Tsja, glas is meestal half leeg bij me en zo ook gistermiddag al want vreesde hier nu toch echt voor. Moet wel zeggen dat ik erg onder de indruk ben van Napoli, die gasten zitten echt op voetbal en zelfs het Ajax van vorig jaar had hier niet zomaar even van gewonnen.
Wat kun je er van zeggen, je raakt 5 basisspelers kwijt waarvan het koppeltje mazraoui -Antony vorig jaar erg sterk was en het icm Haller vorig jaar deed in de CL. Voeg daar een Gravenberch en een makkelijk voetballende en opbouwende Martinez aan toe dan wordt het gewoon erg lastig om mee te doen met Liverpool en dit Napoli.
Komt nog is bij dat je met Tadic zit die ik vorig jaar al minder vond maar nu helemaal de weg kwijt lijkt te zijn en Blind die ik met de week minder vind worden en waar je nu echt mee moet kappen in Europa (tenzij je met 5 man achterin gaat spelen) en dan is het allemaal zo gek nog niet dat het een paar pakken minder is dan vorig jaar.
Ik denk oprecht dat de aankopen niet veel beter hadden gekund, het is nou eenmaal onvermijdelijk dat je er kwalitatief op achteruit gaat en als er beterespelers hadden geweest dan hadden ze die echt wel gehaald.
Martinez en Alvarez worden nu geroemd maar werden de eerst anderhalf jaar ook uitgelachen dus ik wacht nog even met het afbranden van Bassey maar dat die opbouwend een stukje minder is lijkt me niet echt nieuws.
Wat Schreuder betreft ben ik wel benieuwd wat er de komende week gaat gebeuren. Hij moet nu wel gaan bewijzen dat hij capaciteiten heeft want in Nederland kan ik zelfs bij de eerste 3 eindigen met dit materiaal. Ik vond 'm op zijn zachtst gezegd niet echt overtuigen tijdens de wedstrijd gisteren. Ik zeg niet dat je met 2 wissels alles om had kunnen gooien maar om helemaal geen ene reet te doen vind ik persoonlijk een beetje armoedig.
Hup Ajax.