Ajax CL seizoen 2021-22

Abubakari

Well-known member
Oei…

Ajax won sinds 1995/1996 geen enkel thuisduel in de knock-outfase van de UEFA Champions League. De laatste overwinning was op 20 maart 1996 in de kwartfinale tegen Borussia Dortmund. In het Olympisch Stadion tekende Kiki Musampa voor de enige treffer: 1-0. Sindsdien volgden er nog acht wedstrijden in de knock-outfase van de Champions League. Vier keer werd het gelijk en vier keer verloren de Amsterdammers.
 

Reinoud

Well-known member
Champions League geslaagd of teleurstelling wordt vanavond bepaald. En wellicht het hele seizoen.

Hup Ajax!
 

Batigoal

Well-known member
Oei…

Ajax won sinds 1995/1996 geen enkel thuisduel in de knock-outfase van de UEFA Champions League. De laatste overwinning was op 20 maart 1996 in de kwartfinale tegen Borussia Dortmund. In het Olympisch Stadion tekende Kiki Musampa voor de enige treffer: 1-0. Sindsdien volgden er nog acht wedstrijden in de knock-outfase van de Champions League. Vier keer werd het gelijk en vier keer verloren de Amsterdammers.
Dit soort statistieken hóéven niet hoor vlak voor de wedstrijd. ;)

Ajax stijgt in dit soort belangrijke wedstrijden vaak boven zichzelf uit, dus daar hoop ik vanavond ook weer op! Of het genoeg is om Benfica te verslaan moet blijken. We hebben vorige keer gezien dat het dicht bij elkaar ligt en dat het vanavond waarschijnlijk ook weer zijn.

De achterhoede is, op Pasveer na, hersteld, dus dat moet een stuk beter gaan. Hup Ajax!
 

Jacco

Well-known member
ik vind het wel mooi al die druk en energie van Ajax.
Lijkt net alsof Ajax een sportmaaltijd gehad heeft en Benfica op een crackertje voetbalt.
Ben benieuwd of Ajax dit vol kan houden.
 

Batigoal

Well-known member
Veel halve kansen, niet echt rustig voor de goal. Het gaat je op deze manier opbreken, want je weet gewoon dat Benfica straks uit het niets een doelpunt maakt.

Kom op Ajax!
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Veel halve kansen, niet echt rustig voor de goal. Het gaat je op deze manier opbreken, want je weet gewoon dat Benfica straks uit het niets een doelpunt maakt.

Kom op Ajax!
Ik vind dat er vooral onder Haller de nodige ruimte komt. Ajax voetbalt veel vanaf de flanken met een vroege voorzet, maar ik zou die ballen meer terugtrekken en dan vanaf de 16 schieten.
 

JMD

Well-known member
Onana is echt bagger tegenwoordig.
Echt ongelooflijk. Wat heeft die tijdens zijn schorsing gedaan? Was voor de schorsing misschien wel 1 van de beste keepers die er opd e Europese velden rondliep, pakte continu punten voor AJax en nu een en al onzekerheid.
 

zwammy

Well-known member
Nou, dat. Ajax dan de club is die het Europees het eerste laat afweten, dat verwacht je ook niet he
 
Bovenaan