Ajax Nieuwstopic

Jamel

Administrator
Forumleiding
Behalve bij Twente vind ik het oprecht jammer als een concurrent het moeilijk heeft. Twente heeft de boel jarenlang zo verneukt dat ik hoop dat de hele Grolsch Veste ooit in een ondergrondse zoutkoepel verdwijnt.
Oh ik denk niet dat Ajax er op de lange termijn echt heel veel last van gaat hebben wat er nu gebeurt. Op z'n hoogst dat ze een seizoen of twee buiten de top-3 eindigen, maar uiteindelijk komen ze wel weer bovendrijven. Die overtuiging maakt dat ik het wel prima vind wat er nu met Ajax gebeurt. Het is in de afgelopen 25 jaar dat ik het voetbal volg vaak zat andersom geweest.

Batigoal

Well-known member
Ik zie trouwens als buitenstaander nog niet helemaal waar het probleem precies ligt in dit verhaal. Elke TD maakt toch deals met bevriende makelaars?
Vorig jaar werden de transfers gedaan door de zaakwaarnemer van de trainer en aanvoerder, nu verdient de TD er zelf aan. Same shit, different story.

Dit soort schimmige dingen gebeuren inderdaad wel vaker in de voetballerij, maar chic is het niet en ook niet wenselijk bij een beursgenoteerde club.

JMD

Well-known member
Ik moet ook wel lachen die zeggen dat Ajax hier jarenlang last van gaat hebben en steevast ver achter psv en Feyenoord gaat eindigen. Ja, normaal gesproken kan je dit seizoen afschrijven maar met een goede transferperiode doen ze echt wel weer mee volgend seizoen. En ook psv of Feyenoord kunnen het op een gegeven moment verkloten.

Maasveld

Well-known member
Vorig jaar werden de transfers gedaan door de zaakwaarnemer van de trainer en aanvoerder, nu verdient de TD er zelf aan. Same shit, different story.

Dit soort schimmige dingen gebeuren inderdaad wel vaker in de voetballerij, maar chic is het niet en ook niet wenselijk bij een beursgenoteerde club.
Op welke manier verdient Mislintat hieraan? Het makelaarskantoor heeft een (minderheids)belang in het bedrijf van Mislintat, niet andersom. Dit is echt een hele grote storm in een shotglaasje water.

• Leuk
Waarderingen: Lu.

Batigoal

Well-known member
Op welke manier verdient Mislintat hieraan? Het makelaarskantoor heeft een (minderheids)belang in het bedrijf van Mislintat, niet andersom. Dit is echt een hele grote storm in een shotglaasje water.
Nou ja, zijn bedrijf profiteert er van, dus indirect hijzelf.

Wel met je eens dat de sensatielust waarmee het gebracht wordt wat overdreven is. Hij ligt dan ook onder een vergrootglas ligt. Het valt me sowieso de afgelopen maanden op in de berichtgeving van de media dat een buitenlandse TD van Ajax vanaf het begin niets goed kan doen. Met een Nederlandse TD was de publieke opinie wat milder gestemd.

Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Nou ja, zijn bedrijf profiteert er van, dus indirect hijzelf.

Wel met je eens dat Mislintat dat de sensatielust waarmee het gebracht wordt wat overdreven is. Hij ligt dan ook onder een vergrootglas ligt. Het valt me sowieso de afgelopen maanden op in de berichtgeving van de media dat een buitenlandse TD van Ajax vanaf het begin niets goed kan doen. Met een Nederlandse TD was de publieke opinie wat milder gestemd.
Op welke manier profiteert zijn bedrijf ervan?

Abubakari

Well-known member
In die tijd had je ook meer eigen jeugd die altijd wel weer in het gat sprong. Dat is nu echt wel anders. Ajax is veel afhankelijker geworden van transfers.
Met Gorter, Rensch, Hato, Taylor en Brobbey (en eigenlijk ook nog vd Boomen en Bergwijn) nu ook. Ellende is alleen dat de eigen jeugd toen langer bleef en nu gelojk naar een Europese topclub moven om daar te niksen op de bank (Gravenberch, Brobbey etc) of er op een andere manier nog niet klaar voor te zijn (de Ligt, vd Beek, wellicht Timber etc).
Daardoor heb je nu mindere spelers uitvde jeugd in decselectie ipv een Gravenberch, de Ligt, vd Beek.

• Leuk
Waarderingen: erka

Maasveld

Well-known member
Mwah, als een makelaarskantoor spelers naar binnen schuift en deze worden veel meer waard, dit straalt af op het bedrijf, de data die ze verkopen wordt meer waard en voila.
Dat geldt toch voor elk makelaarskantoor dat gebruikt maakt van de systemen van Mislintats bedrijf? Dan zou hij dus nooit meer spelers mogen halen die beoordeeld zijn met behulp van de datasystemen van zijn bedrijf.

Batigoal

Well-known member
Dat geldt toch voor elk makelaarskantoor dat gebruikt maakt van de systemen van Mislintats bedrijf? Dan zou hij dus nooit meer spelers mogen halen die beoordeeld zijn met behulp van de datasystemen van zijn bedrijf.
Dat is inderdaad al glad ijs. Want stel dat Ajax de data heeft gekocht van het bedrijf van de eigen TD? En maakt diezelfde TD dan de afweging om dat te doen? Die kans is best aanwezig en moet je dat willen is de vraag.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik las dat Twente voor ongeveer hetzelfde moest degraderen, maar zover zal het niet komen gok ik ;)

Baggio

Active member
Behalve bij Twente vind ik het oprecht jammer als een club het moeilijk heeft, concurrent of niet. Twente heeft de boel jarenlang zo verneukt dat ik hoop dat de hele Grolsch Veste ooit in een ondergrondse zoutkoepel verdwijnt. Maar voor de rest...
Twente heeft tegen de regels in de boekhouding gemanipuleerd zoals wel meer clubs dat hebben gedaan (Ajax - Harmsen-periode, Feyenoord - HCS-affaire en FC Groningen - Renze de Vries). Alleen Twente is keihard gestraft en hebben de boel nu weer netjes voor elkaar. Heb je ook een bloedhekel aan de genoemde clubs ?

De Wolf

Well-known member
Mwah, als een makelaarskantoor spelers naar binnen schuift en deze worden veel meer waard, dit straalt af op het bedrijf, de data die ze verkopen wordt meer waard en voila.
Zal bij andere clubs niet een groot probleem zijn. Alleen Ajax is beursgenoteerd.

Bovenaan