Ajax Nieuwstopic

Max

Administrator
Forumleiding
Prima! Hij heeft keer op keer aangetoond niet geschikt te zijn voor deze functie. Zwak in besluiten en communicatie, telkens onzichtbaar als er weer iets rond de club speelde, behalve als er successen te vieren waren. De stuurloosheid van de organisatie afgelopen jaar was schrijnend. Ja, zo werkt dat niet. Als persoon verder prima en een echte Ajacied, dus ik hoop dat hij hierna weer een mooie baan vindt. Ik denk dat hij bij de UEFA ofzo aan de slag gaat, want hij was de laatste jaren al veel bezig met de ECA.

Nu hopen op Jordi Cruyff ofzo als vervanger komt en niet die enge Maurits Hendriks, want die vind ik onbetrouwbaar.

Jordi Cruijff als algemeen directeur? Is dat nou logisch gezien zijn achtergrond. Je zou hem eerder in een technische functie verwachten en was ook niet onlogisch geweest als RvC lid ipv Van Halst.

Ik neem aan dat Hendriks een bekende aan die baan gaat helpen. Ik vind het ook een enge man, maar of hij vaker de plank kan misslaan dan Van der Sar is toch nog wel een serieuze uitdaging.

Overigens heeft Ajax onder Van der Sar ook kunnen uitgroeien tot het Bayern van Nederland. Die basis staat er op zich nog steeds wel.
 
Laatst bewerkt:

De Wolf

Well-known member
Lastige functie Algemeen directeur bij een BVO. Zeker als het ook nog eens Ajax of Feyenoord is. Voetballers komen vaak net te kort en gewone managers hebben geen verstand van voetbal.
 

Fregge

Well-known member
Je hoeft als AD denk ik niet zozeer verstand te hebben van voetbal, maar dat je een bedrijf moet runnen. Alsof een CEO van een groot softwarebedrijf zich ook gaat bemoeien met de ontwikkeling van de software.
 

De Wolf

Well-known member
Uit de reactie van verschillende oud directeuren van BVO's heb ik begrepen dat een voetbalclub niet een doorsnee bedrijf is. Je ziet daarom dat clubs als Feyenoord, AZ en PSV ook mensen met een sportverleden hebben en Ajax had dat met Van de Sar. Alleen de laatste als het er op aan komt net te kort.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Je hoeft als AD denk ik niet zozeer verstand te hebben van voetbal, maar dat je een bedrijf moet runnen. Alsof een CEO van een groot softwarebedrijf zich ook gaat bemoeien met de ontwikkeling van de software.

Het is op zich wel handig als je er affiniteit mee hebt en verder kun je wellicht wat makkelijker goed contact maken binnen de voetbalbonden en met andere clubs. Maar bovenal ben je ook wel echt CEO.
 

Fregge

Well-known member
Ik heb het afgelopen seizoen geregeld contact met de KNVB, maar dat is zelfs voor iemand met affiniteit met voetbal toch soms wel een gedoe hoor
 

ALenstra

Well-known member
Ajax dreef vooral op Marc Overmars en Erik ten Hag. Zij bepaalden het technische beleid en Edwin van der Sar had er geen omkijken naar. En als je dan je twee beste mensen vervangt door aanzienlijk mindere vervangers dan wordt het lastig.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De nieuwe voorzitter van de RvC heeft schijnbaar al verklapt dat Heitinga exit is. Niet dat dat iemand zal verwonderen behalve Heitinga zelf.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Kwestie van tijd voor Peter Bosz wordt aangesteld

Nu Van der Sar pleitte is lijkt dat niet onlogisch. Anderzijds kan Bosz natuurlijk ook zijn trilogie completeren door te tekenen bij de zeer gemoedelijke club uit Eindhoven.

Nu iedere clubman weggaat is het eigenlijk logisch en beter om een echte jongen van de club zoals Heitinga te laten zitten.
 

De Wolf

Well-known member
Berghius heeft een schikkingsvoorstel van twee duels gekregen voor meppen naar een supporter. Heeft blijkbaar ook een schorsing van een vijfde gele kaart dus mist hij de eerste drie duels.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wedstrijd of 4-8 onvoorwaardelijk was een duidelijker signaal als je vindt dat spelers er niet op los mogen rammen.
 
Bovenaan