Ajax Nieuwstopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

SanMark.

Well-known member
Ik weet nog niet of ik er blij mee moet zijn maar het is in ieder geval mooi snel gehandeld daar ben ik wel blij mee.
 

leo1949

Well-known member
Peter Bosz is de nieuwe trainer van Ajax geworden dus het gevaar dat John van den Brom weggehaald wordt bij AZ is hiermee gelukkig afgenomen. :duim:
 

Abubakari

Well-known member
Het gevaar dat John van den Brom weggehaald wordt bij AZ is hiermee gelukkig afgenomen. :duim:

Inderdaad, gelukkig komt die niet.

In het dubbele gevoel (wel vaak kampioen, maar ook vaak saai voetbal) bij de Boer is Bosz als trainer die wel voor wat meer spektakel staat wel eens bij mij opgekomen, ik vind het in eerste instantie wel een opvolger waar ik mee kan leven. Tenzij we nu telkens geen kampioen meer worden, dan is het een prutser die we nooit aan hadden moeten nemen.
 

Pascallovic

Well-known member
Geen fan van Bosz. Ik zie gewoon niet wat hem tot een bijzondere trainer maakt dat hij bij Ajax zou moeten. Doet het altijd leuk met zijn clubs, maar ook nooit heel bijzonder qua eindstand/resultaat. Heb bij Vitesse ook vaak het gevoel gehad dat het qua veldspel er leuk uit zag, maar dat er qua doelgevaar toch heel weinig uitkwam. Vooral in de wedstrijden tegen de topclubs was dit het geval.
 

DeftonesJP

New member
Ik kan me nog een mooie PSV-Vitesse herinneren 2-6. (lees je mee gevegt?)
Ajax-Vitesse een paar jaar terug voor de beker 1-4 dacht ik?

Dat laatste klopt. Ik heb die wedstrijd live mogen aanschouwen en heb er zelfs een concert van Meshuggah voor laten lopen. Dat was geen beste keuze.
 

JMD

Well-known member
Ik kan me nog een mooie PSV-Vitesse herinneren 2-6. (lees je mee gevegt?)
Ajax-Vitesse een paar jaar terug voor de beker 1-4 dacht ik?

Die 2-6 was wel op een moment dat PSV aan een serie van 8 duels zonder zege bezig was... Dus of dat nou zo'n goede maatstaf is. Aan het eind van het seizoen stond PSV toen gewoon boven Vitesse.
Ik wil best met 2-6 van een ploeg van Bosz verliezen als we aan het eind van dat jaar boven zijn ploeg staan.
 

Fabian

Active member
Mijn eerste Feyenoordheld wordt trainer van Ajax.... Lekker dan.

Ja, je vertelde mij de reden.

Ik heb zelf nooit veel met Bosz gehad, mede dankzij zijn Feyenoord-verleden. Als je mij vraagt het cult-elftal van Feyenoord 1992-1993 op te noemen, komt hij eigenlijk altijd al als laatste. Het was niet de voetballer die mij opviel. Daarnaast is hij medeverantwoordelijk voor het vertrek van Van Hanegem als trainer van Feyenoord. En dat na het winnen van prijzen in elk seizoen dat hij trainer was. Daar kun je nu wel mee thuis komen. Dit is iets wat een aantal voetballers binnen Feyenoord (Fraser bijvoorbeeld, Taument) hem nog steeds kwalijk nemen. Ook Van Hanegem is geen fan meer. Prompt zaten we met Arie Haan opgescheept. Absoluut geen feest. Wat een engnek was dat die AH.

Verder heeft hij als TD van Feyenoord enorm gefaald en mede de club op de rand van de afgrond geholpen door te grote risico's te nemen na een eerder jaar aan falend inkoopbeleid. We zijn er pas nu net bovenop. Bijna tien jaar later.

Je hebt nu eenmaal van die ex-Feyenoorders waar je niet te lang bij stil wil staan. Bosz is er daar ??n van.
 

Jozsef

New member
Heb bij Vitesse ook vaak het gevoel gehad dat het qua veldspel er leuk uit zag, maar dat er qua doelgevaar toch heel weinig uitkwam. Vooral in de wedstrijden tegen de topclubs was dit het geval.

Feyenoord - Vitesse. Vitesse had een veldoverwicht (lees: oeverloos de bal rondspelen gaaaaap) en de verwachting was dat Feyenoord 't van dit positiespel niet kon winnen. Je weet vast nog de afloop van die pot.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Laat in ieder geval al zijn ploegen herkenbaar en aanvallend spelen. Kan dus best leuk worden voor de supporters van Ajax. Misschien dat het aantal bezochte wedstrijden per seizoenkaarthouder dan omhoog gaat naar een duel of 9/10.
 

DeftonesJP

New member
De beginfase gaat spannend worden denk ik. Het duurt altijd wel even voor dat Bosz de boel op de rit heeft en dat kan hem weleens gaan nekken.
 

Abubakari

Well-known member
Ja, omdat Bosz bij Vitesse elk jaar met 8 nieuwe spelers moest beginnen. Bij Ajax zal hij met ongeveer dezelfde ploeg als vorig seizoen kunnen beginnen of in elk geval niet met een helemaal nieuwe ploeg. Sowieso opmerkelijk, die vergelijkingen met Vitesse op dit forum. "Met Vitesse werd ie nooit kampioen, dus wordt ie met Ajax ook geen kampioen". Dit wordt gewoon een herhaling van het eerste jaar onder Olsen. +100 goals, kampioen en in de bekerfinale met 5-0 van PSV winnen.
 

JMD

Well-known member
Ja, omdat Bosz bij Vitesse elk jaar met 8 nieuwe spelers moest beginnen. Bij Ajax zal hij met ongeveer dezelfde ploeg als vorig seizoen kunnen beginnen of in elk geval niet met een helemaal nieuwe ploeg. Sowieso opmerkelijk, die vergelijkingen met Vitesse op dit forum. "Met Vitesse werd ie nooit kampioen, dus wordt ie met Ajax ook geen kampioen". Dit wordt gewoon een herhaling van het eerste jaar onder Olsen. +100 goals, kampioen en in de bekerfinale met 5-0 van PSV winnen.

100+ goals geloof ik ook wel.
Het wordt eerder het eerste jaar onder Cruijff. Heel veel aanvallend voetbal, veel goals, maar gewoon 2e achter PSV.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan