Ajax Nieuwstopic

Pascallovic

Well-known member
Misschien had Frits Barend in 2012 moeten roepen dat het belachelijk was dat Wijers werd benoemd in de RvC en dat ie Akzo naar de klote had geholpen. In plaats van 6 jaar later, terwijl Wijers alweer 3 jaar weg is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Een commissaris die verantwoordelijk is voor alles en ook nog eens eentje die schijnbaar alweer een tijdje weg is.
 

Unregistere

Well-known member
Danny Blind is terug. Definitief benoemd tot RvC-lid.

,,Het is goed om weer terug te zijn en op een heel betrokken wijze deel uit te maken van de club. Bovendien is het een mooie uitdaging. Ik hoop de RvC op voetbaltechnisch vlak goed te kunnen aanvullen in een toezichthoudende en adviserende rol. Over mijn exacte plannen kan ik nog niet veel kwijt, die bespreek ik eerst mijn collega RvC-leden. Maar ik heb een duidelijke eigen visie en die is vrij simpel: we leiden zelf spelers op en anders doen we aankopen via gedegen scouting. Als Ajax zijnde willen we het publiek vermaken en keiharde resultaten boeken.''

Aldus de oud-bondscoach op de clubsite van Ajax.
 

ElSimao

Active member
Op een nieuwssite staat de titel "Grote domper voor Ajax". Het blijkt om de blessure van Veltman te gaan, maar toepasselijker zou zijn als het het aantreden van Danny Blind in de rvc zou betreffen. Er zijn maar weinig mensen in de voetballerij waar ik een grotere hekel aan heb dan aan Danny Blind. Het is een type dat je veel in het bedrijfsleven ziet; zoals Johan al zei kan hij niks, heeft hij in iedere functie (behalve speler) gefaald , is hij niet recht door zee en is hij onbetrouwbaar. Als je zo'n type ter verantwoording roept, speelt ie de vermoorde onschuld en weet ie zogenaamd van niks. Ondanks deze gebreken weet hij zich altijd en overal een nieuw baantje in te likken en te slikken. Bij Ajax maar ook bij Oranje, hij is natuurlijk geen bondscoach geworden omdat ie zo'n indrukwekkend cv als trainer heeft of vanwege zijn revolutionaire tactische inzichten, maar omdat hij simpelweg dagenlang ieders snikkel bij de KNVB in de mond genomen heeft.

Je weet nu al hoe het zal gaan. Straks zijn we (godzijdank) eindelijk van ten Hag of van Overmars verlost en gaat Danny met een stalen gezicht beweren is dat hij niet beschikbaar is voor de openstaande vacature. Enkele dagen later wordt ie toch benoemd en komt er allemaal melodramatische onzin dat hij het doet om de club te helpen, want die zit zo diep in zijn hart of dat "de club een beroep op hem doet, en dat je dat niet kan weigeren". Dit terwijl uiteraard iedereen weet dat dit figuur al vanaf dag 1 op die functie zat te aasgieren. Johan zag dit destijds ook al in en was voor ontslag op staande voet, oftewel "oprotten". En hij had groot gelijk, maar das logisch.

Het werpt ook licht op de rest van de leiding die altijd gezegd heeft dat het plan van Cruijff leidend was. Nou, was Johan dan niet duidelijk over Scholletje? Vreselijk, wat hypocriet zeg.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Dat zou wel heel mooi zijn, qua niveau van Ten Hag naar Blind terugvallen. Benieuwd op hoeveel maart 2019 PSV kampioen is.
 

ALenstra

Well-known member
Wat een drukte om Danny Blind. Hij heeft gewoon een of andere nietszeggende functie. Ik denk niet hij gehaald is om eventueel klaar te staan bij een trainers-ontslag.
 

JMD

Well-known member
Dat zou wel heel mooi zijn, qua niveau van Ten Hag naar Blind terugvallen. Benieuwd op hoeveel maart 2019 PSV kampioen is.
Het zou mij idd niks verbazen als dat scenario van ElSimao gaat gebeuren, het blijft een glibber die Blind. Mooi nieuws voor PSV... In 2006 eindigde Ajax onder Blind iets van 20 punten achter PSV. Van mij mag ie weer coach van Ajax worden.
 

JMD

Well-known member
Wat een drukte om Danny Blind. Hij heeft gewoon een of andere nietszeggende functie. Ik denk niet hij gehaald is om eventueel klaar te staan bij een trainers-ontslag.

Nee, dat zal idd niet door Ajax gedaan zijn. Maar Blind ziet dat misschien wel zo... Zijn bijnaam is niet voor niks Scholletje.
 

Batigoal

Well-known member
Nee, dat zal idd niet door Ajax gedaan zijn. Maar Blind ziet dat misschien wel zo... Zijn bijnaam is niet voor niks Scholletje.

Is er eigenlijk iemand anders dan Johan Derksen die die bijnaam ooit weleens heeft gebruikt bij Blind? Je weet wel, de Johan Derksen die Munsterman zo'n integere man vindt.
 
Bovenaan