Ajax in Europa 2024/2025

Reinoud

Well-known member
Resultaten aan het begin van het seizoen hebben kennelijk een hoop verbloemd. Oef wat was dit slecht. Cynisme op de tribune en na afloop wel echt des Ajax
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Op zich heeft ie gelijk dat ze als team niet goed genoeg zijn. Echter is hij daar verantwoordelijk voor.
Ik vond het gelul dat hij het verlies met name leek te wijten aan "te weinig lef aan de bal". Volgens mij konden we al vanaf de Cruijffschaal en in het gros van de wedstrijden daarna zien dat de restverdediging bij Ajax dit seizoen niet klopt. En dat is de schuld van de trainer.
 

Susaa

Well-known member
Lekker potje van Napoli, goed ploegje ook wel.

Maar de Ajax achterhoede was heel labiel…..
De oude Blind moet je zo langzamerhand wel libero gaan maken want op int topniveau kan hij niet meer mee op de flank.
Timber ook echt zwak vandaag.
 

De Wolf

Well-known member
Grootste thuisnederlaag sinds het afscheidsduel van Cruijff?
Europees is het een record.

Grootste thuisnederlaag is tegen Limburgia in 1950. Werd 6-0. Overigens een maand eerder kregen ze er ook 6 tegen tijdens de legendarische wedstrijd tegen Heerenveen.
 

Fregge

Well-known member
Die Schreuder snapt er ook echt geen klapkut van he? Wisselen was niet nodig. Ging wel lekker schijnbaar met 1-3 achter met maar 1 echte kans gecreëerd. En de eerste wissels (Taylor en Berghuis) waren net degene die er nog wat van wilde maken.
 

Hankie

Well-known member
Die Schreuder snapt er ook echt geen klapkut van he? Wisselen was niet nodig. Ging wel lekker schijnbaar met 1-3 achter met maar 1 echte kans gecreëerd. En de eerste wissels (Taylor en Berghuis) waren net degene die er nog wat van wilde maken.
Ja want Tadic en Blind mag hij niet wisselen blijkbaar. En is nog niet stoer genoeg om iedereen op de juiste plek te zetten en mensen teleur te stellen. Tadic op rechts hoe kom je erop.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ja want Tadic en Blind mag hij niet wisselen blijkbaar. En is nog niet stoer genoeg om iedereen op de juiste plek te zetten en mensen teleur te stellen. Tadic op rechts hoe kom je erop.

Statistisch schijnt Tadic het niet onaardig te doen. Blind is ook maar hoe je hem beoordeelt. Als je hem opstelt om te verdedigen valt het tegen, stel je hem op om te passen dan doet hij het over het algemeen vrij aardig.
 

Eef de Kip

Well-known member
Tsja, glas is meestal half leeg bij me en zo ook gistermiddag al want vreesde hier nu toch echt voor. Moet wel zeggen dat ik erg onder de indruk ben van Napoli, die gasten zitten echt op voetbal en zelfs het Ajax van vorig jaar had hier niet zomaar even van gewonnen.

Wat kun je er van zeggen, je raakt 5 basisspelers kwijt waarvan het koppeltje mazraoui -Antony vorig jaar erg sterk was en het icm Haller vorig jaar deed in de CL. Voeg daar een Gravenberch en een makkelijk voetballende en opbouwende Martinez aan toe dan wordt het gewoon erg lastig om mee te doen met Liverpool en dit Napoli.
Komt nog is bij dat je met Tadic zit die ik vorig jaar al minder vond maar nu helemaal de weg kwijt lijkt te zijn en Blind die ik met de week minder vind worden en waar je nu echt mee moet kappen in Europa (tenzij je met 5 man achterin gaat spelen) en dan is het allemaal zo gek nog niet dat het een paar pakken minder is dan vorig jaar.
Ik denk oprecht dat de aankopen niet veel beter hadden gekund, het is nou eenmaal onvermijdelijk dat je er kwalitatief op achteruit gaat en als er beterespelers hadden geweest dan hadden ze die echt wel gehaald.
Martinez en Alvarez worden nu geroemd maar werden de eerst anderhalf jaar ook uitgelachen dus ik wacht nog even met het afbranden van Bassey maar dat die opbouwend een stukje minder is lijkt me niet echt nieuws.
Wat Schreuder betreft ben ik wel benieuwd wat er de komende week gaat gebeuren. Hij moet nu wel gaan bewijzen dat hij capaciteiten heeft want in Nederland kan ik zelfs bij de eerste 3 eindigen met dit materiaal. Ik vond 'm op zijn zachtst gezegd niet echt overtuigen tijdens de wedstrijd gisteren. Ik zeg niet dat je met 2 wissels alles om had kunnen gooien maar om helemaal geen ene reet te doen vind ik persoonlijk een beetje armoedig.

Hup Ajax.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is ook zo Eef. Stiekem toch wel wat mutaties en dan is het niet gek dat je Europees gezien een tussenjaar hebt. Neemt niet weg dat je in zo’n jaar dan nog in de EL na de winterstop een mooie en leerzame campagne kan hebben.
 

Eef de Kip

Well-known member
Oh ja, vergeet ik nog dat Pasveer zonder dat het een topper is vorig jaar vooral erg stabiel was maar die ging gisteren wat mij betreft ook 2 keer in de fout. Verder vind ik Bassey ondanks dat hij opbouwend weinig brengt verdedigend nog wel aardig dit seizoen maar ook hij zat er gisteren 2 keer flink naast.
Tsja, als je dat dan allemaal bij elkaar op telt is het bijna nog een wonder dat je er maar 6 om je oren krijgt.
 

Batigoal

Well-known member
Op Taylor en in mindere mate Berghuis na scoorde iedereen een flinke onvoldoende gisteren. Zelfs de doorgaans stabiele Timber speelde een slechte wedstrijd. Maar je ziet al weken dat de verdediging niet goed staat. Prima dat je mee wilt gaan in de hype van de zeer aanvallende backs, dat werkte vorig seizoen op de rechterkant met Mazraoui ook uitstekend, maar nu heb je aan die kant Rensch die er helaas nog steeds niet veel van kan. Aan de andere kant Blind die met zijn traagheid een soort permanente linkshalf/linksbuiten is omdat hij nooit meer op tijd terug is om mee te verdedigen. Tegen Go Ahead kost dat je al een tegengoal, laat staan als de tegenstand wat beter wordt.

En dat is dan nog maar één linie, want het middenveld is ook niet alles en voorin is het zo statisch als het maar kan zijn.
 

Maasveld

Well-known member
Statistisch schijnt Tadic het niet onaardig te doen. Blind is ook maar hoe je hem beoordeelt. Als je hem opstelt om te verdedigen valt het tegen, stel je hem op om te passen dan doet hij het over het algemeen vrij aardig.
0 doelpunten, 6 assists en schijnbaar het meeste balverlies in de Eredivisie.
 

Mario

Well-known member
Oh ja, vergeet ik nog dat Pasveer zonder dat het een topper is vorig jaar vooral erg stabiel was maar die ging gisteren wat mij betreft ook 2 keer in de fout.

Ik denk dat er een keeper in Nijmegen zit te gniffelen. Ook weer reden voor van Gaal om Pasveer te bekritiseren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
0 doelpunten, 6 assists en schijnbaar het meeste balverlies in de Eredivisie.

Schijnbaar juist minder balverlies dan vorig seizoen. Verder schijnbaar koning kansen creëren. Het is maar waar je een speler op afrekent.

Ik denk dat er een keeper in Nijmegen zit te gniffelen. Ook weer reden voor van Gaal om Pasveer te bekritiseren.

Gelukkig maakte die keeper uit Nijmegen ook geen beste beurt. De meest onzichtbare keeper wordt dus de eerste keeper. Dan kom je bij Flekken uit.
 
Bovenaan