ajax Cape Town in Zuid-Afrika. Vanuit het nieuwe kantoor in New York wil Ajax meer Amerikaanse fans bereiken, de jeugd inspireren en bedrijven en clubs in de VS binden aan het Ajax-merk.

In januari zal de selectie van Ajax afreizen naar de VS, om daar deel te nemen aan de jubileumeditie van de Florida Cup. De club treft de Braziliaanse topclubs S?o Paulo FC en Flamengo. De wedstrijden zijn live te zien in meer dan 120 landen. ,,Voetbal wint steeds meer aan populariteit in de Verenigde Staten en Ajax is er al een bekende naam. Dat is voor ons aanleiding om die markt nader te onderzoeken. Het past in onze strategie om meer en meer buiten de eigen landsgrenzen te kijken’', aldus algemeen directeur Edwin van der Sar.
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ajax-opent-kantoor-in-hartje-manhattan~adea9a72/

Fijn dat miljoenen fans in New York alleen al - net als de rest van Amerika - nu n?g beter bedient worden.
 
Bovenaan