AFC Ajax in Europa: OGC Nice - Ajax

Status
Niet open voor verdere reacties.

Max

Administrator
Forumleiding
Schei toch uit Satyr. Molde al een maand winterstop, een hoogvlieger als Berg Hestad op zijn veertigste die het nog kan bijbenen en Harmeet Singh is een zeer gewaardeerde kracht die het speltempo van de eredivisie niet aankon. Dat hele Molde is niet veel. Daar zou zelfs SC Heerenveen van kunnen winnen zonder dat het Foppe allemaal teveel wordt. Maar wat was de reden dat de grote Berg Hestad weg ging bij SC Heerenveen?
 

Batigoal

Well-known member
Molde dat anderhalve kans krijgt in twee duels, Fenerbah?e dat wint door een fout van Veltman, Steaua dat pas in verlenging de winnende maakt, Jablonec dat 180 minuten lang met 11 man op eigen helft blijft hangen en 0 kansen krijgt, Ajax dat vier keer het aluminium raakt waardoor je slechts gelijk speelt tegen APOEL.

Allemaal dieptreurige resultaten natuurlijk, maar dat heeft meer met Ajax' eigen onkunde te maken dan met de tegenstanders.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ok dus het is eigenlijk heel knap dat we 2 punten pakken in 2 wedstrijden tegen het almachtige Molde? In dat geval was gisteravond de beste prestatie van de laatste jaren. :duim:

Nee, maar waarom nou aan twee kanten zo verschrikkelijk overdrijven? Molde is geen topteam en geen semi-profclub. Net als Ajax.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Staat de positie van De Boer al ter discussie? Halve finale zei hij toch? Wanprestatie gewoon.
 

Maasveld

Well-known member
Tja, als je al niet kunt winnen van een stel part-time postbodes, bakkers en brandweermannen ontstijg je zelf het semi-profniveau natuurlijk ook allesbehalve.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Maar ik lees dus dat het al weer een aantal jaren pech is. Nu ook weer, Molde stelt dus niks voor, Celtic was een makkie, en toch weet Ajax zich niet te plaatsen. Stomme lat, paal, blinde scheidsen, blinde spitsen en stomme dozen om de schoenen. In plaats van een logische 18 uit 6, heb je er maar 7.

Nog even en iedereen wil tegen Ajax loten.
 

Batigoal

Well-known member
Maar ik lees dus dat het al weer een aantal jaren pech is. Nu ook weer, Molde stelt dus niks voor, Celtic was een makkie, en toch weet Ajax zich niet te plaatsen. Stomme lat, paal, blinde scheidsen, blinde spitsen en stomme dozen om de schoenen. In plaats van een logische 18 uit 6, heb je er maar 7.

Nog even en iedereen wil tegen Ajax loten.

Satyr, je ziet toch zelf ook wel het verschil tussen de wedstrijden tegen Salzburg waar we scheel worden gespeeld of gisteren tegen Molde? Kom op zeg, of je hebt gewoon niet gekeken, maar zeg dat dan.
 

SanMark.

Well-known member
Maar ik lees dus dat het al weer een aantal jaren pech is. Nu ook weer, Molde stelt dus niks voor, Celtic was een makkie, en toch weet Ajax zich niet te plaatsen. Stomme lat, paal, blinde scheidsen, blinde spitsen en stomme dozen om de schoenen. In plaats van een logische 18 uit 6, heb je er maar 7.

Nog even en iedereen wil tegen Ajax loten.

Batigol zegt volgens mij eigen onkunde. Zoals de meeste Ajaxfans naar de eigen club wijzen als er weer gefaald is in de EL.

Ja in het verleden is er in in de CL wel eens gewezen naar scheids of tegenstander.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Satyr, je ziet toch zelf ook wel het verschil tussen de wedstrijden tegen Salzburg waar we scheel worden gespeeld of gisteren tegen Molde? Kom op zeg, of je hebt gewoon niet gekeken, maar zeg dat dan.

Ik heb zeker gekeken. Tot de 1-1 was er niks aan de hand, die bal van Gudelj hoeft maar te vallen en je wint 'gewoon'. Maar de 1-1 valt en ineens is Ajax in de problemen. Er komt in feite nog maar 1 kans (weer op de lat), maar voor de rest was het maar eindeloos gebrei. Je hebt Milik (en desnoods v/d Hoorn), geef die bal lang en geef daarmee de tegenstander niet zee?n van tijd om rustig de verdedigende stellingen te bemannen. Ene Cruijff zei ooit: Je moet schieten anders kun je niet scoren. Dus dan moet de bal ook in de buurt van de goal zijn. Veltman, Viergever en Gudelj kunnen met gemak zo'n bal geven. Hij hoeft maar 1x goed te vallen. Maar nee, rustig tikken en op naar de slachtbank (uitschakeling). Je moet er toch niet aan denken dat Celtic gisteren die 2e nog maakt...?

Als je als Ajaxfan op de tribune zit, erger je je daar dan nooit aan?
 

Batigoal

Well-known member
Ik heb zeker gekeken. Tot de 1-1 was er niks aan de hand, die bal van Gudelj hoeft maar te vallen en je wint 'gewoon'. Maar de 1-1 valt en ineens is Ajax in de problemen. Er komt in feite nog maar 1 kans (weer op de lat), maar voor de rest was het maar eindeloos gebrei. Je hebt Milik (en desnoods v/d Hoorn), geef die bal lang en geef daarmee de tegenstander niet zee?n van tijd om rustig de verdedigende stellingen te bemannen. Ene Cruijff zei ooit: Je moet schieten anders kun je niet scoren. Dus dan moet de bal ook in de buurt van de goal zijn. Veltman, Viergever en Gudelj kunnen met gemak zo'n bal geven. Hij hoeft maar 1x goed te vallen. Maar nee, rustig tikken en op naar de slachtbank (uitschakeling). Je moet er toch niet aan denken dat Celtic gisteren die 2e nog maakt...?

Precies wat ik zeg dus. Het heeft niets te maken dat de tegenstand onoverkomelijk is, maar puur door je eigen onkunde dat je niet weet te winnen. D?t is het probleem van Ajax.

Als je als Ajaxfan op de tribune zit, erger je je daar dan nooit aan?

Ik zit al de hele ochtend verslagen naar Teletekst te kijken.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Precies wat ik zeg dus. Het heeft niets te maken dat de tegenstand onoverkomelijk is, maar puur door je eigen onkunde dat je niet weet te winnen. D?t is het probleem van Ajax.

Het kan toch niet zijn dat je dus structureel pech hebt tegen de 'mindere' goden? Ik denk dat het toch onderschatting is. Ajax is al 4 jaar de beste in Nederland, waar de 17 andere ploegen zo'n beetje het zelfde spel spelen. Er is zelden een ploeg die zo verdedigend als Molde of Jablonec speelt. Je went daar dus ook niet aan. En ik blijf erbij, het maakt niet uit of een ploeg 6e in Noorwegen is, 3e in Oostenrijk of 4e in Kazachstan: Je kunt van iedereen verliezen als je jezelf niet kunt aanpassen.
 

SanMark.

Well-known member
Het kan toch niet zijn dat je dus structureel pech hebt tegen de 'mindere' goden? Ik denk dat het toch onderschatting is. Ajax is al 4 jaar de beste in Nederland, waar de 17 andere ploegen zo'n beetje het zelfde spel spelen. Er is zelden een ploeg die zo verdedigend als Molde of Jablonec speelt. Je went daar dus ook niet aan. En ik blijf erbij, het maakt niet uit of een ploeg 6e in Noorwegen is, 3e in Oostenrijk of 4e in Kazachstan: Je kunt van iedereen verliezen als je jezelf niet kunt aanpassen.

Batigol heeft het toch niet over pech maar over onkunde. Hoe kun je nu blijven hangen in je verhaaltje dat 'we' zeggen dat het pech is ?
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Batigol heeft het toch niet over pech maar over onkunde. Hoe kun je nu blijven hangen in je verhaaltje dat 'we' zeggen dat het pech is ?

Als het echt onkunde is, dan zou je toch denken dat er iets aan gedaan gaat worden? Pech doe je in feite niks aan, maar onkunde kun je aanpakken. Andere spelers opstellen, andere spelers halen, of eens een andere tactiek proberen, bijvoorbeeld.
 

Batigoal

Well-known member
Als het echt onkunde is, dan zou je toch denken dat er iets aan gedaan gaat worden? Pech doe je in feite niks aan, maar onkunde kun je aanpakken. Andere spelers opstellen, andere spelers halen, of eens een andere tactiek proberen, bijvoorbeeld.

Ik geloof dat ik op dit forum al maanden roep om het ontslag van Frank de Boer. Niet omdat ik hem niet mag, integendeel zelfs, maar vanwege het feit dat Ajax onder hem telkens in dezelfde val trapt en totaal geen stap verder komt.
 

SanMark.

Well-known member
Als het echt onkunde is, dan zou je toch denken dat er iets aan gedaan gaat worden? Pech doe je in feite niks aan, maar onkunde kun je aanpakken. Andere spelers opstellen, andere spelers halen, of eens een andere tactiek proberen, bijvoorbeeld.

Maar wie heeft het er hier over pech dan ?

'We' vinden toch allemaal dat Ajax keer op keer faalt in de EL . Er word niet of nauwelijks gewezen naar scheidsrechters paal dan wel lat situaties of naar tegenstanders uit de poule die het hebben laten lopen. Nee iedereen vind dat het aan de spelers en trainer ligt als het weer slaapverwekkend is.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
En degenen die verantwoordelijk zijn, hebben het plan-Cruijff en Jonk c.s. afgeschoten. Het pluche zit goed en de centen vast ook. Het beste wat Ajax kan overkomen is voorlopig geen prijs pakken. Of de Boer laten gaan.
 

SanMark.

Well-known member
En degenen die verantwoordelijk zijn, hebben het plan-Cruijff en Jonk c.s. afgeschoten. Het pluche zit goed en de centen vast ook. Het beste wat Ajax kan overkomen is voorlopig geen prijs pakken. Of de Boer laten gaan.

M.a.w. pure pech dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan