Ajax Nieuwstopic

PES5

Administrator
Forumleiding
Ajax gaat in Florida oefenen om miljoenen fans van Ajax in Noord- en Zuid-Amerika te bedienen, volgens Van der Sar.:heinz::heinz:
 

Atreides

Well-known member
Dat is een goede manier om je geld te investeren. Ook met het oog op toekomstige transfersommen.

Absoluut. Lijkt er ook op dat Neres na 2018/2019 een extra jaartje Ajax best ziet zitten (hij zal een vertrek ongetwijfeld ook prima vinden, maar het is mooi dat wachten op die hele vette vis ?f Ajax gewoon een goede opties is).

Wat dat betreft is het wel lekker dat van de vier grootste talenten er dit jaar drie hebben verlengd. Helaas heeft Kluivert zijn conclusies getrokken. Betekent zou mooi zijn als Overmars ook eens gaat babbelen met Onana, Eiting en de Mazraoui
 

Abubakari

Well-known member
Hoe lang is het geleden dat er bij een hoop Ajacieden totale wanhoop was omdat Onana, de Ligt, de Jong, Kluivert, Neres en Ziyech de club gingen verlaten onder andere omdat ze het niet zagen zitten onder ten Hag te moeten werken? Twee maanden?
 

Atreides

Well-known member
Hoe lang is het geleden dat er bij een hoop Ajacieden totale wanhoop was omdat Onana, de Ligt, de Jong, Kluivert, Neres en Ziyech de club gingen verlaten onder andere omdat ze het niet zagen zitten onder ten Hag te moeten werken? Twee maanden?

Afhankelijk van waar je kijkt 2- 4 maand, maar het is inderdaad verdomd kort geleden.

Het was vervelende kut-Telegraaf weer die er een hobby aan heeft om de club in de brand te steken met allerlei stookverhalen. Wat het nog erger maakte is dat Ten Hag een niet het ronkende Amsterdamse dialect had van Marcel Keizer, maar ??n of ander oosters accent. Dat diezelfde ten Hag bij drie (al dan niet toenmalige) topclubs tot grote tevredenheid heeft gewerkt en bij twee moeilijke clubs een doorslaand succes was deed voor de Televaag niet ter zake.

Iedereen die de moeite had genomen om zich in de tactiek van ten Hag te verdiepen had kunnen zien dat hij een originele denker is en een wat eigenwijze klootzak. Natuurlijk vervelend dat het een eigenwijze klootzak is, maar dat waren van Gaal, Bosz, Adriaanse, Michels en Cruijff ook. Wat dat betreft is ten Hag de categorie high risk, high gain.

Enfin, we gaan het zien maar de tussentijdse balans voor Ten Hag was vorig jaar wat mij betreft een 7 en dit jaar ligt dezelfde balans aanmerkelijk hoger. Wat dat betreft kunnen we nu even gaan wachten op te tijdelijke terugslag door de enorme belasting van de CL (12 extra duels in de 1e seizoenshelft), maar dat geeft niet.
 

Abubakari

Well-known member
Twee maanden geleden was het bij nog best veel Ajacieden dolle paniek hoor.

En Ten Hag eigenwijs, okay, maar een klootzak lijkt het mij nou weer niet.
 

Atreides

Well-known member
Twee maanden geleden was het bij nog best veel Ajacieden dolle paniek hoor.

Absoluut. Ik heb het vaak voorbij zien komen en ik begreep er destijds erg weinig van.

Ter onderbouwing. We gingen van labiele henkie, naar een stabiel Ajax. Dat er veel te verbeteren viel qua spel klopt, maar daar hebben trainers met een zeer uitgesproken visie vaak een fatsoenlijke voorbereiding voor nodig, net zoals ze dat uberhaubt nodig hebben om hun visie laten werken. Of zoals het AD het aangeeft, ten Hag paste niet door het pulletje en dan breekt de pleuris uit. https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/836287/-ten-hag-heeft-de-potentie-om-een-cultfiguur-te-worden-als-hij-dit-overleeft-.html

En Ten Hag eigenwijs, okay, maar een klootzak lijkt het mij nou weer niet.

Geen echte klootzak inderdaad, meer bedoeld in overdrachtelijke zin i.c.m. eigenwijs.
 

Batigoal

Well-known member
Hoe lang is het geleden dat er bij een hoop Ajacieden totale wanhoop was omdat Onana, de Ligt, de Jong, Kluivert, Neres en Ziyech de club gingen verlaten onder andere omdat ze het niet zagen zitten onder ten Hag te moeten werken? Twee maanden?

Net zo lang als dat we vorig jaar van de euforie van de finale EL naar een zwarte zomer gingen.
 

Janssen

Well-known member
Lijkt me logisch, de Arena barst wekelijks uit zijn voegen en het niveau van de Eredivisie is te laag gegrepen.
 

Pascallovic

Well-known member
Oefenwedstrijden plannen om wat extra centen binnen te harken op andere continenten doet Ajax al jaren. 5 jaar geleden nog in Brazilie. Afgelopen seizoen nog tegen Al-Ahly in Dubai en in 2016 in China. Zie niet wat dit toernooi nu anders maakt.
 

ALenstra

Well-known member
Wat is er mis mee om in de winterstop te voetballen op een warme plek en er nog eens geld voor krijgen. Ik neem tenminste aan dat ze in de winterstop naar Florida gaan?
 

Pascallovic

Well-known member
Wat is er mis mee om in de winterstop te voetballen op een warme plek en er nog eens geld voor krijgen. Ik neem tenminste aan dat ze in de winterstop naar Florida gaan?

Niks. PSV deed vorig seizoen aan precies hetzelfde toernooi in Florida mee tijdens de winterstop. Toen was het volgens Brands een fantastische uitdaging en een eer om mee te doen. Dat verkooppraatje was schijnbaar niet 'to much' voor de mensen hier.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Maar was het PSV dan ook te doen om die miljoenen fans in Amerika?

Want daar ging het om.
 
Bovenaan