Ajax Nieuwstopic

ElSimao

Active member
Dat zeg ik, ze passen zich aan. Messi is geen spits. Robben is geen spits, Ronaldo is geen spits. Maar zijn het middenvelders? Nee.

Dat is het verschil met Ajax. Huntelaar en Dolberg kunnen niet wat die drie hierboven kunnen, namelijk voorin overal kunnen spelen. Ziyech is een goede speler, maar hij kan niet de spits in.

Ik weet niet of je ooit Championship Manager of Football Manager hebt gespeeld, maar daar gebruiken ze de hoofdtermen Forward en Striker. Een Forward kun je voorin overal kwijt, bij Ajax noemen ze die 7, 9, 10 en 11 geloof ik (linksbuiten, spits, aanvallende middenvelder en rechtsbuiten iig). Een Striker is een spits. Een Bas Dost. Die kan helemaal niks, behalve een bal in het net rammen. Inzaghi, ook zo ??n.

Messi, Ronaldo en Robben zijn Forwards. Ajax heeft die niet. De enige andere Nederlander die het ook is, speelt bij Spartak Moskou.

Als je met 1 "striker" speelt geflankeerd door 2 "forwards", dan speel je dus met 3 aanvallers. Als je dan ook 3 middenvelder opstelt kom je dus op 433 uit.
 

Batigoal

Well-known member
Sneu inderdaad, wat je ook van hem vindt. Hopelijk komt hij weer op Ajax-niveau (nu geen grapjes maken).

Verder ben ik zoals bekend geen fan van Ten Hag. Telkens een trainer ontslaan is natuurlijk ook niet de oplossing. Men lijkt weleens te zijn vergeten dat het onder Keizer ook maanden nergens op leek, alleen bij die man schaamde je je niet als hij voor een microfoon stond. Ik erger me dan ook meer aan Ten Hag zelf dan aan het spel van Ajax.
 

Fregge

Well-known member
Vergis je ook niet in de situatie waarin Ten Hag instapte he. De hele selectie is nog bezig het Nouri-drama te verwerken. Beste aanvaller net geblesseerd geraakt, 1 maand later raakte een andere goede speler geblesseerd. Ga d'r dan maar aan staan.
 

ElSimao

Active member
Sneu inderdaad, wat je ook van hem vindt. Hopelijk komt hij weer op Ajax-niveau (nu geen grapjes maken).

Verder ben ik zoals bekend geen fan van Ten Hag. Telkens een trainer ontslaan is natuurlijk ook niet de oplossing. Men lijkt weleens te zijn vergeten dat het onder Keizer ook maanden nergens op leek, alleen bij die man schaamde je je niet als hij voor een microfoon stond. Ik erger me dan ook meer aan Ten Hag zelf dan aan het spel van Ajax.

Peter Bosz is nog vrij, dus ik denk dat we heel ver moeten gaan om hem binnen te halen. Hij heeft de juiste visie, kan hem overbrengen, kan goed met de spelers opschieten en is uitstekend in de media. Vervolgens Jonk terug als HJO en iemand anders (Jordi bijvoorbeeld) als TD. Vd Sar vervangen door Tsheu la Ling en je komt vrij dicht bij het oorspronkelijke idee van de revolutie en bovendien bij mensen die de juiste filosofie hebben en bewezen hebben kwaliteit te leveren.

De huidige leiding (Overmars, Sar, ten Hag etc.) gaat het allemaal voornamelijk om zichzelf. Zsm lozen de lui.
 

Pascallovic

Well-known member
Peter Bosz is nog vrij, dus ik denk dat we heel ver moeten gaan om hem binnen te halen. Hij heeft de juiste visie, kan hem overbrengen, kan goed met de spelers opschieten en is uitstekend in de media. Vervolgens Jonk terug als HJO en iemand anders (Jordi bijvoorbeeld) als TD. Vd Sar vervangen door Tsheu la Ling en je komt vrij dicht bij het oorspronkelijke idee van de revolutie en bovendien bij mensen die de juiste filosofie hebben en bewezen hebben kwaliteit te leveren.

De huidige leiding (Overmars, Sar, ten Hag etc.) gaat het allemaal voornamelijk om zichzelf. Zsm lozen de lui.
Als iemand heeft bewezen geen prijzen te kunnen winnen en vooral voor zichzelf te werken is het Peter Bosz(bij de laatste 3 van zijn laatste 4 clubs voor zichzelf vertrokken en bij de laatste ontslagen). Als iemand voor zichzelf koos door bij besprekingen van het Technisch hart weg te blijven, was het Wim Jonk. Als iemand amper bewezen heeft kwaliteit te kunnen leveren dan is Jordi of Tsheu La Ling.

Kortom jij kiest er voor de ene groep die niks bewezen zou hebben en die er voor zichzelf zit. Te vervangen door een andere groep mensen die niks bewezen hebben en die er vooral voor zichzelf zitten. Fantastisch plan man.:duim:
 

ElSimao

Active member
Als iemand heeft bewezen geen prijzen te kunnen winnen en vooral voor zichzelf te werken is het Peter Bosz(bij de laatste 3 van zijn laatste 4 clubs voor zichzelf vertrokken en bij de laatste ontslagen).

Peter Bosz heeft het grootste gedeelte van zijn carriere bij clubs gewerkt waarbij het winnen van prijzen nou niet bepaald in de lijn der verwachtingen las. Ja, schande dat ie met Heracles en Vitesse geen kampioen geworden is. Het is een stigma dat aan hem kleeft, maar het is ook gewoon een heel dom stigma. En dat ie vertrekt als ie een betere aanbieding krijgt is logisch. Dat doen spelers ook, ik zie niet in waarom dat slecht is.

Als iemand voor zichzelf koos door bij besprekingen van het Technisch hart weg te blijven, was het Wim Jonk.

Oh, cry me a river

Als iemand amper bewezen heeft kwaliteit te kunnen leveren dan is Jordi of Tsheu La Ling.

Trencin opbouwen tot een club die Slowaaks kampioen werd vind ik knapper dan wat Flappie bij Ajax gepresteerd heeft. Als je het niet erg vindt.

Kortom jij kiest er voor de ene groep die niks bewezen zou hebben en die er voor zichzelf zit. Te vervangen door een andere groep mensen die niks bewezen hebben en die er vooral voor zichzelf zitten. Fantastisch plan man.:duim:

Mwa, het is meer tegen iedereen een goedkoop argument inbrengen en denken dat je daarmee edgy bent. Werkt niet.
 

Pascallovic

Well-known member
Peter Bosz heeft het grootste gedeelte van zijn carriere bij clubs gewerkt waarbij het winnen van prijzen nou niet bepaald in de lijn der verwachtingen las. Ja, schande dat ie met Heracles en Vitesse geen kampioen geworden is. Het is een stigma dat aan hem kleeft, maar het is ook gewoon een heel dom stigma. En dat ie vertrekt als ie een betere aanbieding krijgt is logisch. Dat doen spelers ook, ik zie niet in waarom dat slecht is.
Fraser kon wel een beker met Vitesse winnen, om maar een dwarsstraat te noemen. Bij Maccabi had Bosz ook iets kunnen winnen, maar verklootte ie de landstitel en de beker. Ondertussen bij Ajax en Dortmund ook niks gewonnen. Maar blijf vooral volhouden dat het zo'n geweldenaar is.

Maar je bent het met mij eens dat als je bij 3 clubs op rij vertrekt vanwege een betere aanbieding elders dat je vooral aan jezelf denkt? Ik vind daar an sich niet zoveel mis mee overigens. Maar roep dan niet dat degene die nu bij Ajax aan het roer staan er voor zichzelf zitten, als je die vervolgens door net zo'n type wil laten vervangen.

Oh, cry me a river
Inhoudelijk en Nederlands graag

Trencin opbouwen tot een club die Slowaaks kampioen werd vind ik knapper dan wat Flappie bij Ajax gepresteerd heeft. Als je het niet erg vindt.
Ik vind een Europa League finale halen knapper dan in een of ander D-land zonder niveau de top van dat land bereiken. Voor de rest is jouw gebrek aan respect voor een fantastisch oudspeler schrijnend.


Mwa, het is meer tegen iedereen een goedkoop argument inbrengen en denken dat je daarmee edgy bent. Werkt niet.
Inhoudelijk en Nederlands graag
 

ElSimao

Active member
Fraser kon wel een beker met Vitesse winnen, om maar een dwarsstraat te noemen. Bij Maccabi had Bosz ook iets kunnen winnen, maar verklootte ie de landstitel en de beker. Ondertussen bij Ajax en Dortmund ook niks gewonnen. Maar blijf vooral volhouden dat het zo'n geweldenaar is.

Die beker bij Vitesse is puur toeval en geluk. Nu bakte Fraser er niks meer van. Het zit soms mee en het zit soms tegen. Bij Ajax heeft Bosz het goed gedaan. Het liefst had hij natuurlijk een titel behaald, maar ik neem het hem niet kwalijk. Europees gezien deed hij het beter dan wie dan ook in de laatste 20 jaar ofzo, dat gaat ten koste van andere wedstrijden

Maar je bent het met mij eens dat als je bij 3 clubs op rij vertrekt vanwege een betere aanbieding elders dat je vooral aan jezelf denkt? Ik vind daar an sich niet zoveel mis mee overigens. Maar roep dan niet dat degene die nu bij Ajax aan het roer staan er voor zichzelf zitten, als je die vervolgens door net zo'n type wil laten vervangen.

Het verschil is dat Bosz ambitieus is en hem bij een betere aanbieding gewoon smeert. De types die we nu hebben blijven zitten en blijven hun vervelende agenda doorvoeren. Is natuurlijk een heel verschil.

Ik vind een Europa League finale halen knapper dan in een of ander D-land zonder niveau de top van dat land bereiken. Voor de rest is jouw gebrek aan respect voor een fantastisch oudspeler schrijnend.

Krijgen we dit weer, ja het was een geweldige keeper, maar dat wil niet zeggen dat hij in zijn huidige functie ook goed is. Wellicht een idee om zaken te scheiden.

Een AD kun je zo'n eenmalig succes natuurlijk niet aanrekenen. Het valt me overigens op dat je incidenten en toevallige gebeurtenissen veel te veel laat prevaleren boven filosofie en de langere termijn. Ling heeft volgens een bepaalde filosofie echt iets opgebouwd daar, naar een hoger plan gebracht. Sar staat alleen maar aan te prutsen. Dat er in die periode ook nog iets goed gegaan is, tsja.
 

erka

Well-known member
Die bekerwinst van Vitesse zou ik geen puur toeval en geluk willen noemen. Ze schakelen kampioen Feyenoord uit en in de finale AZ.

Dan kun je net zo goed zeggen dat de EL finale van Bosz toeval en geluk was, maar dat was het ook niet.
 

Pascallovic

Well-known member
Die beker bij Vitesse is puur toeval en geluk. Nu bakte Fraser er niks meer van. Het zit soms mee en het zit soms tegen. Bij Ajax heeft Bosz het goed gedaan. Het liefst had hij natuurlijk een titel behaald, maar ik neem het hem niet kwalijk. Europees gezien deed hij het beter dan wie dan ook in de laatste 20 jaar ofzo, dat gaat ten koste van andere wedstrijden.
Wat toevallig dat Peter Bosz nou nooit dat geluk heeft bij zijn clubs. Ook opvallend dat jij de enige prijs in 125 jaar Vitesse als toeval en geluk beschouwd, maar die ene Europese prestatie van Bosz in 20 jaar daar weer niet onder schaart.

Het verschil is dat Bosz ambitieus is en hem bij een betere aanbieding gewoon smeert. De types die we nu hebben blijven zitten en blijven hun vervelende agenda doorvoeren. Is natuurlijk een heel verschil.
Of degene die er nu zitten hebben het geld niet zo zeer nodig en zitten er vooral omdat ze het voor de club doen. Want waarom zou je voor de lol daar gaan zitten als je alleen maar afbreuk kan doen aan je opgebouwde reputatie als speler?

Krijgen we dit weer, ja het was een geweldige keeper, maar dat wil niet zeggen dat hij in zijn huidige functie ook goed is. Wellicht een idee om zaken te scheiden.

Een AD kun je zo'n eenmalig succes natuurlijk niet aanrekenen. Het valt me overigens op dat je incidenten en toevallige gebeurtenissen veel te veel laat prevaleren boven filosofie en de langere termijn. Ling heeft volgens een bepaalde filosofie echt iets opgebouwd daar, naar een hoger plan gebracht. Sar staat alleen maar aan te prutsen. Dat er in die periode ook nog iets goed gegaan is, tsja.
Ik kan prima onderscheid maken in het functioneren van Edwin als keeper en als AD. In beiden gevallen is de naam 'flappie' disrespectvol voor iemand die zoveel voor de club betekend heeft. Jij wilt zo graag over inhoud discussi?ren. Laat de naam 'flappie' dan weg, want dat voegt helemaal niks toe.

Je rekent Bosz anders zo'n eenmalig succesje wel aan, terwijl hij daarvoor en daarna nooit meer in de buurt is gekomen. Jij laat bij Peter Bosz net zo goed een toevallige gebeurtenis prevaleren boven filisofie en lange termijn. Want als Peter bij de eerste de beste aanbieding vertrekt vindt je dat prima en noem je het ambitie. Als je met spelers als Gino van Kessel in Slowakije de top kunt bereiken en er kunt blijven. Dan zegt het vooral iets over het niveau van de tegenstand en is het geen enkele graadmeter voor als je bij Ajax gaat werken.
 

ElSimao

Active member
Ik kan prima onderscheid maken in het functioneren van Edwin als keeper en als AD. In beiden gevallen is de naam 'flappie' disrespectvol voor iemand die zoveel voor de club betekend heeft. Jij wilt zo graag over inhoud discussi?ren. Laat de naam 'flappie' dan weg, want dat voegt helemaal niks toe.

Fair enough, heb je gelijk in.

Je rekent Bosz anders zo'n eenmalig succesje wel aan, terwijl hij daarvoor en daarna nooit meer in de buurt is gekomen. Jij laat bij Peter Bosz net zo goed een toevallige gebeurtenis prevaleren boven filisofie en lange termijn.

Jij bent degene die het succes in de EL van vorig jaar erbij haalt, zelf wil ik Bosz, zoals gezegd, vanwege zijn visie, het feit dat ie het over kan brengen, omdat ie goed is in de media etc. Dat succes in de EL was net zo goed onderhevig aan geluk, geen enkele ronde werd dik gewonnen, het was allemaal kantje boord, daar gaat het mij dus niet om. Het gaat mij erom dat hij als enige in de laatste zoveel jaar Ajax wilde laten spelen zoals het m.i. hoort en daar ook in slaagde. Dat dat gekoppeld werd aan het prachtige EL-avontuur is mooi, maar voor mij niet doorslaggevend.

Overigens is er ook op Bosz een heleboel aan te merken, maar hij is m.i. de beste en de meest passende coach die we de laatste tijd langs hebben zien komen.
 

Maasveld

Well-known member
Als dit waar is, dan zijn die gasten wel heel erg sneu.
Ik ben even na aan het gaan of het klopt. Mocht het overigens waar zijn, is het aan de ene kant sneu, maar aan de andere kant ook wel weer hilarisch (de blessure zelf buiten beschouwing latend natuurlijk). Ze beseffen niet dat Veltman door deze blessure nog een jaar zal blijven.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ajax Nieuwstopic

Ik ben even na aan het gaan of het klopt. Mocht het overigens waar zijn, is het aan de ene kant sneu, maar aan de andere kant ook wel weer hilarisch (de blessure zelf buiten beschouwing latend natuurlijk). Ze beseffen niet dat Veltman door deze blessure nog een jaar zal blijven.

Dat is idd wel het gevolg. Maar toch mooi twee wedstrijdjes zonder Veltman.

Maar het past schijnbaar in deze tijd. Vejinovic werd door Feyenoord ?supporters? bedreigd, maar schijnbaar waren Van Bronckhorst en Toornstra dit seizoen aan de beurt. Er zijn mensen in Nederland zonder enig nut.
 

ElSimao

Active member
Zondebok aangewezen bij Ajax: ?Hij heeft de club naar de klote geholpen?

Jaap de Groot en Frits Barend hebben scherpe kritiek op de manier waarop Ajax de afgelopen jaren is geleid. Een gebrek aan leiderschap is een van de redenen voor de mindere prestaties van de Amsterdammers in de afgelopen jaren, zo denken de journalisten. De Groot, chef sport van De Telegraaf, omschrijft het seizoen van Ajax als een 'Grieks drama'.

"Het gaat erom: hoe maken we elkaar een koppie kleiner, hoe zorgen we dat dingen misgaan", merkt De Groot op bij RTV Noord-Holland. In zijn ogen moet Ajax zich 'niet gedragen als de Tweede Kamer'. "Er wordt een coalitie gevormd, waarna er altijd een oppositie is die tegen is. Als er iets misgaat, staat er altijd iemand achter een boom te gniffelen." Collega-journalist Barend wijst Hans Wijers, voormalig voorzitter van de Raad van Commissarissen, aan als een van de hoofdschuldigen.

"Hij heeft de club naar de klote geholpen", oordeelt Barend over de invloedrijke Nederlandse bestuurder, die tussen 2012 en 2015 actief was als voorzitter van de RvC. "Hij heeft iedereen directeur gemaakt, met Johan Cruijff ruzie gemaakt en Michael Kinsbergen eruit gezet. Ook Akzo Nobel heeft hij naar de klote geholpen. Waarom wordt zo'n man bij Ajax benoemd? Het is alleen maar voor de eer. Hij weet niet hoe Ajax werkt, hij weet nauwelijks of een bal rond en is zal dan moeten bepalen hoe een voetbalclub geleid wordt."

De Groot is het eens met Barend dat Wijers verkeerd heeft gehandeld. De journalist van De Telegraaf wijst er bijvoorbeeld op dat Edwin van der Sar en Michael Kinsbergen goed met elkaar samenwerkten, maar dat Wijers door een 'persoonlijke vete' Kinsbergen wegstuurde. "Dat is niet naar het belang van Van der Sar, niet naar het belang van Ajax. Ajax heeft nu een serieus probleem. Leiderschap is belangrijker dan een speler van twintig miljoen halen. Iemand moet de boel verbinden waar nodig."


----------------------------------------------------------

Grappig he jongens, dat net nu van der Sar onder vuur ligt bij een gedeelte van de aanhang, er meerdere journalisten "toevallig" en "ongecoordineerd" een stukje schrijven over dat het allemaal aan iemand anders ligt en ook Edwin daar de dupe van zou zijn..

Michael Kinsbergen is ingehuurd om van der Sar op te leiden tot directeur (wat op zichzelf al een vreemde constructie is, welk ander bedrijf doet zoiets?) en het was altijd al het idee dat hij weg zou gaan als vd Sar er klaar voor zou zijn. Nou, dit proces heeft jarenlang geduurd, maar op een gegeven moment werden hem de zijwieltjes afgenomen.

Om dan te beweren dat het niet goed gaat omdat iemand zo gemeen is geweest om die zijwieltjes afgenomen heeft is nogal dommig. Zou het niet in de eerste plaats liggen aan de directeur die uberhaubt die zijwieltjes nodig heeft?
 
Bovenaan