Ajax CL seizoen 2021-22

Abubakari

Well-known member
3 seizoenen terug Ajax tegen Benfica in de groepsfase was qua resultaat in ieder geval nog goed.

En verder kan ik me idd niet herinneren dat een NL club ooit een Portugese club in een knock-outronde heeft uitgeschakeld.
Ajax heeft ooit Guimaraes uitgeschakeld.
 

Mario

Well-known member
3 seizoenen terug Ajax tegen Benfica in de groepsfase was qua resultaat in ieder geval nog goed.

En verder kan ik me idd niet herinneren dat een NL club ooit een Portugese club in een knock-outronde heeft uitgeschakeld.
PSV-FC Porto

Ook in 1988
 

Abubakari

Well-known member
PSV heeft Porto in 1988 uitgeschakeld, Vitesse heeft ooit Beira Mar uitgeschakeld, Ajax en Roda JC Vitoria Guimaraes. AZ heeft Pacos Fereirra uitgeschakeld. Heerenveen heeft Vitoria asetubal twee keer uitgeschakeld. En in de 60s en 70s is het Ajax twee keer gelukt tegen Benfica. En PSV in 1975.
Daar staan dan een stuk of 20 uitschakelingen tegenover, vooral door Sporting (7x) en Benfica 8x)
 

BlauwVinger

Well-known member
3 seizoenen terug Ajax tegen Benfica in de groepsfase was qua resultaat in ieder geval nog goed.

En verder kan ik me idd niet herinneren dat een NL club ooit een Portugese club in een knock-outronde heeft uitgeschakeld.
 

JMD

Well-known member
En verder kan ik me idd niet herinneren dat een NL club ooit een Portugese club in een knock-outronde heeft uitgeschakeld.
Ik was het woord 'recent' vergeten... :)

Want ja, ik wist sowieso van Benfica - Ajax uit 1969 en Porto - PSV uit 1988...
 

Abubakari

Well-known member
Na 1975 is het dus maar 1x gelukt Benfica, Porto of Sporting uit te schakelen. In een stuk of 10 pogingen.
 

Abubakari

Well-known member
Elk nadeel hep ze voordeel

-Geen avondvullende Humberto Tan meer.
-Geen vrij hoeven te regelen voor de kwartfinale.
-Geen finale met Ajax op de avond dat UFOMAMMUT in Vera speelt.
-Niet meer al met het hoofd bij de volgende CL wedstrijd
-Nog hooguit 1x puntverlies na een CL wedstrijd.
 

Abubakari

Well-known member
Nou gelukkig dan. We zijn blij voor je.
Dat ik zelfs uit het ultra negatieve nog iets positiefs weet te halen en dat het fijner is om zo te leven dan overal alleen maar inktzwarte scenario’s te zien en over alles structureel ontevreden te zijn, daar ben ik zelf ook wel blij mee.🙂
 

U.G.

Well-known member
Dat ik zelfs uit het ultra negatieve nog iets positiefs weet te halen en dat het fijner is om zo te leven dan overal alleen maar inktzwarte scenario’s te zien en over alles structureel ontevreden te zijn, daar ben ik zelf ook wel blij mee.🙂

👍🏼

Op het Portugese journaal lieten ze een volwassen vent zien ( al aardig op leeftijd ) die stond te janken als een klein kind
( vinden ze leuk in Portugal hè, ik niet 😛). Echt tijd dat zo iemand z’n prioriteiten wat bijstelt want what the fuck man…ongeacht hoeveel en wat je gedronken hebt. Doe toch gewoon normaal man.

En verder, tsja, het oude Portugese recept tegen het oeverloos Nederlands gebrei. En waarom dan een eeuwenlang werkend middel veranderen ?

Maar ik had dit niet verwacht, vooral gezien het Benfica wat ik de afgelopen tijd gewend ben én de Ajax-show in de poule. Maar goed, 90 minuten lang focussen onder de bezielende begeleiding van een down to earth coach kan alles in één keer veranderen. Respect Benfica.
 

U.G.

Well-known member
3 seizoenen terug Ajax tegen Benfica in de groepsfase was qua resultaat in ieder geval nog goed.

En verder kan ik me idd niet herinneren dat een NL club ooit een Portugese club in een knock-outronde heeft uitgeschakeld.

Ik kan me iets herinneren met Heerenveen (?) tegen Setubal, toen liep er eentje bij Setubal met een Hannibal masker ( voor het eerst dat ik dat fenomeen zag ). Maar dat zou ook poule-wedstrijden kunnen zijn geweest.

Guimaraes inderdaad tegen het grote Ajax. Sporting is nooit uitgeschakeld, Benfica ook niet ( van na 1975 dan hè, én buiten de finale om ), Porto ging er een keer goed af tegen PSV. Benfica een keer heel erg kantje boord tegen Roda, weet ik nog. Maar voor de rest ( en zelfs clubs als Guimaraes, Braga en Arouca onlangs ) gooien Portugese clubs eredivisie clubs in de lockdown.
 

Abubakari

Well-known member
En verder, tsja, het oude Portugese recept tegen het oeverloos Nederlands gebrei. En waarom dan een eeuwenlang werkend middel veranderen ?
In vorm is het ook geen gebrei, zie de wedstrijden tegen Sporting en Borussia waarin Ajax zich wel met snel combinatievoetbal er doorheen speelde. Maar op mindere dagen is het inderdaad ideeenloos gebrei en is alle tempo verdwenen. In de groepsfase vorm hadden ze Benfica er ook wel onder gekregen en had dat aloude recept ook niet gewerkt. Maar in de deze vorm hadden ze ook niet overwintert in de CL.
Het is een erg wisselvallig seizoen, al vanaf het prille begin.
 
Bovenaan