Ajax Nieuwstopic

gevegt

Well-known member
Brinkhuis is teleurgesteld dat vrouwelijke medewerkers anoniem en zonder toestemming van de media-afdeling van Ajax naar de pers zijn gestapt. De perschef noemt dat 'jammer' en prijst de vrouwen die zich daar niet toe lieten verleiden. De mededeling van Brinkhuis is opmerkelijk, omdat sommige vrouwen tegenover NRC en het Algemeen Dagblad verklaarden dat er de afgelopen tijd wel degelijk melding is gemaakt bij de leiding van Ajax. Dat ging expliciet om klachten over het wangedrag van Overmars.

Dat zou je ook een verrotte- of machocultuur kunnen noemen.
Beide kan ook nog.

Batigoal

Well-known member

De Groene Scout

Well-known member
Oh, dat wel even een hele fraaie draai in deze zaak.
Het staat de heertjes in de top niet aan en dus geven ze de dames de schuld.
Het ligt vooral niet aan de organisatie en de clubcultuur.
Hoe triest kun je reageren, dan ben je gewoon echt een waardeloze bestuurder.

BlauwVinger

Well-known member
Het beursgenoteerde handelshuis heeft een uiterst dubieuze track record als het gaat om 'damage control' en 'crisis management'.

Als voormalig hoofd communicatie & pr van een beursgenoteerde marktleider in haar branche hanteerde ik namens het bedrijf bij 'kwesties' het primaire credo van 'kwetsbaar opstellen' en 'openheid naar stakeholders'.

Primaire uitgangspunten worden hier door querulanten op genante wijze met voeten getreden.

gevegt

Well-known member
Het beursgenoteerde handelshuis heeft een uiterst dubieuze track record als het gaat om 'damage control' en 'crisis management'.

Als voormalig hoofd communicatie & pr van een beursgenoteerde marktleider in haar branche hanteerde ik namens het bedrijf bij 'kwesties' het primaire credo van 'kwetsbaar opstellen' en 'openheid naar stakeholders'.

Primaire uitgangspunten worden hier door querulanten op genante wijze met voeten getreden.
Dat gezegd hebbende, lijkt het mij dat jij de perfecte opvolger bent van Brinkhuis om Ajax weer in het goede spoor te brengen.

JMD

Well-known member

JMD

Well-known member
Dan zit Ajax en haar harde kern meer op één lijn, dan Feyenoord en haar harde kern.
In de tijd van Van Praag ging die er prat op heel goed contact met de F-side te hebben... Vind ik altijd dubieus, als je je als voorzitter inlaat met de harde kern die continu de naam van je club door het slijk halen door allerlei gekloot, mag toch hopen dat ze bij Ajax wijzer zijn dan dat.

gevegt

Well-known member
In de tijd van Van Praag ging die er prat op heel goed contact met de F-side te hebben... Vind ik altijd dubieus, als je je als voorzitter inlaat met de harde kern die continu de naam van je club door het slijk halen door allerlei gekloot, mag toch hopen dat ze bij Ajax wijzer zijn dan dat.
van Praag was bang voor de F Side.

gevegt

Well-known member
De confabulerende en mythomane patriarch van de Van Praag-clan stond aan de wieg. De salonintrigant en 'godenzoon' Johan Cruijff: 'Ik heb die man nog nooit op een waarheid kunnen betrappen. '
Graag voor de volgers van die club niet meer dan woorden met twee lettergrepen gebruiken. Die begrijpen je boodschap net zo min als een gediplomeerde zwakstromer.

Max

Administrator
Forumleiding
Sowieso heeft Ajax een ziekelijke band met haar harde kern. Johnny fucking Heitinga die de harde kern ging uitnodigen voor een beladen jeugd klassieker waar alleen familie bij welkom zouden zijn.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Hoe meer ik die quote lees hoe bozer ik word... Echt, wat gaat er dan in hemelsnaam door je heen dat je zoiets zegt? Wat voor lul ben je dan?
Hij zegt dus eigenlijk dat je eerst toestemming moet vragen voordat je iets naar buiten mag brengen over de scheve machtscultuur binnen de organisatie... Ironischer kan niet.

gevegt

Well-known member
Hij zegt dus eigenlijk dat je eerst toestemming moet vragen voordat je iets naar buiten mag brengen over de scheve machtscultuur binnen de organisatie... Ironischer kan niet.
Feitelijk legt hij de hele organisatie bloot hoe hij er over denkt.
Die man is gewoon af.

Bovenaan