Ajax Nieuwstopic

ElSimao

Active member
Hoeveel zou een ontwerper voor zoiets vangen? Meer dan de reiskosten en een gratis lunch is het toch niet waard lijkt me.
 

Makanaky

Well-known member
Zet er Jeep op als sponsor, vervang Adidas door Nike en het shirt is van Juve uit, tijdje terug.
 

vakx2.0

Banned
Het is natuurlijk wel een beetje triest dat Adidas geen shirt speciaal voor Ajax heeft ontworpen.
Dit is namelijk een 'regista 18' shirt. Google het... en je ziet het in alle kleurvarianten voorbij komen.

Niet origineel, maar van de plank gepakt.
 

gevegt

Well-known member
Het is natuurlijk wel een beetje triest dat Adidas geen shirt speciaal voor Ajax heeft ontworpen.
Dit is namelijk een 'regista 18' shirt. Google het... en je ziet het in alle kleurvarianten voorbij komen.

Niet origineel, maar van de plank gepakt.

Dat is het resultaat van de teloorgang.
Ook andere clubs hebben daar mee te maken.
 

Pascallovic

Well-known member
Gebeurd overal. Ook bij Nike, Puma en Umbro. Het kan erger. Fenerbahce liep op een gegeven moment met precies hetzelfde uitshirt dat Ajax 1 of 2 jaar er voor had.
 

Batigoal

Well-known member
Dat is omdat merken tegenwoordig jaarlijks een ander type shirt fabriceren die bij de meeste clubs terugkomen. Zoals de anders gekleurde mouwtjes van Nike-shirts afgelopen seizoen of de opgezette kraagjes met knoopjes paar seizoenen terug van Puma-shirts. Komend seizoen zullen veel clubs die een Adidas-shirt hebben dat streepje en die vlakken rond de kraag hebben.
 

ElSimao

Active member
Een shirt heeft voornamelijk symbolische waarde; het is niet dat je van een mooier shirt beter gaat voetballen.

Desondanks vind ik dat je als trotse club met iets beters moet komen dan een standaard-shirtje van een leveancier met jouw logo erop gedrukt. Is toch een stukje uitstraling.
 

JMD

Well-known member
Gebeurd overal. Ook bij Nike, Puma en Umbro. Het kan erger. Fenerbahce liep op een gegeven moment met precies hetzelfde uitshirt dat Ajax 1 of 2 jaar er voor had.

Umbro niet. Dat is de reden waarom PSV 3 jaar terug van Nike naar Umbro ging.
 

ElSimao

Active member
Van der Sar reageert op Ziyech-rel: ‘Er is een misverstand geweest’

Hakim Ziyech was afgelopen seizoen een van de meest besproken spelers in de Eredivisie. De middenvelder van Ajax kan met 9 doelpunten en 18 assists in 39 offici?le wedstrijden prima cijfers overleggen, maar lag ook diverse keren in de clinch met een deel van de supporters van de Amsterdamse club. Zo werd Ziyech na de 3-0 nederlaag van vorige maand tegen PSV hard aangepakt door een deel van de harde kern. Edwin van der Sar vindt het jammer dat Ziyech niet altijd door iedereen op handen is gedragen bij Ajax.

De algemeen directeur van de Amsterdammers werd in het programma Rondo door Henk Spaan geconfronteerd met de onderkoelde relatie tussen Ziyech en een deel van de Ajax-fans. "Ik denk dat Hakim heel geliefd is. Er werd eerst door de 'normale' supporters gefloten. Toen ging de harde kern achter hem staan. Daarna werd het omgekeerd. Er is een misverstand geweest. Met elkaar hadden we dat eerder op moeten pakken", zegt de beleidsbepaler over de situatie.

Na de nederlaag van Ajax op bezoek bij PSV werd de spelersbus in Amsterdam opgewacht door enkele leden van de harde kern. Daarbij moest vooral Ziyech het ontgelden. Van der Sar benadrukt dat de Ajax-leiding de middenvelder altijd gesteund heeft. "We hebben dat bij hem neergelegd. Alleen intern gedaan en niet naar de buitenwereld? Er is emotie en teleurstelling na een verliespartij zeker als je de titel verliest in Eindhoven. Dat doet pijn. Supporter zijn is niet makkelijk in een seizoen waarin veel dingen fout gaan, maar aan spelers mag je niet komen."

Al met al is de kans groot dat Ziyech zijn laatste wedstrijd voor Ajax al gespeeld heeft. Van der Sar weet dat de Marokkaans international aankomende zomer graag een stap hogerop wil maken. "Hij heeft een periode bij sc Heerenveen en FC Twente gespeeld en een carri?re opgebouwd. Met Marc (Overmars, directeur spelerszaken van Ajax, red.) heeft hij gesproken over hoe hij zijn carri?re ziet. Met het WK in aantocht is het voor Hakim een ander verhaal."

----------------------------------------------------

Ziyech heeft zich meerdere malen als een klein kind gedragen, op zich dus wel te begrijpen dat mensen het een naar blaagje vonden. Echter heeft natuurlijk niemand het recht om hem fysiek aan te pakken en de AD had dat in de meest duidelijke bewoordingen kenbaar moeten maken. De slappe bewoordingen die de man gebruikt tonen maar weer eens aan wat voor zwak stuk vlees het is. Een persoonlijkheid van een vaatdoek.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Van der Sar reageert op Ziyech-rel: ‘Er is een misverstand geweest’

Hakim Ziyech was afgelopen seizoen een van de meest besproken spelers in de Eredivisie. De middenvelder van Ajax kan met 9 doelpunten en 18 assists in 39 offici?le wedstrijden prima cijfers overleggen, maar lag ook diverse keren in de clinch met een deel van de supporters van de Amsterdamse club. Zo werd Ziyech na de 3-0 nederlaag van vorige maand tegen PSV hard aangepakt door een deel van de harde kern. Edwin van der Sar vindt het jammer dat Ziyech niet altijd door iedereen op handen is gedragen bij Ajax.

De algemeen directeur van de Amsterdammers werd in het programma Rondo door Henk Spaan geconfronteerd met de onderkoelde relatie tussen Ziyech en een deel van de Ajax-fans. "Ik denk dat Hakim heel geliefd is. Er werd eerst door de 'normale' supporters gefloten. Toen ging de harde kern achter hem staan. Daarna werd het omgekeerd. Er is een misverstand geweest. Met elkaar hadden we dat eerder op moeten pakken", zegt de beleidsbepaler over de situatie.

Na de nederlaag van Ajax op bezoek bij PSV werd de spelersbus in Amsterdam opgewacht door enkele leden van de harde kern. Daarbij moest vooral Ziyech het ontgelden. Van der Sar benadrukt dat de Ajax-leiding de middenvelder altijd gesteund heeft. "We hebben dat bij hem neergelegd. Alleen intern gedaan en niet naar de buitenwereld? Er is emotie en teleurstelling na een verliespartij zeker als je de titel verliest in Eindhoven. Dat doet pijn. Supporter zijn is niet makkelijk in een seizoen waarin veel dingen fout gaan, maar aan spelers mag je niet komen."

Al met al is de kans groot dat Ziyech zijn laatste wedstrijd voor Ajax al gespeeld heeft. Van der Sar weet dat de Marokkaans international aankomende zomer graag een stap hogerop wil maken. "Hij heeft een periode bij sc Heerenveen en FC Twente gespeeld en een carri?re opgebouwd. Met Marc (Overmars, directeur spelerszaken van Ajax, red.) heeft hij gesproken over hoe hij zijn carri?re ziet. Met het WK in aantocht is het voor Hakim een ander verhaal."

----------------------------------------------------

Ziyech heeft zich meerdere malen als een klein kind gedragen, op zich dus wel te begrijpen dat mensen het een naar blaagje vonden. Echter heeft natuurlijk niemand het recht om hem fysiek aan te pakken en de AD had dat in de meest duidelijke bewoordingen kenbaar moeten maken. De slappe bewoordingen die de man gebruikt tonen maar weer eens aan wat voor zwak stuk vlees het is. Een persoonlijkheid van een vaatdoek.

Dikgedrukte vind ik altijd zo'n onzin. Bij Feyenoord hebben ze er al helemaal een handje van.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik lees nu ook dat die Ra(t)iola bij een contractverlenging van Kluivert 20% van de toekomstige transfersom wil hebben. Moet je dus nooit aan beginnen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik lees nu ook dat die Ra(t)iola bij een contractverlenging van Kluivert 20% van de toekomstige transfersom wil hebben. Moet je dus nooit aan beginnen.

Anderzijds fixt die Raiola wel vrij hoge transfersommen voor zijn spelers. Maar 20% is vrij veel. Maar met onderhandelen begin je nooit met je eindbod.
 

ElSimao

Active member
Dolberg mist oude ploeggenoten: ‘Neres en Kluivert zijn andere types’

Kasper Dolberg kijkt terug op een teleurstellend seizoen. De Deense spits wist met Ajax geen prijzen te winnen en stond zelf ruim drie maanden buitenspel met een slepende voetblessure. Dolberg vindt het lastig om de vinger op de zere plek te leggen, maar erkent minder gepresteerd te hebben dan in zijn debuutjaar.

De twintigjarige aanvaller beleefde vorig jaar onder Peter Bosz zijn grote doorbraak bij Ajax: in 48 offici?le wedstrijden wist hij 23 doelpunten te maken en verzorgde hij ook nog eens 8 assists. Dit seizoen kende hij echter een trage start, waarna hij in december ook nog eens werd teruggeworpen door een blessure. In totaal kwam hij deze voetbaljaargang niet verder dan 9 doelpunten en 2 assists in 30 optredens.

"Dat is moeilijk te zeggen", vertelt hij in gesprek met Ajax TV over zijn terugslag ten opzichte van vorig seizoen. De Amsterdammers bereikten toen met Dolberg in de gelederen onder meer de finale van de Europa League. "Vorig jaar had ik een paar goede spelers om me heen die er nu niet meer zijn." Het succesvolle jaar had tot gevolg dat onder anderen Bertrand Traor?, Davinson S?nchez en Davy Klaassen zomerse transfers maakten.

"Dit jaar waren er ook goede spelers met Neres en Kluivert, maar dat zijn toch andere types dan de spelers van vorig seizoen", vervolgt Dolberg. "Daar moest ik aan wennen. Het is moeilijk te zeggen wat er precies is gebeurd of wat het verschil was. Het zal gewoon beter moeten. Het was een moeilijk seizoen. Dat gold voor het hele team, maar ook voor mij persoonlijk. Ik had het voor mijn blessure natuurlijk beter willen doen. Dat had ik graag gewild en had gewoon gemoeten. Daar ben ik niet blij mee en dat moet volgend seizoen beter. Mijn blessure op zich was heel lastig. De eerste grote blessure in mijn nog korte carri?re."

------------------------------------------------------------

Als je zelf werkelijk waar dramatisch presteert, hoe groot zou de kans dan zijn dat je er zelf iets mee te maken hebt?

Dolberg is de zoveelste Deen bij wie dat niet eens opkomt. Net als bij Fischer, Boilesen, Andersen en hoe ze allemaal ook heten is zelfkritiek uit den boze. Nee Spookje, het ligt niet aan "andere types" maar aan jezelf.

Het is vaak hetzelfde liedje met die Denen de laatste tijd. Beginnen leuk, waarna de realiteitszin verdwijnt en het helemaal misgaat. En maar hooghartig andere oorzaken zoeken.

Hoog tijd dat we Scandinavie links laten richten en ons richten op de Torero's uit Z-Amerika.
 
Bovenaan