Ajax Nieuwstopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevah

New member
Nee klopt maar als ik het goed lees hebben ze weinig keus. Het vreemde is dat de F-Side het wel prima lijkt te vinden, al zullen er in beide groepen voor en tegenstanders zijn. Ik verwacht een soort situatie zoals ze dat bij Groningen hebben. De hele zuidzijde die staat en in de hoek een apart 410. Ik vraag me wel af hoe Ajax het met europese wedstrijden gaat regelen. Waar laten ze al die gasten die normaal staanplaatsen hebben dan?

Ergens had ik gelezen dat het middengedeelte staan wordt en de hoek vakken eventueel gezeten kan worden. Bij Europese wedstrijden worden de stoeltjes allemaal uitgeklapt, dit omdat staantribunes in Europa officieel verboden zijn volgens mij!
 

Voetbal-Coach

Administrator
Nee klopt maar als ik het goed lees hebben ze weinig keus. Het vreemde is dat de F-Side het wel prima lijkt te vinden, al zullen er in beide groepen voor en tegenstanders zijn. Ik verwacht een soort situatie zoals ze dat bij Groningen hebben. De hele zuidzijde die staat en in de hoek een apart 410. Ik vraag me wel af hoe Ajax het met europese wedstrijden gaat regelen. Waar laten ze al die gasten die normaal staanplaatsen hebben dan?
F-Side blijft ten alle tijden de baas op Zuid eerste ring, daarbij staan veel jongens die op 410 stonden voor de verhuizing nu ook al op Zuid. Persoonlijk denk ik dat er best wat wrijving gaat komen tussen bepaalde groepjes, maar dat het na een paar seizoenen wel sfeerverhogend zal worden.

Zo'n sta tribune is natuurlijk ook wel een vooruitgang.
 

Voetbal-Coach

Administrator
In een zeer uitgebreid interview met The Daily Mail heeft Dennis Bergkamp gesproken over Johan Cruijff, Marc Overmars, zijn toekomst als trainer en de toekomst van Ajax. Namens de Engelse krant was zijn voormalig Arsenal-teamgenoot Martin Keown op bezoek op sportcomplex De Toekomst wat resulteerde in een mooi gesprek, waarin men begint over de visie van Cruijff.

Volgens Keown representeert Bergkamp de toekomst van Ajax en is hij, meer dan wie ook, de geestelijk opvolger van Cruijff. 'Soms voelt dat ook wel zo. Er is altijd een bepaalde stijl geweest die Cruijff had over voetbal', begint The Iceman. 'Hij had een unieke kijk op de manier van spelen. Bij Ajax betekent dat, dat we altijd 4-3-3 spelen, met buitenspelers, altijd aanvallend en altijd proberen te domineren.'

'Veel mensen praten altijd over systemen, maar ik geloof sterk in individuen. Als je goede spelers hebt met veel voetbalintelligentie dan kan je een team vormen. Dat is ook wat Cruijff bedoelde. Hij vond dat het winnen van wedstrijden zonder aanvallend voetbal saai is, maar dat aanvallend spelen zonder winnen nutteloos is', aldus de assistent-trainer van Ajax, die met Cruijff een diner had toen hij bezig was met het behalen van zijn trainersdiploma's.

'Ik was net gestopt met voetbal en dacht eraan om een jeugdteam te trainen', herinnert de oefenmeester zich. 'Wilde het rustig aan doen, maar hij zag me al als directeur! Hij liep altijd vooruit op andere mensen. Maar hij heeft echt veel dingen moeten forceren om veel ex-spelers in de positie te krijgen waar zij nu zijn.'

Marc Overmars
Ook Marc Overmars, die net als Keown en Bergkamp een verleden kent bij Arsenal, kwam ter sprake. 'We zijn erg enthousiast om nieuwe dingen te leren. We hebben schooldiploma's behaald, maar die hebben we niet gebruikt omdat we altijd voetbalden. We zijn allemaal, op onze eigen manier, intelligente mensen.'

'Kijk bijvoorbeeld naar Marc Overmars. Misschien was hij op school niet de slimste, maar ik weet zeker dat hij een van de beste onderhandelaars is', geeft hij de directeur spelersbeleid complimenten. 'Zelfs met antiek en dat soort dingen, hij is altijd aan het handelen. Hij houdt ervan en hij weet hoe hij het moet doen, maar nu doet hij het met voetballers. Het is dezelfde bekwaamheid. En bovendien kent hij het voetbal, hij heeft op het hoogste niveau gespeeld.'

Geen manager
Op dit moment is Bergkamp nog altijd assistent-trainer en die rol bevalt hem zeer goed. Wanneer Keown vraagt of hij ooit manager (lees: hoofdtrainer) wil worden, heeft Bergkamp zijn antwoord paraat. 'Ik hou ervan om af en toe te kunnen switchen tussen voetbal en alles daarbuiten. Het is net als toen we spelers waren. Je traint in de ochtend en in de middag ben je met je familie en kan je andere dingen doen. Als manager moet je 24/7 bereikbaar zijn.'

'Ik hou van voetbal, maar dan vooral de details, het individuele spel. Ik ben niet heel erg ge?nteresseerd in de tactische zaken, maar als manager moet je dat wel zijn', geeft de trainer zijn voorkeur aan. 'Daarom wil ik geen manager zijn. Ik ben assistent en heb er de voorkeur voor om op het veld te staan, zeker met de talenten, degenen met veel potentie. Dat geniet mijn voorkeur.'

Op de vraag of hij interesse heeft om ook bij Arsenal iets neer te zetten met oud-spelers antwoordt Bergkamp dat het hem een fantastische uitdaging lijkt. 'Maar niet nog een rechtszaak hoor', grapt hij. 'Als het allemaal duidelijk is wat er gaat gebeuren, dan misschien. Maar ik heb niet het idee dat ik hier bij Ajax al klaar ben. Ik wil duidelijk maken dat, nu Cruijff is overleden, ik heel waakzaam wil zijn. Er zijn heel, heel veel mensen die nu dingen willen veranderen en ik wil er voor zorgen dat, dat niet gaat gebeuren.'

Bron: Ajax Showtime
 

DeftonesJP

New member
Ik denk dat hij zijn kwaliteiten wel aardig inschat zo. De man is onopvallend en waarschijnlijk uitermate geschikt om voetballers een op een wat bij te brengen. Je hoort veel spelers lovend over hem terwijl de kritiek altijd is dat hij zich niet laat gelden. Ik denk dat je altijd mensen als hem in je staf moet hebben. Als een de Boer El Ghazi er naast zet kan Bergkamp hem aandacht geven en schaven aan zijn spel.
 

Batigoal

Well-known member
Marc Overmars is in Tel-Aviv gespot en zou ori?nterende gesprekken hebben gehad met Peter Bosz. Uiteraard wordt dit officieel ontkend, maar ik vind het geen gekke gedachte mocht Frank de Boer vertrekken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Marc Overmars is in Tel-Aviv gespot en zou ori?nterende gesprekken hebben gehad met Peter Bosz. Uiteraard wordt dit officieel ontkend, maar ik vind het geen gekke gedachte mocht Frank de Boer vertrekken.

Technisch gezien een uitstekende keuze. Alleen moet Bosz kappen met dat aanstellerige gedrag langs de lijn.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Mooi shirt hoor!

b618b8c2-6f9f-4c3a-9066-b84d163d596c.jpg
 

Jozsef

New member
Mooie kleurstelling inderdaad, maar die lelijke kruizen vind ik persoonlijk afbreuk doen aan het geheel. Als vrijetijdsshirt kan 't overigens wel.
 

JFK

Well-known member
Mooie kleurstelling inderdaad, maar die lelijke kruizen vind ik persoonlijk afbreuk doen aan het geheel. Als vrijetijdsshirt kan 't overigens wel.

Ik vind die kruizen ook niet kunnen. Maar voor de rest niets mis mee.
 

Jozsef

New member
Om de dooddoeners voor je zijn: Niet omdat ik Feyenoorder ben, maar gewoon omdat dit shirt namelijk prima past op een spijkerbroek. Als uittenue vind ik het geen porum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan